پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
استاندار کردستان گفت: باید با تلاش و پیگیری های مستمر مرکز پژوهش های مجلس را مجاب کنیم تا زمینه برای تصویل منطقه آزاد کردستان فراهم شود تا زمینه برا توسعه این منطقه فراهم شود.

شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه بررسی موارد اجرای محدوده منطقه آزاد تجاری- اقتصادی کردستان با اشاره به اینکه هشت استان دیگر پیگیر تصویب مناطق آزاد هستند، گفت: نمایندگان این استان ها باید با هم بیعت کنند تا موفق به تصویب این طرح توسعه ای شوند.

وی خطاب به مدیران استان کردستان عنوان کرد: علاوه بر لابی گری نمایندگان مجلس، لازم است همه ما به دنبال برقراری ارتباط و لابی گری باشیم تا زمینه برای عملیاتی شدن این مهم در استان کردستان فراهم شود.

مرادنیا با تاکید بر اینکه با تصویب و اجرای این طرح گام بزرگی به سوی توسعه کردستان برداشته خواهد شد، افزود: وجود کریدور شمال - جنوب مزیتی ویژه برای منطقه آزاد استان کردستان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان هم دراین جلسه گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان در صورت تصویب در مجلس، مزایای ویژه ای دارد که در سایر مناطق آزاد کشور وجود ندارد.

حسین فیروزی اظهار داشت: در شهرهای بانه و مریوان از دیرباز زمینه تجارت فرامرزی و صادرات وجود داشته، و این بستر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این منطقه را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می سازد.

وی با یادآوری اینکه منطقه آزاد تجاری - صنعتی بانه و مریوان، یکی از مهم ترین برنامه های دولت یازدهم برای توسعه کردستان است، افزود: در شورای عالی مناطق آزاد و دولت یازدهم به دلیل شرایط ممتاز شهرستان های بانه و مریوان و موقعیت خاص دسترسی به بازارهای عراق و سوریه این طرح به تصویب رسید.

فیروزی بیان کرد: در تصویب این طرح علاوه بر توسعه صادرات محصولات داخلی که به عنوان هدف اصلی مورد توجه دولت محترم قرار دارد، ایجاد شرایط لازم و مشوق های مناسب برای توسعه سرمایه گذاری در کردستان نیز هدف دیگر دولت از تصویب این طرح برای کردستان است.

معاون استاندار کردستان افزود: از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با عنایت ویژه نسبت به تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان و بانه که مطالبه مشترک دولت و مردم کردستان است اهتمام نمایند.

وی اظهارداشت: تصویب منطقه آزاد امکان بهره مندی از ظرفیت های قانونی برای تسهیل سرمایه گذاری و مشوق های مالیاتی و صادراتی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم می سازد و توسعه کردستان را از نظر زیرساخت ها و ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مرزنشینان تسریع می بخشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 26 آبان 96، کد مطلب: 4146966: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین