پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
مدیر پروژه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون استان گلستان از تصویب نقشه محدوده این منطقه در جلسه اخیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خبر داد.

شعار سال: حمید قالیباف گفت: در این جلسه که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد همچنین راه اندازی مناطق آزاد سیستان، بانه، مریوان، مهران و قصر شیرین تصویب شد.

مدیر پروژه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون استان گلستان افزود: در این جلسه که وزرای دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و رییس کل بانک مرکزی و نمایندگان وزرای عضو شورای عالی مناطق آزاد کشور حضور داشتند، مسائل پیرامونی راه اندازی این مناطق نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ارتباط زمینی با کشورهای آسیای مرکزی و فعال بودن مسیر ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان و عبور آن از مرز اینچه برون گلستان، وجود زمین های غیر قابل کشت در شمال استان و لزوم بهره گیری از آن در بخش صنعت از جمله اهداف ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون است.
ایجاد منطقه آزاد اینچه برون از جمله مصوبات سفر رییس جمهوری در سال 93 به استان گلستان است.
شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس به سبب داشتن بازارچه و گمرک مرزی فعال در حوزه مبادلات تجاری و ترانزیت کالا منطقه راهبردی محسوب می شود.
استان مرزی گلستان با نزدیک به 1.9 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری است و مطابق سند توسعه استان قرار است به سوی صنعتی شدن هم پیش برود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان (ایرنا)، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کد مطلب: 82543970: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین