پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه بررسى موارد اجراى محدوده منطقه آزاد تجارى _ اقتصادى کردستان، گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان در صورت تصویب در مجلس، مزایاى ویژه اى دارد که در سایر مناطق آزاد کشور وجود ندارد.
شعارسال: معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه بررسى موارد اجراى محدوده منطقه آزاد تجارى _ اقتصادى کردستان، گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان در صورت تصویب در مجلس، مزایاى ویژه اى دارد که در سایر مناطق آزاد کشور وجود ندارد.

حسین فیروزى در این خصوص اظهار داشت: در شهرهاى بانه و مریوان از دیرباز زمینه تجارت فرامرزی و صادرات وجود داشته، و این بستر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این منطقه را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می سازد.

وى با یادآورى اینکه منطقه آزاد تجارى _ صنعتى بانه و مریوان، یکى از مهم ترین برنامه هاى دولت یازدهم براى توسعه کردستان است، افزود: در شوراى عالی مناطق آزاد و دولت یازدهم به دلیل شرایط ممتاز شهرستان هاى بانه و مریوان و موقعیت خاص دسترسی به بازارهاى عراق و سوریه این طرح به تصویب رسید.

فیروزى خاطرنشان کرد: در تصویب این طرح علاوه بر توسعه صادرات محصولات داخلى که به عنوان هدف اصلى مورد توجه دولت محترم قرار دارد، ایجاد شرایط لازم و مشوق هاى مناسب برای توسعه سرمایه گذاری در کردستان نیز هدف دیگر دولت از تصویب این طرح براى کردستان است.

معاون استاندار کردستان در ادامه تاکید کرد: از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با عنایت ویژه نسبت به تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان و بانه که مطالبه مشترک دولت و مردم کردستان است اهتمام نمایند.

وى افزود: تصویب منطقه آزاد امکان بهره مندى از ظرفیت هاى قانونى برای تسهیل سرمایه گذارى و مشوق هاى مالیاتى و صادراتى را برای سرمایه گذاران داخلى و خارجى فراهم مى سازد و توسعه کردستان را از نظر زیرساختها و ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مرزنشینان تسریع می بخشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 27 آبان 1396، کدخبر: ۱۹۹۱۷۴ ، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین