پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
منابع خبری اعلام کردند فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه طرح برای تسهیل در مذاکرات صلح سوریه به طرف‌های این مذاکره ارائه کرده است.

شعار سال: استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه طرحی در اختیار هیأت سوری حاضر در مذاکرات ژنو 4 داده است.

این طرح که یک نسخه از آن به دست شبکه خبری «المیادین» رسیده دارای 4 صفحه است و محتوای آن پیرامون تسهیل مذاکرات در دوره‌های آتی است که چند هفته یا چند ماه به طول خواهد انجامید.

طرح مذکور سه مسئله را برای بحث، مطرح می‌کند؛ مسائلی که بر اساس محتوای قطعنامه بین المللی 2254 است.

این سه مسأله عبارت است از:

مسأله نخست مربوط به امور حکومت است: قطعنامه 2254 بر حکومت دارای اعتبار تأکید دارد که شامل همه مردم سوریه است و فرقه‌ای نیست.

مسأله دوم درباره موضوعات مربوط به قانون اساسی است: قطعنامه 2254 شورای امنیت بر ایجاد یک جدول زمانی و فرآیند نگارش قانون اساسی جدید است.

مسأله سوم مربوط به انتخابات است: قطعنامه 2254 شورای امنیت بر برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در راستای عمل به قانون اساسی جدید است. این انتخابات تحت نظارت سازمان ملل و با توافق با حکومت و طبق بالاترین معیارهای بین الملل از لحاظ شفافیت است.

در این طرح همچنین آمده است که سه مسأله مذکور در موازات هم با اشاره به امکان تشکیل یک کمیته کاری در مذاکرات بررسی خواهد شد.

از سایر نکات موجود در این طرح می‌توان به این مسئله اشاره کرد که توافق‌های احتمالی یک بسته کامل خواهد بود و پیش از توافق بر همه چیز، چیزی مورد توافق قرار نمی‌گیرد.

در این طرح همچنین به چگونگی حضور در مذاکرات اشاره و تأکید شده است که تلفن همراه به داخل سالن مذاکرات آورده نشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی دانا، تاریخ انتشار 09 اسفند 1395، کد مطلب: 1050247: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین