پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
استفان دی‌میستورا طرح خود درباره تشکیل تیمی مشورتی برای بررسی قانون اساسی سوریه را به وپژه در پی مخالفت‌های مخالفان با اکثر بندهای آن پس گرفت. قرار است اصلاحاتی در این طرح صورت بگیرد.
شعارسال: دی‌میستورا عصر چهارشنبه نشست‌های روز دوم دور ششم مذاکرات صلح سوریه را در ژنو پایان داد در حالی که سرنوشت سند ارائه شده به طرف‌های مذاکره در زمینه سازوکار مشورتی نامعلوم اس

سالم المسلط، سخنگوی هیئت عالی مذاکرات اعلام کرد، مخالفان ملاحظات بسیاری روی طرح ارائه شده از سوی استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه داشتند.

المسلط گفت: طرح دربرگیرنده بندهایی است که مفید نبوده و به اعتقاد ما قانون اساسی باید توسط ملت سوریه در دمشق تدوین شود.

این طرح بر نبود هر گونه خلأ قانونی در هیچ یک از روند مرحله انتقالی تاکید دارد و او در این طرح از کارشناسان حقوقی و فنی که دولت و مخالفان معرفی‌ کرده‌اند، کمک گرفته است.

المسلط درباره اینکه آیا مخالفت مخالفان باعث شد دی‌میستورا طرحش را پس بگیرد، گفت: دلایل نامشخص است اما مخالفان تنها طرفی هستند که آن را نپذیرفتند و آن نمی‌تواند اجرایی شود.

ریاض نعسان، دیگر سخنگوی هیئت عالی مذاکرات که مورد حمایت ریاض است، گفت:‌ طرح دی‌میستورا متاثر از طرح روسیه است. مخالفان معتقدند این طرح نیاز به توضیح دارد.

این در حالی است که هیئت مخالفان سوری که در مسکو اقامت دارند پیشنهاد گسترش تیم مشورتی برای بررسی قانون اساسی را مطرح کردند که دی‌میستورا نیز از آن استقبال کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک، مهند دلیقان، رئیس هیئت مخالفان در مسکو گفت: به ما گفته شد که کمیته سازوکار مشورتی به طور دائم کار خواهد کرد نه فقط در دوره‌های نشست. با پیشنهاد ما نیز برای گسترش این تیم سازوکار مشورتی موافقت شد به رغم اینکه این تیم شاهد عقب‌گرد از مساله اساسی یعنی بررسی چهار مساله دولت، انتخابات، قانون اساسی و تروریسم به طور همزمان است.

گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرد، هیچ نیتی برای جایگزین کردن روند آستانه در روند ژنو نداریم و روسیه خواهان پیشرفت در روند سیاسی ژنو است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1396، کدخبر: 96022818118، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
خوشم میاد که خوب می دونن دارن چکار می کننو. همه نظامی و به انفعال کشیدن سوریه و تضعیف حکومت مرکزی این کشور.
تغییر در قانون اساسی و یارکشی حزبی به نفع خود
تارج منافع سوریه
تقویت اسرائیل در منطقه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین