پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
یک کارشناس شنوایی شناسی، چالش مهم حوزه شنوایی شناسی در کشورمان را تجویز سمعک عنوان کرد و گفت: سمعک کالا نیست و باید توسط شنوایی شناس در مراکز شنوایی تجویز و به بیمار ارائه شود.

شعار سال: محسن برجیان در ارتباط با ارائه سمعک گفت: مهم‌ترین چالشی که در حیطه شنوایی شناسی در کشور با آن روبه‌رو هستیم مقوله تجویز و ارائه سمعک است.

وی افزود: با توجه به آیین‌نامه تأسیس دفاتر شنوایی شناسی که تاکید شده ارائه و تجویز سمعک توسط کارشناسان شنوایی شناسی و همکاران ارشد و دکترا انجام شود، اما متاسفانه به تازگی از طرف وزارت بهداشت به دلیل دید کالایی به سمعک پروسه تجویز و ارائه سمعک از حیطه کار شنوایی شناس خارج شده است.

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی شعبه استان چهارمحال بختیاری ادامه داد: تجویز سمعک یک پکیج خدماتی کاملا تخصصی و پیچیده است که توسط شنوایی شناس انجام می‌شود.

برجیان اظهار داشت: زمانی که فرد برای ارزیابی شنوایی به دفاتر کار شنوایی مراجعه می کند و متخصص شنوایی شناسی برای او تشخیص کاهش شنوایی و تجویز سمعک می دهد، هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ هزینه ای برای مددجو به صرفه‌تر است که از همان دفاتر کار شنوایی، سمعک خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: سمعک کالا نیست و باید توسط شنوایی شناس در مراکز شنوایی تجویز و به بیمار ارائه شود زیرا در اولین مرحله پس از ارزیابی های شنوایی کار با قالب گیری از گوش برای بیمار شروع می شود و اگر شخصی تخصص شنوایی نداشته باشد تبعات زیادی مانند پارگی پرده و عفونت گوش به همراه خواهد داشت.

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی شعبه استان چهارمحال بختیاری، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین با اصلاح قانون، سمعک را به عنوان یک وسیله کمک شنیداری برای کم شنوایان توسط شنوایی شناسان قائل شده، نه اینکه سمعک را به عنوان یک کالا در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی عرضه کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری سلامت نیوز، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395، کد مطلب: 207406:www. salamatnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین