پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: سال‌هاست ورزشکاران ما از حقوق نابرابر صندوق گلایه دارند چون معتقدند که منصفانه و عادلانه نیست و کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد.

شعارسال: محمود خسروی‌وفا در حاشیه مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: این مراسم توسط مردم و کارمندان فدارسیون در ایام فاطمیه برگزار شد و امیدواریم شاهد برگزاری چنین مراسمی در آینده هم باشیم.

وی درباره عملکرد ورزش جانبازان و معلولین در سال 95 گفت: امسال جزو سال‌هایی بود که ضمن اینکه با موفقیتی که در بازی‌های پارالمپیک داشتیم، تقویم فدراسیون را هم 100 درصد برگزار کردیم. در گذشته معمول بر این بود که مسابقات قهرمانی کشور به دلیل مشکلات مالی و درگیری با بازی‌های پارالمپیک به صورت کامل انجام نمی‌شد، اما امسال انجام شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره اعتبارات این فدراسیون گفت: خوشبختانه با اعتبار مستقل شرایط بهتر شد؛ هرچند که شاید اعتبار سال آینده ما کافی نباشد، اما همین استقلال، برکت خوبی دارد و کمک می‌کند به درآمدی پایدار برسیم. مهم‌ترین برنامه ما در سال آینده بازی‌های پاراآسیایی جوانان است که سومین دوره آن برگزار می‌شود و می‌تواند پشتوانه‌سازی خوبی برای آینده ورزش جانبازان و معلولین باشد.

خسروی‌وفا تصریح کرد: با اعتبارات بسیار خوبی که تعریف شده، محوریت ما استان‌ها هستند و تمرکز ما روی این موضوع است. 12 میلیارد تومان پیشنهاد دولت و مصوب مجلس است و 5 میلیارد تومان هم به صورت متفرقه. البته اعتبارات متفرقه 20 میلیارد تومان بود که قرار بود 50 درصد به ما و 50 درصد به کمیته ملی المپیک تعلق گیرد که با توافق طرفین قرار شد سال آینده کمکی به کمیته ملی المپیک داشته باشیم و تنها 5 میلیارد دریافت کنیم. البته نظر نمایندگان مجلس تقسیم این مبلغ به صورت مساوی بود. ما به این صورت به کمیته کمک می‌کنیم، اما در سال 95 در حالی که ما با بدهی‌های سنگینی مواجه هستیم و هنوز آنها را پرداخت نکرده‌ایم، کمیته همکاری خوبی با ما ندارد.

وی افزود: قانون فراتر از اساسنامه و هیأت اجرایی است چون تعیین‌کننده مافوق است. یقیناً هرطور که در آینده اساسنامه به تصویب برسد، باید بر آن اساس تصمیم‌گیری شود تا ورزش پارالمپیک آسیب نبیند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره گلایه‌های ورزشکاران از پرداخت نامنظم حقوق‌ها و میزان کم آن گفت: ما حقوقی پرداخت نمی‌کنیم؛ هیچ‌ وقت هم پرداخت نکرده‌ایم. یکی، دو سال قبل از بازی‌های پارالمپیک حقوقی را وزارت ورزش برای ورزشکاران تعیین می‌کند که ما هم درصدی به آن اضافه می‌کنیم.

خسروی‌وفا عنوان کرد: سال‌هاست ورزشکاران ما از حقوق نابرابر صندوق گلایه دارند چون معتقدند که منصفانه و عادلانه نیست و کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد. مناف هاشمی پیشنهاد تغییر در این رویه را مطرح کرده است و قرار است در جلسه‌ای که با مسئولان صندوق خواهیم داشت، مستندات خود را برای این موضوع ارائه کنیم. متأسفانه مسابقات آسیایی و جهانی، ورزش جانبازان و معلولین در این آئین‌نامه دیده نشده و همین موضوع باعث شده سطح بیشترین حقوقی که قهرمانان پارالمپیک ما با چندین مدال دریافت می‌کنند، حتی به یک میلیون تومان هم نرسد.

وی گفت: اگر این موضوع به نتیجه برسد، شرایط متفاوت خواهد شد؛ البته اگر شرایط مالی برای صندوق و وزارت ورزش و جوانان فراهم باشد حتی باید به پارالمپیکی‌ها بیشتر برسند چون فرصت‌های شغلی که برای ورزشکاران سالم وجود دارد برای آنها وجود ندارد و پایین‌تر هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11اسفند1395، کدخبر: 13951211000098: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین