پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
وزیر علوم از رفع ممنوعیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی توسط دولت در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 75 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و 25 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان متاهل کمبود وجود دارد که این خوابگاه‌ها سال آینده در قالب 20 برنامه مشخص و تدوین شده ساخته خواهند شد.

شعار سال: دکتر فرهادی در مراسم افتتاحیه 26 طرح دانشگاه تهران با اعلام این مطلب اظهارر داشت: وزارت علوم باید بیش از گذشته توجه ویژه‌ای برای تامین امکانات رفاهی و دانشجویی داشته باشد. متاسفانه در برنامه پنجم وضعیت به گونه‌ای مسدود و ممنوع شد که ما نتوانستیم مقرراتی برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی داشته باشیم و تنها خیرین و مردم می‌توانستند در امر ساخت خوابگاه‌های دانشجویی مشارکت کنند، به همین دلیل ساخت خوابگاه‌های خیرساز یا استیجاری در این دوره شکل گرفت.

به گفته وی در حال حاضر تعداد 27 خوابگاه وجود دارد که توسط بنیاد خیرین 15 خرداد مخصوص دانشجویان دختر ساخته می‌شود که عملیات ساخت 15 خوابگاه شروع شده و مابقی نیز در سال آینده ساخته می‌شود.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه ممنوعیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی توسط این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه رفع شده است گفت: بر اساس سازوکارها و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است وزارت علوم و دانشگاه‌ها از سال آینده می‌توانند در حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی ورود پیدا کننداین در حالیست که در حال حاضر 705 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و 25 هزار ظرفیت نیز برای دانشجویان متاهل کم داریم که باید این خوابگاه‌ها طی برنامه‌ی تعیین شده با کمک دولت، دانشگاه‌ها و خیرین ساخته شود.

دکتر فرهادی با اشاره به رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی در سال جاری گفت: بر اساس برنامه‌ یزی های انجام شده تمامی خوابگاه‌های دانشجویی در 5 گروه رتبه بندی شده‌اند و وضعیت خوابگاه‌هایی که در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارند، در سال آینده ارتقا خواهد یافت.

وی دانشگاه تهران را به عنوان دانشگاهی موفق در تامین امکانات خوابگاهی معرفی کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر امکانات خوابگاهی دانشگاه تهران به خصوص در کوی دانشگاه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز با افتتاح و رونمایی از 26 طرح و پروژه حوزه دانشجویی در این خوابگاه، وضعیت بسیار بهتر از گذشته نیز خواهد شد.

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم رونمایی از 26 پروژه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران که امروز در کوی دانشگاه صورت گرفت، دانشگاه تهران را نماد آموزش عالی کشور توصیف کرد و گفت: این دانشگاه هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش بزرگ‌ترین دانشگاه کشور و نماد آموزش عالی محسوب می‌شود بنابراین از نظر امکانات در حوزه‌های مختلف خوابگاهی و دانشجویی نیز باید سرآمد باشد زیرا دانشجویانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که نخبگان و استعدادهای برتر کشور را تشکیل داده‌اند.

وی در ادامه کوی دانشگاه را قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین خوابگاه کشور دانست و افزود: کوی دانشگاه فعالیت خود را از سال 1330 شروع کرده است. دانشجویانی در این مجموعه خوابگاهی ساکن هستند نیازمند داشتن امکانات بهتر رفاهی در حوزه‌های مختلف می‌باشند اگرچه در گذشته این خوابگاه از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار داشت اما با توسعه آموزش عالی و راه‌اندازی پردیس‌های دانشگاه تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی افزایش پیدا کرد بنابراین امکانات رفاهی، ورزشی، خوابگاهی و ... نیز باید متناسب با این افزایش ظرفیت ارتقا یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 15 اسفند 95، کد مطلب: 95121509634: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین