پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۰۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
دکتر محمد فرهادی عصر شنبه(دوم اردیبهشت) در حاشیه نشست با هیأت رئیسه دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته 600 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های دولتی کشور گزارش شد.
شعارسال: وی با بیان این‌که در رابطه با رشته‌های تحصیلی با دقت بررسی لازم انجام می‌گیرد، افزود: عمدتا در این راستا مجوزهایی که داده شده رشته هایی است که نیاز کشور است.

فرهادی، رشته‌های فنی و حرفه ای را از اولویت‌های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: پیگیری لازم برای راه‌اندازی دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سوم در کشور انجام شده است اما ظرفیت دانشگاه‌ها باید متناسب با آموزش‌ها قرار گیرد.

وی از صدور مجوز برای ٧٣ رشته جدید خبر داد و عنوان کرد: دوره های عملی و کارورزی و مهارتی با هماهنگی وزارت کار برای دانشجویان فنی برگزار می‌شود.

وی افزود: جذب دانشجو از خارج کشور راهبرد دیگر وزارت علوم برای کاهش صندلی‌های خالی دانشگاه است‌.

وزیر علوم به اقدامات انجام شده برای بهبود کیفیت امکانات دانشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: تسهیلات دانشجویی، خوابگاه و امکانات ورزشی شامل 100 اتاق سلامت برای 100 خوابگاه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حداکثر کمک و توان خود را برای پیشبرد اهداف دانشگاه سیدجمال در پیش خواهیم گرفت.

فرهادی با تاکید بر راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی یادآور شد: رشته‌های معدن، اقتصاد کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای برای دانشجویان اسدآبادی با توجه به شرایط منطقه می‌توان در نظر گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۱۶۹۰۵۱، www.etedaal.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
دانشگاه ها تبدیل به تنور نانوایی شدن
کمی هم به فکر افزایش مراکز آموزش فنی در کشور باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین