پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
از جوامع گياهي تالاب شادگان می توان جگن، بردي(لوئي)، ني (قصب)، علف شور، آلاله آبي و نيلوفر آبي، درختچه اي از نوع گز و درخت نخل را در حاشيه تالاب كه اهميت اقتصادي تعيين كننده اي دارد نام برد.
شعارسال: با 328926 در طول جغرافيايي 48 درجه و 17 دقيقه تا 48 درجه و 50 دقيقه و عرض جغرافيايي 30 درجه و 17 دقيقه تا 30 درجه و 58 دقيقه در انتهاي جنوب غربي ايران در جنوب استان خوزستان قرار دارد و از شمال به اهواز از غرب به رودخانه كارون و جاده آبادان اهواز، از جنوب به رودخانه بهمنشير و خليج فارس و از شرق به خورموسي و خورغزلان در خليج فارس محدود مي شود.حيات وحش تالاب عمدتاً پرندگان و سپس ماهيان و ساير آبزيان را شامل ميشود.تالاب شادگان از اين جهت يكي از مهم ترين زيستگاههاي تالابي بشمار مي آيد. پرندگان مهاجر تالاب شامل انواع اردك ها، مرغابيها، غازها، قره غازها، پليكان ها و فلامينگو است. همچنین از ميوه خور، ليكوتالابي، چنگر، انواع كاكائي، خروس كولي، فلامينگو، تنجه و خوتكا و ... می توان نام برد.

از آبزيان تالاب حدود 36 گونه ماهي در اين تالاب شناسايي شده كه مهمترين آنها عبارتند از: ماهي‌ بني‌، ماهي‌ حمري‌، ماهي‌ گتان، ماهي‌ برزم‌، ماهي‌ شيربت‌، ماهي‌ شلج، ماهي‌ هامور، ماهي‌ كپور معمولي‌ و كپور رنگي‌ و كپور سرگنده‌ و كپور آينه‌اي‌، ماهي‌ بياح‌ ،ماهي‌ شانك‌،ماهي‌ پيكو،كفشك‌ ماهي‌ و ماهي‌ صبور؛ علاوه‌ بر ماهيان‌ قابل‌ مصرف‌ فوِق الذكر انواع‌ ماهيان‌ و آبزيان‌ غير قابل‌ مصرف‌ مانند گربه‌ ماهي، بوشلمبو، مارماهي‌ و كوسه‌ ماهي‌ در نقاط‌ مختلف‌ آبي منطقه‌ وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت توریست میران، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: - ، www.tourismiran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین