پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
شهر ترینیداد را باید در زمره شهرهای جوان در سطح دنیا تلقی کرد زیرا ترینیداد در آخرین ماه سال میلادی ۱۵۱۴ تاسیس شده است و روز دقیق تاسیس این شهر بر اساس تاریخ شمسی برابر با دوم دی‌ماه است.

شعارسال: شهر ترینیداد را باید در زمره شهرهای جوان در سطح دنیا تلقی کرد زیرا ترینیداد در آخرین ماه سال میلادی ۱۵۱۴ تاسیس شده است و روز دقیق تاسیس این شهر بر اساس تاریخ شمسی برابر با دوم دی‌ماه است. این شهر توسط فردی به نام دیگو ولازگز ده کوئلار (Diego Velázquez de Cuéllar) بنا گردید و نام نخستین آن ویلا ده لا سانتیسما ترینیداد بود.

در طول سی سال نخستین برپائی ترینیداد، این شهر تقریبا شرایط یکسانی داشت ولی در سال ۱۵۴۰ بود که فردی با نام فرانسیسکو ایزانگا در این شهر به مقام شهرداری منصوب شد که در آینده شهر تاثیر به‌سزایی داشت. این مرد راهکار و رویکردی را در این شهر تازه تاسیس و نوپا در پیش گرفت که سرانجام توسط نوادگان او در بازه زمانی سال‌های ۱۸۲۰ تا ۱۹۰۰ به مبارزات آزادی طلبانه کوبا بر علیه اشغال آمریکا منجر گردید. همچنین در دوران فعالیت‌های این شهردار، ترینیداد به یکی از برترین شهرهای منطقه کارائیب تبدیل شده و تجارت شکر توانست به نوعی این شهر را به یک قطب تجاری در منطقه تبدیل نماید.

آب و هوا

ترینیداد نمادی از آب و هوای کارائیب است. در این شهر نمی‌توان به هیچ چیز در زمینه آب و هوایی اعتماد کرد زیرا ممکن است آفتاب بسیار زیبا و لذت‌بخش در این منطقه با بارش ناگهانی باران در عرض تنها چند دقیقه دچار اختلال شود. البته این موضوع در تغییر دما تاثیر چندانی نداشته و در بیشتر روزهای سال، آب و هوای ترینیداد مابین ۲۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و به همین دلیل نیز این شهر یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری و استراحت محسوب می‌شود. بارش باران در ترینیداد در ماه‌های تابستان و اوایل پاییز به اوج خود خواهد رسید و در بالاترین وضعیت برابر با ۱۲۶ میلیمتر در ۱۶ روز بارانی ماه ژوئن خواهد بود و در ماه دسامبر نیز با ۶ میلی‌متر در تنها ۴ روز بارانی خشک‌ترین زمان سال در این شهر تجربه می‌شود.

موقعیت جغرافیایی

ترینیداد در استان سانکتی اسپیرتوس کشور کوبا واقع شده است و یکی از مراکز میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این شهر دارای مساحتی برابر با ۱۱۵۵ کیلومتر مربع بوده و ارتفاع آن از سطح آب‌های آزاد تنها ۸۰ متر است. در آخرین برآورد و سرشماری رسمی نیز جمعیت این منطقه نزدیک به ۷۴ هزار نفر گزارش شده است. این شهر از نظر جغرافیائی تقریبا در مرکز کشور کوبا واقع شده و شاید به همین دلیل نیز از نظر سیاسی و اقتصادی برای این کشور اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. شهر ترینیداد دارای چند بخش اصلی از نظر جغرافیایی است که در حقیقت هر یک از آن‌ها در گذشته‌، یک دهکده بوده‌اند و در نهایت شهر اصلی از اتصال آن‌ها به یکدیگر ساخته شده است. این مناطق به ترتیب تایابا(Táyaba)، سن پدرو(San Pedro)، سن فرانسیسکو(San Francisco)‌، ریو ده ای(Río de Ay)، گوانی کوئیچال(Guaniquical)‌، کاسیلدا(Casilda)، کاراکوئسی(Caracusey)، کاباژان(Cabagán) و آکوئا کاته(Aguacate) هستند که در سه منطقه اصلی طبقه‌بندی شده‌اند که این مناطق نیز پریمرو(Primero)، سگوندو(Segundo) و ترسرو(Tercero) نام دارند.

بهترین زمان سفر

برای سفر به ترینیداد نمی‌توان زمان خاصی را به عنوان بهترین فصل سفر انتخاب کرد، زیرا این شهر در تمامی طول سال از نظر آب و هوا و ارائه امکانات، آمادگی پذیرائی از مسافران مختلفی را که از سراسر جهان به این منطقه سفر می‌کنند، دارد. اگر از هوای آفتابی و سواحل گرم کارائیب لذت می‌برید، بهتر است در بازه زمانی ماه‌‌های آذر تا شروع بهار به این شهر سفر کنید تا با کمترین میزان بارش روبرو شوید ولی اگر دوست دارید تا باران‌های مشهور کارائیبی را تجربه کنید، می‌توانید در بازه زمانی شروع بهار تا پایان تابستان به این شهر سفر کرده و از محیط زیبای آن لذت ببرید.

حمل ونقل

سیستم حمل و نقل داخلی این شهر نیز در نوع خود بسیار محدود و دارای نقایص فراوان است به این ترتیب که تنها تعداد کمی تاکسی در شهر مشاهده می‌کنید، البته مشکل عمده‌ای از این بابت نخواهید داشت زیرا ترینیداد شهر بسیار کوچکی است و به راحتی حتی می‌توانید با پای پیاده مسیر خود را در این شهر بیابید. ضمن این‌که یافتن تاکسی از طریق هتل نیز ممکن خواهد بود و همچنین در صورت نیاز می‌توانید خودروی شخصی کرایه کنید که گزینه چندان مناسبی محسوب نمی‌شود زیرا اسامی خیابان‌ها و محله‌ها به قدری برای خارجی‌ها سخت و شبیه به هم است که ممکن است مسیر خود را گم کرده و ساعت‌ها در خیابان سرگردان بمانید.

در این شهر به هیچ عنوان به سراغ رفت و آمد با دوچرخه و موتورسیکلت نروید زیرا مدل رانندگی مردمان شهر بسیار متفاوت با سایر تجربیات شماست و خطر تصادف شما را تهدید می‌کند. سعی کنید تا با تاکسی یا با پیاده‌روی به همراه نقشه و به همراه راهنمای مسلط به زبان محلی به اطراف بروید تا مشکلی در حمل و نقل درون شهری نداشته باشید. به صورت کلی همان‌طور که اشاره کردیم نباید توقع چندانی از این شهر در زمینه خدمات ترافیک درون شهری داشته باشید.

طریقه رسیدن به شهر

شهر ترینیداد فاقد فرودگاه است و به همین دلیل مسافرینی که از سایر کشورهای جهان قصد سفر به ترینیداد را دارند باید ابتدا خود را به یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور رسانده و سپس به ترینیداد سفر کنند. بهترین گزینه برای ورود هوائی به کوبا، استفاده از فرودگاه بین‌المللی شهر هاوانا است‌. متاسفانه برای سفر از هاوانا یا سایر شهرهای کوبا به ترینیداد راه‌های چندانی برای گردشگران وجود ندارد و جالب است بدانید که از سال ۱۹۹۲ که یک طوفان مهیب، پل ورودی قطار به این شهر را دچار آسیب جدی کرد، دیگر هیچ قطاری وارد ترینیداد نشده است و امروزه تنها دو راه برای ورود به این شهر وجود دارد که به ترتیب شامل موارد زیر هستند.

اتوبوس

اتوبوس‌ها در این شهر به صورت منظم و دو بار در روز به مقصد هاوانا و بالعکس حرکت می‌کنند که می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید، این اتوبوس‌ها البته فاقد کیفیت ویژه و خوب هستند و راحتی چندانی درون آن‌ها نخواهید داشت ولی از ترمینال اتوبوسرانی شهر می‌توانید به چند شهر مختلف سفر داشته باشید که از طریق آن شهرها مرزهای هوایی و خروج از کشور در دسترس شما خواهد بود.

تاکسی

استفاده از تاکسی برای ورود به ترینیداد در نوع خود می‌تواند به صرفه باشد، اگر تعداد افراد همسفر با شما از ۲ نفر بیشتر باشد آن‌گاه گرفتن تاکسی برای شما آرامش و راحتی بیشتری به همراه خواهد داشت و همچنین می‌توانید تقریبا مسیر خود از هواوانا به ترینیداد را نیم ساعت کوتاه‌تر کنید.

تعرفه تاکسی به صورت متوسط برابر با تعرفه ۳ نفر برای سفر با اتوبوس خواهد بود که به نسبت امکانات می‌تواند بسیار مناسب محسوب گردد.

رستوران‌ها

رستوران‌های ارزان قیمت:

در رستوران‌های این رده قیمتی می‌توان با پرداخت رقمی بین ۱ تا ۲ یورو به غذای مطلوبی دست یافت.

رستوران کوبیتا: این رستوران در حقیقت یک مرکز بسیار ایده آل برای خوردن غذا در این شهر است زیرا قیمت مناسب و کیفیت مطلوب غذا در آن به صورت همزمان قابل دسترسی هستند.

ویک ویکی اند شیکی شیکی: این رستوران محیط صمیمانه و بسیار جالبی دارد و غذاهای آن با قیمتی مناسب و تنوع بالایی عرضه می شوند، در حقیقت این رستوران تنها یک رستوران نیست بلکه کافه رستوران محسوب می شود تا گردشگران و میهمانان بتوانند میان وعده نیز در آن صرف نمایند.

لا کیبا: این رستوران دارای تنوع غذای بسیار بالا و عده های حجیم غذایی است که ان را به یک گزینه ایده آل برای مسافرین تبدل کرده است.

رستوران‌های متوسط:

رستوران های این رده قیمتی در ترینیداد دارای قیمت غذایی بین ۱ تا۳ یورو هستند.

رستوران پالادره سول وای سون: این رستوران نیز با غذاهای متنوع خود از جمله غذاخوری های محبوب شهر محسوب می شود و می تواند با محدوده گسترده قیمت غذاهای خود افراد دارای بودجه های مختلف را نیز راضی نگاه دارد.

رستوران پالادار مالیبران: این رستوران تنها غذاهای سنتی کوبایی سرو می‌کند و در نوع خود یک رستوران محبوب در ترینیداد محسوب می شود که کیفیت بسیار مطلوبی از نظر غذایی داشته وقیمت مناسبی نیز دارد.

رستوران گیتارا مایا: یک مرکزبسیار دوست داشتنی برای غذاهای کوبایی، بین المللی و غذاهای دریایی است که قیمت یک وعده غذا در آن نزیک به ۱ تا ۲ یورو خواهد بود.

رستوران های گران قیمت و لوکس:

خوردن یک وعده غذائی در این رستوان ها ممکن است هزینه‌ای بالاتر ۴ یورو بابت غذا و خدمات برای شما به همراه داشته باشند.

رستوران سن خوزه: این رستوران در نوع خود یکی از بهترین رستوران‌های شهر محسوب می‌شود و غذاهای محلی کوبا را با کیفیتی متمایز به شما عرضه خواهد نمود.

رستوران سول آلانده: این رستوران نیز تنها غذاهای کوبایی دارد و می‌تواند تجربه بسیار لذت بخش و البته گرانی برای سفر شما باشد.

رستوران داوی مارت: این رستوران برترین رستوران شهر محسوب می‌شود و غذاهای سنتی کارائیبی را به همراه غذاهایی کوبایی و کباب‌های ویژه عرضه می‌کند. یک وعده غذایی در این رستوران به صورت متوسط ۴ یورو هزینه خواهد داشت.

اماکن دیدنی و تفریحی و تاریخی

یکی از زیباترین مناطق دیدنی در ترینیداد را می‌توان آبشار توپس ده کولانتس دانست که در خارج از شهر قرار گرفته است و هر روز سرویس‌های اتوبوس به این محل برای گردشگران مهیا خواهد بود. مراکز آموزش سالسا نیز در این شهر می‌توانند برای مدتی شما را سرگرم نمایند زیرا به عنوان یک گردشگر می‌توانید به این کلاس‌ها رفته و تنها شاهد تمرین شاگردان باشید. اگر در خیابان‌های قدیمی شهر رفت و آمد کنید نیز با خانه‌های قدیمی و تاریخی بسیار زیبایی روبرو می‌شوید که می‌توانند برای مدتی نسبتا طولانی شما را سرگرم نگاه دارند.

یکی از موارد بسیار جذابی که هر گردشگری می‌تواند به آن مراجعه کند، مرکزی با نام کاستا ده لا موزیکا سات که یک استیج فضای باز است و تقریبا همیشه گروه‌های موسیقی محلی در آن مشغول اجرای کارهای زیبای محلی هستند. موسیقی زیبا و محیط دلنواز این محل می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم بزند.

موزه جنگ کوبا نیز میراث زیبایی از سال‌های طولانی جنگ درون این کشور است که بیشتر به دوران مبارزه با اشغال آمریکا اختصاص یافته است و حتی در آن هواپیمای جاسوسی U2 سقوط کرده در طول جنگ نیز به نمایش گذاشته شده است. از این موزه تقریبا تمامی شهر معلوم است و می‌توان از منظره آن نیز برای مدتی لذت بسیار برد.

یکی از فعالیت‌های دیگر و محبوب در ترینیداد برای گردشگران مراجعه به صومعه‌ها و کلیساهای تاریخی این شهر است که می‌توان برای ساعت‌ها از معماری ترکیبی اروپایی لاتین آن‌ها لذت برد.

هتل‌ها و مرکز اقامتی

ارزان قیمت

هتل ‌Hotel Colina دارای ۸۰ اتاق است که برای یک اتاق یک تخته آن در هر شب باید رقم ۲۰ یورو پرداخت نمود.

هتل Hotel Caribbean برای یک شب اقامت حداقل ۲۲ یورو هزینه خواهد داشت که به نسبت رقم مناسبی محسوب می‌شود.

هتل Hotel Bosque نیز در رده مراکز اقامتی ارزان قیمت به عنوان یک گزینه مطلوب و دارای دسترسی محلی مناسب محسوب می‌شود و هزینه اقامت در یک اتاق یک تخته آن برای یک شب برابر با ۳۲ یورو خواهد بود.

متوسط

هتل Hotel Beltran de Santa Cruz با هزینه ۵۰ یورویی خود برای یک شب، امکانات و کیفیت بسیار مطلوبی را به مسافرین خود ارائه می‌کند و از جمله برترین هتل‌های رده متوسط این شهر محسوب می‌شود.

هتل Hotel Cayo Levisa گران‌ترین هتل ۲ ستاره شهر است زیرا برای یک شب اقامت در آن باید رقم ۶۴ یورو پرداخت نمایید ولی امکانات این هتل در نوع و رده کیفیتی خود بسیار مناسب است.

هتل Hotel Club Ancon شاید در نخستین گام قیمت ۵۹ یورویی آن برای یک اتاق یک تخته کمی بالا به نظر برسد ولی در حقیقت این قیمت در قیاس با هزینه‌های سایر مراکز اقامتی و همچنین امکانات و موقعیت این هتل بسیار مناسب است.

گران قیمت و لوکس:

هتل Hotel Blau Marina Varadero Resort یکی از زیباترین و مهم‌ترین هتل‌های شهر محسوب می‌شود و در نوع خود از جمله لوکس‌ترین مراکز اقامتی منطقه است که حداقل قیمت اقامت در این هتل برای یک شب برابر با ۸۹ یورو می‌باشد.

گشت و گذار در شهر

ترینیداد

ترینیداد

گشت و گذار در ترینیداد به قوانین و شرایط خاصی نیاز ندارد و به سادگی می‌توان طی روزهای اقامت در این شهر در طول روز به نقاط گردشگری شهر مراجعه کنید. البته دقت داشته باشید که تورهای ویژه‌ای برای گردشگران در شهر وجود دارد که با اتوبوس و به صورت یک‌روزه شما را به چند محل دیدنی و محل‌های مناسب برای خرید می‌برد.

مراکز خرید

ترینیداد برخلاف بسیاری از شهرهای جهان فاقد مراکز خرید متمرکز و پاساژهای بزرگ است ولی گردشگران به صورت عمومی به بازارهای خیابانی یا مراکزی که برای عرضه لوازم دست‌ساز و صنایع دستی شهر به کارمی‌روند، مراجعه می‌کنند. در مسیر ساحلی شهر می‌توانید به موارد بسیار زیبایی از صنایع دستی تولید مردم ترینیداد دست یابید. البته در شهر نیز به صورت نامنظم بازارهایی برگزار می‌شوند که زمان دقیقی ندارند و نمی‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی خاصی داشت ولی در نوع خود محصولات بسیار خوبی را عرضه می‌کنند.

برای خرید سیگار برگ کوبایی مرکز دستیابی به مغازه‌های متعدد را می‌توان منطقه مکائو داسنت که البته برترین مغازه برای خرید این اجناس فروشگاهی با نام لا کاسا دل توباکو است که در شهر دو شعبه دارد.

فروشگاهی با نام ARTex نیز در این شهر وجود دارد که مرکز فروش آثار موسیقی محلی آمریکای جنوبی و کوبائی در ترینیداد محسوب می‌شود.

سوغاتی و صنایع دستی

در کنار موزه جنگ می‌توانید به بازارچه دائمی دستفروشان برای صنایع دستی دست یابید. در این شهر می‌توانید به عنوان سوغاتی پارچه‌های دست‌دوزی شده، اشیاء خراطی‌شده با چوب و لباس‌های سنتی و محلی را خریداری کنید که هر یک می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای گردشگران باشد.

پیراهن‌های سنتی این منطقه برای مردان دارای جیب‌های بزرگی است که در نوع خود متفاوت با سایر لباس‌های مرسوم است و به همین دلیل نیز می‌تواند یک سوغاتی بسیار خوب محسوب شود. همچنین سیگار برگ‌های مشهور کوبایی می‌توانند سوغاتی ویژه این شهر محسوب شوند که تقریبا در هر نقطه‌ای از شهر می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

آداب و رسوم

اهالی ترینیداد به اسطوره‌های خود بسیار وابسته هستند و برای آن‌ها احترام بسیاری قائل هستند و به همین دلیل نیز در نامگذاری خیابان‌ها، مغازه‌ها و محیط‌های مختلف ممکن است با نام افراد مختلف روبرو شوید و به همین دلیل نیز دقت کنید که رفتار شما نسبت به این اسامی توهین‌آمیز تلقی نگردد زیرا می‌تواند به شدت برای مردم شهر برخورنده باشد. همچنین در نظر داشته باشید که فرهنگ مردم کوبا بسیار میهمان‌نوازانه و خودمانی است پس اگر برخوردهای بسیار صمیمی دیدید با لبخند و محبت پاسخ بدهید ولی نگذارید تا صمیمیت بیشتر از حد با افراد ناشناس برقرار شود زیرا ممکن است برای شما دردسرهایی را به وجود آورد.

از جمله مواردی که در تار و پود مردم این شهر رخنه کرده است، می‌توان به موسیقی و رقص سالسا اشاره نمود که هر دو را می‌توانید در سطح شهر به وفور مشاهده نمایید.

رویدادها و جشنواره‌ها

در این شهر به صورت سالانه ۱۶ جشنواره ویژه برگزار می‌شود که هر یک در نوع خود با تاریخچه خاص و منحصر به فردی همراه هستند و در ادامه به مهم‌ترین این موارد و تاریخ برگزاری آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

Semana Santa: این جشنواره در مدت زمان یک هفته ای در آغاز تابستان برگزار شده و در بین اهالی به هفته مقدس مشهور است. در طی طی روزهای این جشنواره شاهد تجمع مردم شهر در کلیسا ها و خیابان‌ها خواهید بود. این مراسم به صورت سالانه در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

Posadas: یک جشنواره ویژه برای نزدیک شدن به کریسمس که در آن نمایش های خیابانی اجرا می شود. این فستیوال به صورت سالانه در ماه دسامبر به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

Carnival: این جشنواره در سراسر شهر موجب تعطیلی شده ودر طول آن مردم با تمام وجود در خیابان‌ها به شادی می پردازند. این فستیوال بزرگ و محبوب در ماه ژوئن برگزار می‌شود.

San Pedro: در این فستیوال مردم در اواخر ماه ژوئن به خیابان‌ها ریخته و به شادی می‌پردازند و یکی از مراسم های ویژه این جشنواره نیز مبارزه خروس‌ها و اسب دوانی است.

Semana de la Cultura: این جشنواره نیز در کل شهر به مدت یک هفته به راه می افتد که این هفته همیشه دومین هفته ماه ژانویه خواهد بود و بیشتر به فعالیت‌های هنری اختصاص دارد.

غذاهای محلی و محبوب

غذاهای محلی این شهر به سه دسته اصلی تقسمیم می‌شوند که شامل غذاهای کوبایی، غذاهای کارائیبی و غذاهای دریایی است. هیچ‌ یک از این موارد تنها منحصر به ترینیداد نیستند و در شهرهای دیگر کوبا نیز یافت می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها در کشورهای دیگر منطقه نیز قابل رویت هستند. در این میان غذاهای کارائیبی با ترکیب ویژه ادویه‌جات خود در سراسر دنیا مشهور هستند و غذاهای دریایی نیز به علت وجود سواحل متعدد در این شهر همواره تازه سرو می‌شوند ولی غذاهای کوبایی دارای تنوع بالایی بوده و نمی‌توان استاندارد خاصی را برای آن‌ها معین نمود. بیشترین ماده غذایی مورد مصرف در این شهر گوشت و ماهی است که می‌توان در اکثریت غذاهای این منطقه آن‌ها را یافت.

نکات امنیتی

اگر دوست دارید تا در ترینیداد اقامت امنی را تجربه نمایید باید به شدت مراقب کیف قاپ‌ها و جیب برها باشید و لوازم قیمتی خود را به خوبی و در شرایط امن حمل نمایید. همچنین از مراجعه به هر هتلی پرهیز کنید و تنها هتل‌های مناسب و دارای امنیت بالا را انتخاب کنید. در صورت روبرو شدن با پلیس سعی کنید با آن‌ها همکاری کنید و مدارک هویتی خود را همیشه به همراه داشته باشید تا برای شما مشکلی پیش نیاید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری گردشگری ایران، کدخبر: 1234: www.gardesh.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین