پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
بيست و دومين جلسه رسيدگي به اتهامات بابک زنجاني و دو متهم ديگر پرونده نفتي در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي به صورت غيرعلني پايان يافت.

شعارسال : جلسه بيست و سوم دادگاه بابک زنجاني فردا دوشنبه به صورت علني برگزار خواهد شد.قاضي ابوالقاسم صلواتي رئيس دادگاه در پايان بيست و يکمين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات بابک زنجاني و دو متهم ديگر پرونده نفتي گفته بود جلسه امروز (يکشنبه) در راستاي اجراي ماده 352 قانون آئين دادرسي کيفري و بر اساس درخواست متهمان رديف اول و دوم پرونده نفتي و وکلاي آنها، بصورت غيرعلني برگزار مي شود.

اين در حالي است که همه 21 جلسه گذشته به صورت علني برگزار شده است.

در بيست و يکمين جلسه دادگاه ميلياردر نفتي، دفاعيات وکيل متهم رديف دوم نفتي پايان يافت و متهم رديف سوم نيز بعد از تفهيم اتهام، در برابر اتهامات وارد بر کيفرخواست از خود دفاع کرد.

در بيستمين جلسه دادگاه بابک زنجاني، با پايان يافتن دفاعيات «م.ش» متهم رديف دوم، حسين صمدي يزدي وکيل اين متهم دفاعيات خود را آغاز کرد.

در جلسه نوزدهم دادگاه نيز بابک زنجاني و دو متهم نفتي، «م.ش» متهم رديف دوم، بخشي از دفاعيات خود را ارائه کرد.

در جلسه هجدهم، «م.ش» متهم رديف دوم، بعد از دفاعيات رضا نجفي نماينده دادستان با احضار قاضي صلواتي، در جايگاه قرار گرفت و دفاعيات خود را در برابر اتهامات وارده آغاز کرد. 
رسول کوهپايه زاده وکيل بابک زنجاني در هفدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات بابک زنجاني متهم اصلي پرونده نفتي و دو متهم ديگر اين پرونده، بخش پاياني دفاعيات از موکل خود در برابر اتهامات وارد در کيفرخواست را ارائه کرد؛ قرائت دفاعيات وکيل ميلياردر نفتي از جلسه پانزدهم آغاز شد که در جلسه شانزدهم نيز ادامه يافت و در جلسه هفدهم به پايان رسيد.

در جلسه چهاردهم قاضي صلواتي از بابک زنجاني خواست که قبل از صدور حکم، مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند.

نمايندگان بانک هاي مسکن، ملت و تجارت، سازمان تامين اجتماعي، شرکت صدرا با دعوت قاضي صلواتي در جلسه سيزدهم وارد دادگاه شدند و به سوالات رئيس دادگاه پاسخ دادند.

جلسه دوازدهم به پايان دفاعيات متهم رديف اول و پرسش و پاسخ قاضي صلواتي و بابک زنجاني متهم رديف اول پرونده نفتي اختصاص داشت.

متهم اول پرونده نفتي دفاعيات خود را در جلسه يازدهم مطرح کرد؛ اما پانزده صفحه از اين دفاعيات باقي ماند.
جلسه دهم و نهم، به ادامه دفاعيات بابک زنجاني اختصاص داشت که البته در جلسه نهم وکيل بانک مسکن و نماينده حقوقي سازمان تامين اجتماعي، طرح شکايت خود را در دادگاه ارائه کردند.
در جلسه هشتم نيز وکيل شرکت نفت «اچ کي» به نمايندگي از شرکت ملي نفت ايران، طرح شکايت را تقديم دادگاه کرد.

در هفتمين جلسه دادگاه، مرتضي تورک معاون دادستان و مسئول نظارت و پيگيري اموال بابک زنجاني براي ارائه پاره اي توضيحات نسبت به گلايه هاي متهم مبني بر کارشناسي غيرواقعي اموال، در دادگاه حاضر شد و توضيحات لازم را ارائه و همچنين رضا نجفي نماينده دادستان مطالبي را بيان کرد.

جلسه ششم و پنجم نيز به ارائه بخشي از دفاعيات بابک زنجاني دربرابر اتهامات مندرج در کيفرخواست گذشت که بحث شيخ حشر در جلسه ششم مطرح شد.

قاضي صلواتي در جلسه چهارم دادگاه هم خطاب به بابک زنجاني متهم اصلي پرونده نفتي گفته بود که اتهام شما براساس کيفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، افساد في الارض از طريق اخلال در نظام اقتصادي کشور با تشکيل و رهبري سازمان يافته بمنظور ارتکاب جرايمي مانند جعل سند، پولشويي با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداري در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامين اجتماعي و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانکي، استفاده از اسناد مجعول و پولشويي به مبلغ 1967 ميليون يورو عنوان شده است.

رضا نجفي نماينده دادستان در سه جلسه نخست دادگاه کيفرخواست 237صفحه اي متهمان پرونده نفتي را قرائت کرد و خواستار مصادره اموال ميليارد نفتي و دو متهم ديگر شد.

براساس اين گزارش 21 جلسه دادگاه به ترتيب در تاريخ هاي 11، 12 و 13 مهر ماه، 9، 10، 18، 19، 20، 25، 26، 27 و 30 آبان و 1، 2، 3، 7، 8، 15، 16، 17 و 18 آذرماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي به صورت علني برگزار شد.

سخنگوي قوه قضاييه در هشتاد و هفتمين نشست خبري خود گفته بود، هنوز هيچ پولي از سوي بابک زنجاني به حساب شرکت نفت واريز نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت روزنامه ی صبح ایران "خراسان " ، تاریخ انتشار یکشنبه 22 آذر 1394 ، کد مطلب : 2328767 : www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین