پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا پنج‌شنبه شب برگزار شد. دراین شب دو بازیکن ایرانی نیز در تیم‌های خود مقابل رقبا بازی کردند.

شعار سال: کریم انصاری‌فرد که در تیم المپیاکوس یونان بازی می‌کند مقابل بشیکتاش ترکیه در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و در نهایت المپیاکوس دراین بازی خانگی مقابل حریف ترکیه‌ای خود با نتیجه تساوی یک- یک متوقف شد. کریم انصاری‌فرد موفق شد پاس گل تیمش را مهیا کند و در این بازی موثر ظاهر شد. در دیگر بازی لیگ اروپا نیز تیم روستوف روسیه پذیرای منچستر یونایتد بود که در این بازی روستوف نیز با نتیجه تساوی یک-یک مقابل رقیب قدرتمند خود متوقف شد. سردار آزمون مهاجم تیم‌ملی کشورمان از دقیقه 74 بازی وارد زمین شد و نتوانست به تیمش برای به‌دست آوردن پیروزی کمکی بکند.

اما المپیاکوس یونان که در مرحله‌ قبل عثمانلی اسپور را شکست داده بود، در این دیدار هم برای پیروزی مقابل یک تیم ترکیه‌ای تلاش می‌کرد که با عملکرد بهتر نسبت به آنها در نیمه اول بازی را بیشتر در دست داشت و موفق شد در دقیقه 36 روی فرار انصاری‌فرد از جناح راست و توپ‌گیری عالی او از دوشکو توشیچ، حمله‌ای ترتیب دهد و با سر توپ عالی این مهاجم ایرانی و محو شدن مدافع بشیکتاش، با یک ارسال پای چپ دقیق و ضربه‌ سر تمام‌کننده‌ استبان کامبیاسو به گل برسد. مهاجم ایرانی المپیاکوس یونان امیدوار است تیمش در بازی برگشت جواز صعود را کسب کند.

کریم انصاری‌فرد گفت: «هواداران تیم المپیاکوس شب فوق‌العاده‌ای رقم زدند و از آنها قدردانی می‌کنم. بازی را خوب شروع کردیم و به بشیکتاش اجازه ایجاد خطر ندادیم. در ادامه کیفیت بازی المپیاکوس تحلیل رفت و در نتیجه بازی یک‌برصفر به تساوی تغییر یافت.» انصاری‌فرد با اظهار امیدواری برای کسب نتیجه دلخواه در بازی برگشت ادامه داد: «با نتیجه تساوی درخانه هنوز همه چیز تمام نشده است و دربازی برگشت با تمام توان ظاهر خواهیم شد. دست به هر کاری خواهیم زد تا به مرحله یک‌چهارم صعود کنیم. ما یکی از بهترین تیم‌های لیگ اروپا هستیم.» مهاجم تیم المپیاکوس درباره حضورش در ترکیب اصلی پس از تغییر سرمربی گفت: «بدون زدن حرفی در این خصوص باید نام المپیاکوس در هر بازی با صدای بلند شنیده شود. باید قدرتمند باشد و این کار را می‌کنیم. من هم در تیم المپیاکوس هستم. به تیم بشیکتاش احترام می‌گذاریم اما ما هم المپیاکوس هستیم. بازیکنان خوب و با کیفیتی در تیم حضور دارند. هر کاری می‌کنیم تا در بازی برگشت پیروز شویم.»

دیدار برگشت تیم‌های بشیکتاش ترکیه و المپیاکوس یونان ساعت 21:30 پنج‌شنبه(بیست و ششم اسفندماه) در ورزشگاه وودافون آرنا برگزار می‌شود. اما سردار آزمون دیگر مهاجم تیم‌ملی نیز نسبت به حضورش در بازی مقابل منچستر یونایتد و نتیجه کسب شده واکنش نشان داد. وی گفت: «زمین چمن شرایط خوبی نداشت و دو تیم بازی فیزیکی را انجام دادند. منچستریونایتد هم از ابتدای بازی، نمایش فیزیکی ارائه کرد. با این حال خدا را شکر که به منچستریونایتد نباختیم. بازی برگشت بهتر عمل خواهیم کرد.» مهاجم ایرانی روستوف در پاسخ به این سوال که چرا دقایق زیادی در زمین حضور نداشت، گفت: «این نظر سرمربی تیم است و من به این نظر احترام می‌گذارم. او خیلی بهتر از من فوتبال را می‌داند و من هم مثل همیشه به نظر او احترام می‌گذارم.» آزمون در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در بازی برگشت مقابل منچستریونایتد به گلزنی و پیروزی مقابل این تیم فکر می‌کنید یا خیر، گفت: «ابتدا به بازی با ترک گروژنی در لیگ روسیه فکر می‌کنیم. دو، سه روز دیگربا این تیم بازی داریم. بعد از آن به بازی با منچستریونایتد فکر خواهیم کرد. چرا نتوانیم آنها را ببریم؟ قطعا به برد مقابل آنها فکر می‌کنیم و بعد از آن هم من به گل زدن به این تیم فکر خواهم کرد.»

دیدار کی‌روش و مورینیو

اما این بازی یک اتفاق دیگر هم داشت. سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان برای دیدن این بازی و سردار آزمون به روسیه سفر کرده بود و این بازی را از نزدیک دید. کارلوس کی‌روش اما پس از بازی با ژوزه مورینیو سرمربی منچستریونایتد دیدار کرد. مورینیو پس از گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی منچستریونایتد با کارلوس کی‌روش رودررو شد که این دو هموطن همدیگر را درآغوش گرفتند و برای لحظاتی با هم به گفت‌وگو پرداختند. درهمین حین مایکل کریک نیز به این جمع دو نفره اضافه شد و پس از آن مورینیو از کریک خواست به همراه سرمربی تیم‌ملی ایران به رختکن منچستریونایتد بروند. کی‌روش نیز به رختکن شیاطین سرخ رفت و با بازیکنان این تیم به گفت‌وگو پرداخت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 21 اسفند 1395، کد مطلب: 1094209: www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین