پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
تمام شد. به نظر می‌رسد یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های چند سال اخیر فوتبال ایران سرانجام به نقطه پایان رسید. بعد از اوج گیری تنش‌ها بین برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش، خیلی‌ها واسطه شدند که این مساله حل شود،‌اما این اتفاق نیفتاد.

شعار سال: مدیران فوتبال ایران در صدد آن برآمدند که با برگزاری یک نشست مشترک بین دو طرف، به اختلافات آنها پایان بدهند، ‌اما کی‌روش با استفاده از واژگانی که هر کدام از آنها بوی خشم می‌داد، مدعی شد صرفا با مربیان هم‌طراز خودش یعنی‌امثال فرگوسن و کونته دور یک میز می‌نشیند و حاضر نیست وقتش را برای برانکو بگذارد. درست در همین شرایط بود که مربی پرتغالی اعلام کرد به‌خاطر ناسازگاری سرمربی پرسپولیس، دیگر حاضر نیست بازیکنان این تیم را به اردو دعوت کند. همین مساله، یک زلزله خبری بزرگ در فوتبال ایران به‌وجود آورد و خیلی‌ها را به واکنش وا داشت.

این اواخر با توجه به فاصله‌اندک باقی مانده تا دو بازی بعدی تیم‌ملی برابر قطر و چین، شایعات بسیار زیادی در مورد قطعیت یافتن عدم دعوت از سرخ‌ها به گوش می‌رسید. دو روز پیش حتی یکی از نشریات ادعا کرده بود عمده بازیکنان پرسپولیس با نفرات استقلالی جایگزین شده‌اند و لیست بعدی تیم‌ملی 10بازیکن آبی‌پوش خواهد داشت! با این همه‌اما عادل فردوسی‌پور در اولین دقایق پخش برنامه این هفته نود به تمام شایعات پایان داد. او گفت بعد از استعلامی که از فدراسیون فوتبال به عمل آورده، با خبر شده که فهرست بعدی تیم‌ملی حاوی هشت بازیکن پرسپولیسی خواهد بود و به این ترتیب مناقشات موجود بین برانکو و کی‌روش به نوعی ختم به خیر شده است.

تیم‌ملی «سنگین» می‌شود!

اصطلاح «اضافه‌وزن» در ماه‌های گذشته به یکی از کلیدواژه‌های فوتبال ایران تبدیل شد که این مساله نیز ریشه در اختلاف کی‌روش و برانکو داشت. سرمربی کروات پرسپولیس در اعتراض به برگزاری اردوی‌ امارات مدعی شده بود هر زمان بازیکنانش از اردوی تیم‌ملی برمی‌گردند، دو تا سه کیلو اضافه‌وزن پیدا می‌کنند. این مساله به‌شدت به کی‌روش بر خورد. مرد پرتغالی عقیده داشت سرمربی پرسپولیس با این مطالب، تخصص و مهارت علمی و فنی او را زیر سوال برده است. دست بر قضا زمانی که کی‌روش اعلام کرد دیگر قصد دعوت از بازیکنان پرسپولیس را ندارد، روی همین مساله انگشت گذاشت و گفت چون سرخپوشان «چاق» هستند دیگر به تیم‌ملی نخواهند‌ آمد! حالا‌اما اگر خبر بازگشت گروه هشت صحت داشته باشد و نهایی شود، می‌توان گفت تیم‌ملی دوباره «سنگین» خواهد شد! گذشته از شوخی، حضور دوباره بازیکنان پرسپولیس در تیم‌ملی علاوه بر اینکه می‌تواند به غنای کیفی و فنی این مجموعه کمک کند، از انشقاق هواداران نیز جلوگیری خواهد کرد. در صورت عدم دعوت از سرخ‌ها، ممکن بود عده‌ای از هواداران پرسپولیس تیم‌ملی را تحریم کنند و این، در شرایطی که تیم اول کشور مثل همه این پنج سال گذشته به حداکثر حمایت مردمی نیاز دارد می‌توانست خطرناک باشد. حالا‌اما هواداران، همه با هم دوباره پشت این تیم خواهند ایستاد تا این گام‌های آخر برای صعود هم برداشته شود.

احتمالات منفی

با توجه به اینکه خود کارلوس کی‌روش هنوز به صورت رسمی به ماجرای بازگشت پرسپولیسی‌ها به تیم‌ملی واکنش نشان نداده، می‌توان برخی احتمالات منفی را هم در این زمینه مورد توجه قرار داد. مثلا می‌توان فرض کرد فدراسیون فوتبال بدون کسب اجازه از کی‌روش و هماهنگی با او از دعوت دوباره پرسپولیسی‌ها خبر داده که کمی بعید است؛ چرا که در خبر عادل فردوسی‌پور، به‌طور دقیق به تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس اشاره شده است. احتمال منفی دیگر هم آن است که کی‌روش اسم سرخ‌ها را در لیست اولیه قرار بدهد،‌اما در آستانه بازی با قطر از فهرست نهایی حذف کند؛ آنچه اگر اتفاق بیفتد می‌تواند به شدت حجم تنش‌ها را افزایش بدهد.

نفر هشتم کیست؟

بعد از آنکه عادل فردوسی‌پور افشا کرد در فهرست جدید تیم‌ملی نام 8بازیکن پرسپولیس وجود دارد، حالا گمانه‌زنی‌ها در مورد اسم این نفرات آغاز شده است. با توجه به لیست‌های اخیر به نظر می‌رسد دعوت از علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، محمد انصاری، رامین رضاییان، سروش رفیعی، وحید‌امیری و مهدی طارمی قطعی باشد. در این میان باید دید نفر هشتم کیست؟ حسین ماهینی در برخی لیست‌ها سابقه دعوت به تیم‌ملی را داشته، هرچند با وجود بهبودی و‌ آمادگی وریا غفوری شانس دعوت از او پایین می‌آید. در مورد کمال کامیابی‌نیا هم شرایط مشابهی وجود دارد او نیز گاهی به اردو فرا خوانده شده است.‌اما اگر قرار باشد این دو نفر دعوت نشوند، نفر هشتم می‌تواند یک سورپرایز بزرگ باشد؛ یکی مثل محسن مسلمان که این روزها همه جا حرف از درخشش اوست و شاید بعد از چهار سال حضور در لیست سیاه کی‌روش، دوباره شاهد بازگشت او به تیم‌ملی باشیم!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 11 اسفند 1395، کد مطلب:1093100 : donya-e-eqtesad.comwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین