پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
چشم انداز زیبا و منحصر به فرد همزمان با بارش برف و سرمای شدید در فصل زمستان مهم ترین شاخصه های جاذبه های گردشری چهارمحال و بختیاری هستند.

شعار سال: بهمن عسگری سوادجانی ، تالاب چغاخور، آبشار شیخ علیخان، دیواره های برفی بخش موگویی شهرستان کوهرنگ، مناظر طبیعی رشته کوه های زاگرس با قلل بلند زردکوه و یخچال های دائمی، رودخانه های دائمی پر آب و امکان رفتینگ و مناطق کوهستانی استان را جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان برشمرد.

وی مهاجرت پرندگان به تالاب های گندمان و چغاخور، کانون های ورزش های زمستانی نظیر پیست های اسکی کوهرنگ، بارده، شیخ علیخان و مناطق خوش آب و هوا نظیر کارون 4 را به عنوان دیگر مناطق گردشگری زمستانی استان معرفی کرد.

عسگری به اقدامات صورت گرفته برای گردشگران در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره های زمستانی شهر برفی، تخفیف 50 درصد در باشگاه های رفتنیگ و برگزاری مسابقات اسکی از مهم ترین این برنامه ها است.

به گفته وی، ارائه تخفیف تا سقف 50 درصدی مراکز اقامتی اعم از هتل ها، مهمانسراها و خانه های مسافر استان برای تورهای گروهی بالای 25 نفر به استان معرفی شده توسط اداره کل از دیگر اقدامات انجام شده برای جذب گردشگر در فصل زمستان به چهارمحال و بختیاری است.

عسگری با اشاره به اینکه آمار مسافران ورودی از طریق اطلاعات مراکز اقامتی عمومی اخذ می شود، اظهار کرد: سیستم آمارگیری دقیق در سایر مراکز وجود ندارد، همچنین تعداد مسافرین ورودی طبق آمار پایانه ها برآورد می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پتانسیل موجود گردشگری زمستانی استان در حد متوسط است ولی با برنامه ریزی و تامین اعتبار لازم و تهیه زیر ساخت ها می توان استان چهار محال و بختیاری را به عنوان یکی از استان های گردشگر پذیر در فصل زمستان معرفی کرد.

عسگری از کمبود زیرساخت ها به عنوان مهم ترین مشکل و دغدغه گردشگری استان در فصل زمستان یاد کرد و افزود: آنچه در این بین مورد توجه بیشتر است کمبود امکانات رفاهی و تفریحی در پیست های استان و امکاناتی است که در اختیار علاقه مندان به این رشته قرار می گیرد.

وی همچنین نقش میراث فرهنگی و گردشگری در شناسایی و جذب گردشگران به استان را معرفی و اطلاع رسانی، هدایت سرمایه گذاران به این حوزه، هماهنگی واحدهای مرتبط با سفر و مشوقهای قانونی (معافیت مالیاتی و تعرفه های صنفی) و اقدامات حمایتی از بخش های گردشگری استان دانست.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های پذیرایی، اقامتی، اردو گاه های تفریحی، مراکز سرگرمی وتفریحی، دهکده های گردشگری برای تأمین رفاه و جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی دنیای سفر، تاریخ انتشار 27 اسفند 1395، کد مطلب:9029 : donyayesafar.comwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین