پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کارشناس مسؤول امور نهاد کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري گفت: دو کتابخانه مخصوص نابينايان در دو شهرستان بروجن و شهرکرد در چهارمحال و بختياري وجود دارد که جمعاً 333 نابينا و معلول در آن‌ها عضو هستند.

شعار سال: مرتضي ابدالي اظهار کرد: دو کتابخانه مخصوص نابينايان در دو شهرستان بروجن و شهرکرد در چهارمحال و بختياري وجود دارد که جمعاً 333 نابينا و معلول در آن‌ها عضو هستند.

وي با اشاره به اينکه در کنار خدمات ارائه کتاب با همکاري موسسه فرهنگي هنري آراد و انجمن نابينايان چهارمحال و بختياري اقدامات فرهنگي و هنري چون برگزاري کلاس‌هاي فن بيان و مسابقات نقاشي براي اين افراد در اين کتابخانه‌ها برگزار مي‌شود، افزود: در کتابخانه نابينايان رودکي شهرکرد کتب بريل، کتاب‌هاي معمولي و کتاب‌هاي گويا وجود دارد که افراد بينا مي‌توانند از کتب معمولي و نابينايان از ديگر کتب استفاده کنند.

کارشناس مسؤول امور نهاد کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه 7 هزار نسخه کتاب گويا در کتابخانه نابينايان رودکي شهرکرد وجود دارد، گفت: کتاب‌هاي بريل و معمولي اين کتابخانه ساماندهي شده و از طريق سامانه سامان به متقاضيان امانت داده مي‌شود.

ابدالي با بيان اينکه کتاب‌هاي گويا از طريق CD يا flash memory در اختيار نابينايان قرار داده مي‌شوند، خاطرنشان کرد: در صورتي که کتاب گويايي که مورد نظر متقاضيان است در کتابخانه موجود نباشد از کتابخانه نابينايان و کم‌بينايان وليعصر اصفهان و کتابخانه حسينيه ارشاد تهران تأمين مي‌شود و از طرق ذکر شده در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد.

وي تأکيد کرد: چنانچه فرد نابينا نتواند جهت دريافت کتاب به کتابخانه مراجعه کند، کتب مورد نياز وي در کيف‌هاي مخصوص حمل کتاب بريل با پست براي او ارسال مي‌شود، اين کيف‌ها براي حمل کتاب‌هاي بريل مخصوص نابينايان هستند و کليه خدمات ارسال و بازگشت پستي کتاب به صورت رايگان است.

کارشناس مسؤول امور نهاد کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري با يادآوري اين موضوع که خدمات کتابخانه‌هاي نابينايان اين استان براي همه افراد نابينا، بينا و کم‌بينا است، افزود: ولي غالب اين اعضا نابينايان و معلولان هستند.

ابدالي با اشاره به اينکه اين کتابخانه‌ها توانايي دارند تا کتاب‌هاي صوتي را براي هر فردي که سفارش دهد در شهرستان‌هاي اين استان و يا حتي در ديگر استان‌ها ارسال کند، تصريح کرد: کتابخانه رودکي شامل بخش بريل، سايت کامپيوتري، کتب براي افراد بينا، کتب مرجع و نشريات است.

وي به وجود نشرياتي چون بشري و سپيد آفرين و روزنامه سراسري ايران سپيد ويژه نابينايان در بخش نشريات کتابخانه رودکي شهرکرد اشاره و خاطرنشان کرد: همچنين فعاليت‌هاي فرهنگي متنوعي چون مسابقات کتاب‌خواني، نشست‌هاي کتاب‌خوان، مسابقات نقاشي و... از ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي است که در اين کتابخانه انجام مي‌شود.

ابدالي عضويت نابينايان در کتابخانه رودکي را رايگان عنوان و ادامه داد: تنها هزينه ناچيزي براي صدور کارت از اين افراد گرفته مي‌شود، همچنين هزينه استفاده از اينترنت براي نابينايان در اين کتابخانه نيز رايگان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کوهرنگ خبر، تاریخ 28 دی 95، کد مطلب: 229976: www.kohrangkhabar.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
حقوق معلولین در کشور جای دارد بشکل خاص تری مورد توجه قرار گیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین