پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری سال 96 را سال تقویت بنیان‌های محتوایی این ستاد عنوان کرد.
شعار سال: محمدحسین سجادی نیری در راستای اقداماتی که این ستاد در سال 95 صورت داده است، گفت: در سال گذشته تلاش داشتیم تعدادی از عناصر تکمیل‌کننده زیست‌بوم توسعه صنایع فرهنگی را تکمیل کنیم.

وی این عناصر را مواردی همچون صندوق سرمایه‌گذاری این حوزه، شکل‌گیری تعدادی شتاب‌دهنده در این حوزه، شکل‌گیری مراکز نوآوری و شکوفایی این حوزه، تعامل با مجموعه‌های همکار در حوزه صنایع فرهنگی و ایجاد تفاهم با این مجموعه‌ها به منظور همکاری مشترک و ایجاد گفتمان‌سازی عنوان کرد.

به گفته سجادی نیری از جمله مجموعه‌هایی که در راه ایجاد گفتمان‌سازی همکاری‌های مشترک با آنها صورت گرفته است، می‌توان به حوزه هنری، دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

تلاش برای گسترش بازار فناوری‌های فرهنگی

وی هدف دیگری را که این ستاد تلاش داشت به آن دست یابد، تقویت و توسعه بازار برخی از حوزه‌های خاص صنایع خلاق مانند پویانمایی، بازی‌های ویدئویی و محتوای دیجیتال دانست و گفت: در این حوزه‌ها تلاش شد تا اندازه‌ بازار این حوزه‌ها را بزرگ کنیم.

سجادی نیری توضیح داد: تا زمانی که این حوزه‌ها تنها به بازار داخلی کشور محدود شوند، قابلیت رشد نخواهند داشت و نمی‌توان در این حوزه‌ها شاهد شرکت‌های بزرگ موفق بود. زمانی این حوزه‌ها می‌توانند مولد شرکت‌های موفق بزرگ باشند که ناظر به صادرات و کشورهای خارجی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این عرصه صورت گرفت، می‌توان به نخستین نشست مشترک میان ایران و کره اشاره کرد که در این سه حوزه شکل گرفت. تلاش در این نشست این بود تا شرکت‌های ایرانی بتوانند محصولات خود را به کشور مقابل صادر کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز همچنین به تفاهم‌نامه با انجمن انیمیشن کشور روسیه اشاره کرد و افزود: اجرایی‌سازی این تفاهم‌نامه همچنان در حال پیگیری است و امید داریم در سال 96 خبرهایی خوب در این راستا منتشر کنیم.

به گفته وی در زمینه توسعه بازار محصولات فرهنگی همکاری‌هایی با مجموعه‌ای از کشور مجارستان در حال آغاز است که امیدواریم در سال 96 منجر به همکاری‌های مشترک شود.

تمرکز اقدامات سال 96 ستاد

سجادی نیری، برنامه اصلی و محور فعالیت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در سال 96 را متمرکز بر چند موضوع اصلی عنوان کرد و توضیح داد: تصویب سند ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی نخستین هدف در سال 96 خواهد بود و دوم به نتیجه رساندن پیگیری‌هایی که برای توسعه صنایع فرهنگی در سال 95 در حوزه بین‌الملل صورت گرفت، مانند همکاری با کشورهای کره و روسیه.

وی سومین موضوع اصلی‌ را که ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در سال 96 به آن می‌پردازد، تلاش برای سازماندهی حمایت‌های معاونت علمی از شرکت‌های فعال در صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم عنوان کرد و افزود: دراین زمینه در نظر داریم یک بسته حمایتی با تعریف ساز و کاری شفاف ارائه کنیم تا شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق بدانند که معاونت علمی به چه نحو از فعالیت‌های آنها حمایت خواهد کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، سال 96 سال تقویت بنیان‌های محتوایی این ستاد خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا (اخبار پارسیک)، تاریخ انتشار: 13 فروردین 1396، کد مطلب: 13751361، www.news.parseek.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین