پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
رئيس کميسيون تحقيقات و آموزش گفت: موتور محرکه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش بنيان است و اقتصاد دانش بنيان بايد براساس نقشه جامع علمي کشور دنبال شود.

شعار سال: رئيس کميسيون تحقيقات و آموزش مجلس شوراي اسلامي در سفر به شهرکرد در همايش انقلابيون جوان که از سوي جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد با عنوان ' معيشت مردم و اقتصاد مقاومتي' برگزار شد، افزود: دانشگاههاي کشور به جاي پرداختن به آموزش صرف دانشجويان به مساله کارآفريني و فضاي کسب و کار توجه کنند.

محمد مهدي زاهدي تصريح کرد: نظام آموزش عالي کشور پاسخگوي مطالبات و انتظارات اقتصاد کشور نيست و رابطه بين دانشگاه و صنعت و صنعت با دانشگاه بايد تقويت شود و بايد دانشگاهها بتوانند با توليد ايده به محصول و علم به ثروت در حوزه اقتصاد کشور نقش آفريني کنند.

به گفته وي، تا زماني که خلاقيت و نوآوري در دانشگاهها نهادينه نشود و مهارت آموزي و کارآفريني در دانشگاهها محقق نشود نمي توان از دانشگاهها انتظاري توليد اقتصاد داشت.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: اسناد بالا دستي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي بايد در زمينه توليد اقتصاد دانش بنيان تصويب شود و زمينه براي اقتصاد دانش بنيان ريل گذاري شود.
وي اقتصاد مقاومتي را راهکار مهم براي اقتصاد کشور دانست و گفت: «موتور محرکه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش بنيان است و اقتصاد دانش بنيان براساس نقشه جامع علمي کشور دنبال شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اقتصاد دانش بنيان باعث مي شود توليد علم در دانشگاه براي بازار طراحي شود چرا که در فرايند نوآوري دانشگاه ها خودش بازاريابي خواهد کرد.

زاهدي گفت: اقتصاد دانش بنيان مانند يک موشکي که ماهواره را به فضا پرتاب مي کنند مي تواند اقتصاد را در مسير اصلي خود قرار دهد و به آن شتاب ببخشد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي ياداور شد: دانشگاهها براي تحقق اقتصاد دانش بنيان و اقتصاد مقاومتي رسالت سنگيني بر عهده دارند و بايد وزارتين علوم، تحقيقات و علوم پزشکي در اين مسير حرکت کنند.

وي گفت: در برنامه ششم توسعه نيز مجلس شوراي اسلامي توجه جدي به اقتصاد دانش بنيان دارد و در بودجه 96 نيز ردپاي خوبي براي تحقق اين اصل وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی منطقه آزاد، تاریخ 22 اسفند 95، کد مطلب: 106518: www.mantagheazad.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین