پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
با وجود این که هنوز دو هفته ای تا بهار مانده است،اما در چهارمحال و بختیاری ،درختان شکوفه باران شدند.

شعار سال: درختان مثمر، بادام و گیلاس حاشیه زاینده رود شهرستان سامان در چهارمحال و بختیاری از نیمه های اسفند به گل نشسته و طبیعت منطقه چهره ای بهاری به خود گرفته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه امسال شکوفه های درختان بادام شهرستان سامان 20 تا 25 روز دیرتر نسبت به سال گذشته باز شد که این امر سرمازدگی کمتری را برای درختان در بر دارد.

سیدطاهر نوربخش در گفت وگو با این رسانه اظهار داشت: باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی احتمالی و سرماهای تشعشعی نسبت به پیش آگاهی های هواشناسی اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، شهرستان سامان به دلیل جاذبه های فراوان فرهنگی، هنری، تاریخی و کشاورزی قطب گردشگری چهارمحال و بختیاری و منطقه تولید محصولات کشاورزی از جمله بادام و هلو است.

چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه 24 هزارتن بادام رتبه نخست تولید بادام آبی کشور را داراست.

هم اینک سه هزار و 270 هکتار از باغات استان به کشت هلو اختصاص دارد و سالانه حدود 25 هزار تن هلو در استان برداشت می شود.

هم اکنون از 278 هزار هکتار سطح اراضی استان، حدود 48 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت محصولات باغی اختصاص دارد که 34 هزار و 832 هکتار آن بارور است.

بر اساس این گزارش، بادامستان های بادام شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری در 35 کیلومتری مرکز استان واقع شده است و هم اکنون 13 درصد از تولید بادام در این بخش صورت می گیرد.

















با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سامان برتر، تاریخ 20 اسفند 94، کد مطلب: 6740: www.samanebartar.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین