پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
فرماندار خلخال گفت: در حال حاضر توسعه و رونق گردشگری به عنوان بزرگترین ظرفیت برای توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان محسوب می شود.

شعار سال: فریدون بابایی روز شنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال افزود: وجود جاذبه های طبیعی از جمله مناطق نمونه گردشگری و نیز روستاهای هدف گردشگری می تواند به عنوان بزرگترین ظرفیت توسعه و رونق صنعت گردشگری این شهرستان محسوب شود.

وی بیان کرد: بی توجهی به ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری و جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی موجب شده تا خلخال با وجود بهره مندی از جاذبه های طبیعی از جمله وجود پنج منطقه نمونه گردشگری و نیز پنج روستای هدف گردشگری نتواند آنچنان که باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه سود ببرد.

وی اظهار کرد: با توجه به محدود بودن تولید کشاورزی به دلیل کوهستانی بودن شهرستان ، در حال حاضر توسعه و رونق صنعت گردشگری با تقویت و حمایت تشکل های مردم نهاد و نیز جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی تنها راه نجات شهرستان از بن بست اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و خالی شدن روستاها از سکنه است.

بابایی افزود: برای دستیابی به این هدف نیارمند آموزش نیروی انسانی ماهر هستیم و انتظار می رود با تشکیل و راه اندازی سمن ها و تشکل های مردم نهاد به این هدف دست پیدا کنیم.

حسینی ، مسوول تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: پیش از این مسیر توسعه گردشگری این استان شرق به غرب و با محوریت شهر سرعین بود که در سال های اخیر این مسیر به محور جنوب به شمال تغییر یافته و هم اکنون شهرستان خلخال به عنوان دروازه ورودی گردشگران از جنوب محسوب می شود.

وی از ثبت چند تشکل مردم نهاد غیردولتی در توسعه گردشگری در استان خبرداد و افزود: سمن ها کاملا غیر دولتی ، غیر سیاسی و غیر انتفاعی بوده و در صورت آمادگی یک گروه ۴۹ نفره برای ثبت نام و فعالیت در بخش گردشگری خلخال ، اداره کل میراث فرهنگی برای حمایت اعلام آمادگی می کند.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است، این شهرستان با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی یکی از کانون های گردشگری استان اردبیل محسوب می شود.

جاده خلخال اسالم بعنوان یکی از جاذبه های بی نظیر طبیعی مسیر ورود گردشگران از جنوب به استان اردبیل می باشد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خلخال زر، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1395، کد مطلب: 19470:www. khalkhalzar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین