پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
رئیس میراث فرهنگی سرعین گفت: در گذشته صنایع دستی در شهرستان سرعین مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته بود که با هدف ایجاد فرصت اشتغال و درآمد خانواده‌ها این بخش را فعال کرده و فعالان این عرصه را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی برده‌ایم.


شعارسال: جهانگیر شهبازی بعد از ظهر امروز در جلسه تشریح وضعیت فعالان عرصه صنایع دستی در سرعین اظهار داشت: ارتقای کیفیت مراکز اقامتی و هتل‌های سرعین در دستور کار است که امیدواریم تا پایان امسال سه مورد از هتل‌های سرعین را به هتل چهار ستاره ارتقا دهیم.

وی افزود: ما با حضور در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری برپا شده در استان، محصولات تولید شده سرعین را در حوزه صنایع دستی به نمایش گذاشتیم که بیشتر این محصولات در مورد گلیم، جاجیم، ورنی، خورجین، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، کیف‌دوزی، و تولید لباس‌های محلی است.

رئیس میراث فرهنگی سرعین با بیان این که در یک سال اخیر در حوزه صنایع دستی حمایت‌های جدی از صنعت‌گران و هنرمندان انجام شده است، گفت: در گذشته صنایع دستی در شهرستان سرعین مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته بود که با ما با هدف ایجاد فرصت اشتغال و درآمد خانواده‌ها این بخش را فعال کردیم.

شهبازی بیان کرد: در حال حاضر علاقمندان به این حوزه در بخش تولید محصولات صنایع دستی فعالیت کرده و با راه‌اندازی کارگاه‌های انفرادی سعی بر توانمندسازی آن‌ها است.

وی با بیان این که در روستای آلوارس به عنوان پایلوت صنایع دستی در شهرستان سرعین اقدامات خوبی در راه‌اندازی کارگاه و تولید محصول آغاز شده است، گفت: از طرف معاونت صنایع دستی استان اردبیل حمایت‌های جدی از دار قالی برای تولیدات محصولات متنوع صنایع دستی آغاز شده است.

رئیس میراث فرهنگی سرعین با بیان اینکه با معرفی فعالان این عرصه به بانک‌ها تلاش می‌کنیم تا این صنعتگران و هنرمندان از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند، افزود: با همکاری سازمان تامین اجتماعی و عقد تفاهمنامه پوشش بیمه‌ای فعالان این عرصه نیز آغاز شده است.

شهبازی از راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در سرعین و آلوارس خبر داد و گفت: در حوزه گردشگری نیز برای حضور بیشتر گردشگران ارتقای وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی سرعین در دستور کار قرار گرفته به طوری که ما در یک سال اخیر در ارتقای ظرفیت این مراکز اقامتی اقدامات خوبی را آغاز کردیم.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 21 مرداد96، کد خبر:1488197، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین