پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
دکتر فریدون اعلا موسس سازمان انتقال خون ایران در سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون تجلیل و قدردانی شد.

شعار سال: سومین کنگره بین المللی طب انتقال روز سه شنبه با حضور علی اکبر پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون، علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی و جمعی از پزشکان و کارشناسان داخلی وخارجی حوزه طب انتقال خون برگزار شد.

در آئین افتتاحیه این رویداد، از دکتر فریدون اعلا موسس سازمان انتقال خون به پاس خدمات ارزشمند وی در تاسیس این سازمان و همچنین نشر فرهنگ اهدای خون در کشور، با اهدای لوح و تندس سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون تجلیل و قدردانی شد.

دکتر اعلا نیز پس از دریافت لوح قدردانی و تندیس کنگره، طی سخنانی کوتاه، به سابقه اهدای خون در ایران پرداخت و گفت: البته در ایران در ابتدا بحث اهدای خون مطرح نبود بلکه بیشتر خون فروشی وجود داشت و بیشتر این افراد نیز از نظر جسمی و پزشکی سالم نبودند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم من از تاسیس سازمان انتقال خون، تغییر طرز تفکر مردم برای اهدای خون بود.
موسس سازمان انتقال خون افزود: پیوند، الفت و نوع دوستی در ایران در اهدای داوطلبانه خون رویت می شود و رعایت موازین اخلاقی و کمک به نیازمندان به خون از همه چیز مهمتر است.

شرکت کنندگان در کنگره نیز پس از پایان سخنان دکتر اعلا، به افتخار بیش از 50سال خدمات ارزنده او به بیماران هموفیلی، از وی به عنوان پدر معنوی خود یاد کرده و بصورت ایستاده به تشویق این شخصیت پزشکی پرداختند.
همچنین در آئین افتتاحیه سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون از کتاب راهنمای ملی انتقال خون و فرآورده های آن رونمایی شد.

سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون از 24 تا 26 آذر ماه با بررسی چالش های جهانی طب انتقال خون و با شعار «استفاده مبتنی بر شواهد از خون، محصولات خونی و داروهای مشتق از پلاسما» با حضور کارشناسانی داخلی و خارجی درحال برگزاریست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 24 آذر 1394، کد مطلب::81879068 (5048274):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین