پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
در پی اقدام آمریکا مبنی بر اعزام ناوگروه تهاجمی خود به شبه جزیره کره، کره شمالی اعلام کرد که آماده جنگ و نبرد بی امان با این کشور است.

شعارسال: آمریکا دور روز پیش در اقدامی کاملا تحریک آمیز و در راستای تشدید بحران در منطقه شرق آسیا بویژه شبه جزیره کره، کشتی های جنگی خود از جمله ناو غول پیکر «یو.اس.اس کارل وینسون» و چند ناو هدایت کننده موشک را با هدف آنچه تامین منافع خود در مقابل کره شمالی خوانده بود به سوی آبهای همجوار کره شمالی حرکت داد.

کره شمالی که بارها به حضور نظامی آمریکا و انجام رزمایش نظامی مشترک این کشور در منطقه اعتراض کرده است، این بار در واکنشی شدیدالحن به آمریکا هشدار داد و گفت که آماده جنگ و مقابله نظامی با این کشور است.

وزارت امور خارجه کره شمالی روز سه شنبه بر اساس گزارش خبرگزاری کره شمالی با صدور بیانیه ای موضع جدید دولت پیونگ یانگ در برابر آمریکا را اعلام کرده است.

این وزارتخانه ضمن محکوم کردن حضور نظامی آمریکا در منطقه اعلام کرد که تحرکات جدید نشان دهنده برنامه گسترده و بی پروای این کشور برای حمله پیشدستانه به کره شمالی است.

در این بیانیه همچنین با ابراز نگرانی از این حضور، تاکید شده که استقرار تجهیزات و کشتی های جنگی آمریکا برای اشغال کره شمالی، به مرحله خطرناک و نگران کننده ای رسیده است.

کره شمالی در عین حال اعلام کرد که آماده هر گونه رویارویی و واکنش به شرایط جنگی است که آمریکا مایل به انجام آن باشد اما یادآور شد که کاخ سفید مسئول تبعات ناگوار و تلخ ناشی از بروز جنگ خواهد بود.

نیروی دریایی آمریکا پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که تهدیدهای مبنی بر پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی و احتمالا یک آزمایش تسلیحاتی دیگر برطرف نشده است و به همین سبب واشنگتن قوایش را در منطقه شبه جزیره کره تقویت می کند.

بسیاری از ناظران سیاسی بر این باورند که سیاست های آمریکا در مقابل کره شمالی با ناکامی همراه شده است، زیرا هر چه بر فشارهای آمریکا افزوده شده در مقابل پیونگ یانگ سیاست های مقاومتی را تشدید کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 22فروردین1396، کدخبر: 653553: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین