پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی بر ساماندهی شناورها در استان های بوشهر، هرمزگان، منطقه ویژه کیش و منطقه دریایی سیستان و بلوچستان و حوزه چابهار تاکید کرد و گفت: شناور همچون خودرو و یا ملک، یک وسیله شخصی است که باید پلاک گذاری و ساماندهی شود.
شعار سال: سردار قاسم رضایی در جلسه قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا در کیش، اظهار کرد: این نخستین جلسه رسمی این قرارگاه در سال جدید در حوزه جنوب کشور در حوزه استان های بوشهر، هرمزگان و منطقه ویژه کیش است.

وی گفت: مرزبانی کشفیات و دستاوردهای خوبی در زمینه جلوگیری از ورود و خروج کالا در جنوب کشور، در حوزه دریا داشته است .

فرمانده مرزبانی ناجا به کنترل و نظارت بر 2000 کیلومتر مرزهای آبی در این منطقه اشاره کرد و افزود: با تلاش همکارانم در مبارزه با قاچاق در کالاهای هدف 2.5 تا 6 برابر کشفیات داشتیم که قانع کننده نیست .

نقش تاثیرگذار مرزبانان در تحقق شعار سال

سردار رضایی به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال " از سوی رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت : نقش ما به عنوان پاسداران حریم دریا بسیار مهم است و مرزبانان کشورمان می توانند در تحقق و عملیاتی شدن شعار سال نقش موثری داشته باشند.

وی به تعامل، همکاری و هماهنگی دستگاه های قضائی، اطلاعاتی، مراجع رسمی گمرک و تعزیرات در امر مقابله با قاچاق اشاره کرد و افزود: در بحث مبارزه با قاچاق، دولت و مردم بایستی به دستگاه های مسئول در امر مبارزه با این پدیده شوم کمک کنند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه امسال باید در امر مقابله با قاچاق هدفمندتر حرکت کنیم، بر افزایش نشست ها و تعامل بین دستگاه های مرتبط تاکید کرد و افزود: همچنین جلسه هایی باید میان فرماندهان و مدیران ذیربط استان های بوشهر، هرمزگان و منطقه کیش در این رابطه تشکیل شود.

لزوم هدفمند کردن نظارت بر مسیرهای حرکت و تردد قاچاق

سردار رضایی بر هدفمند کردن نظارت بر مسیرهای حرکت و تردد قاچاق تاکید و تصریح کرد: مقابله با قاچاق و قاچاقچیان را شدت می بخشیم.

وی به بخشی از اقدامات مرزبانی ناجا در حوزه دریا اشاره کرد و افزود: با تمام توان در هر نقطه ای از دریا با قاچاقچیان برخورد می کنیم و در این زمینه دستگاه قضا را به کمک می گیریم.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد : مردم، مسئولان و دلسوزان ما نمی پذیرند که تعداد انگشت شماری از افراد در قالب مافیا به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا ادامه داد: کالای قاچاق مکشوفه بایستی به دستگاه هایی نظیر گمرک و اموال تکمیلی تحویل داده شود و دستگاه های مزبور نیز کالاهای مزبور را تحویل بگیرند.

ضرورت ساماندهی شناورها در امر مقابله با قاچاق

وی بر ساماندهی شناورها در استان های بوشهر، هرمزگان، منطقه ویژه کیش و منطقه دریایی سیستان و بلوچستان و حوزه چابهار تاکید و تصریح کرد: شناور همچون خودرو و یا ملک، یک وسیله شخصی است که باید پلاک گذاری و ساماندهی شود.

سردار رضایی با بیان اینکه نبایستی از شناورها به عنوان ابزاری برای قاچاق استفاده کرد، گفت: باید بر روی آنها اعمال قانون صورت گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه ساماندهی شناورها در برخی مناطق این استان ها انجام شده ، بیان کرد: از سوی مردم و دستگاه های مرتبط همکاری های خوبی انجام شده که قدردان آن هستیم .

این مقام ارشد مرزبانی ناجا تصریح کرد: بایستی ساماندهی شناورها در دستور کار قرار گیرد تا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود.

سردار رضایی با اشاره به اینکه هماهنگی خوب با کشورهای همسایه در نشست ها و اجلاس ها داشته و داریم، گفت : در آینده نزدیک، نشستی با کشور قطر در این راستا برگزار خواهیم کرد؛ همچنین به تازگی هیئتی از سوی مرزبانی ناجا به کشور عمان اعزام شده است.

وی تصریح کرد: باید از طریق تعاملات دیپلماتیک و دستگاه دیپلماسی کشور بتوانیم منطقه دریایی خلیج همیشه فارس و عمان را نسبت به قاچاق پاک و منزه نگه داریم.

سردار رضایی در خاتمه بیان کرد: براساس تدابیر فرمانده نیروی انتظامی، تمام رده های مرتبط در امر مقابله با قاچاق باید همسو حرکت کنند؛ امیدواریم با اشراف اطلاعاتی که ارتقاء خواهد یافت بتوانیم مطالبه جدی مردم و مسئولان را به نتیجه برسانیم و در سال 96 به بهترین نتایج در این هدف گذاری ها دست یابیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جنوب ایران، تاریخ انتشار: 25 فروردین 1396، کد مطلب: 30997، www.jonoubiran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
نظارت تنها رصد کردن و سد معبر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین