پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی از افزایش سظح تراز دریاچه ارومیه در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد.
شعارسال: «فرهاد سرخوش» با بیان این‌که تراز در یاچه ارومیه از زمان تثبیت حدود 72 سانتی‌متر افزایش داشته است، گفت: هم‌اکنون تراز دریاچه به 1270/80 رسیده است که سهم بهار امسال تا امروز 4 سانتی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که 90 درصد بارندگی‌ها در جنوب استان اتفاق افتاده است پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده حدود 8 تا 9 سانتی‌متر افزایش تراز داشته باشیم.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای حدود 610 متر مکعب در هر ثانیه وارد دریاچه می‌شود هم‌چنین حجم کل آب وارد شده از حوضه آبریز شرقی و غربی 120 میلیون متر مکعب بوده است که امید است با افزایش بارندگی‌ها این میزان تا 150 میلیون متر مکعب افزایش یابد.

سرخوش، تبخیر هر سال دریاچه را در فصل گرما حدود 50 سانتی‌متر برشمرد و افزود: تا توجه به پیش‌بینی حجم زیاد بارندگی‌ها تا پایان فصل بهار و دریافت به موقع اعتبارات اختصاص یافته، در سال 96 احیا دریاچه با روند خوبی پیش خواهد رفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1396، کدخبر: 618076، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین