پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: خاکریز پل میان‌گذر عامل خشکی دریاچه ارومیه است.

شعار سال: فرهاد سرخوش با رد خبر تخریب پل میان گذر دریاچه ارومیه افزود: پل میان گذر شهید کلانتری عامل خشکی دریاچه نبوده بلکه علاوه بر کاهش بارندگی و آب، خاکریز 10 کیلومتری قبل و بعد از پل با تاثیر بر تغییر اقلیم یکی از دلایل خشکی دریاچه ارومیه است.

وی با اشاره به اجرای تمهیدات پیشگیرانه در خصوص کاهش روند خشکی دریاچه ارومیه تصریح کرد: با مطالعات و بررسی های در دست اقدام مقرر شده بر روی خاکریز دریاچه آب، گذرهایی ایجاد شود تا فرآیند گردش آب در بخش های مختلف دریاچه به خوبی انجام شود.

سرخوش اظهار کرد: تراز دریاچه در مقایسه با سال گذشته 24 سانتی متر کاهش یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گرمای هوا و شدت تبخیر را از علل کاهش تراز دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: با ورود به فصل گرما و افزایش دو سلسیوسی دما نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش تراز دریاچه طبیعی است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 تیر 1394، کد مطلب: 96041910213:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین