پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: حفظ منابع تولید آب و خاک و به ویژه احیای دریاچه ارومیه اولویت نخست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی است.

شعار سال: کریم مهری در جلسه بررسی مسائل و راهکارهای رونق اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری ضمن اعلام این مطلب افزود: هدف از برگزاری این جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان و رونق بیشتر در عملکرد و بهینه سازی مصرف آب کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: بهره بردار باید به آسانی بتواند متقاضی و مجری طرح سامانه نوین آبیاری باشد.

مهری ادامه داد: راهکارهای مختلف برای بهبود راندمان آبیاری کشاورزی و کاهش مصرف آب در این حوزه به دنبال آن، یکی از مسائل روز کارشناسان این حوزه وجود دارد که از مسائل اولویت دار بخش کشاورزی استان هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: در صورتی که ملاحظات آبی (کمیت و کیفیت)، خاکی (کیفیت)، فنی، اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی در نظر گرفته شود، استفاده از سامانه‌های آبیاری زیرسطحی می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه مصرف آب و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی شود.

وی گفت: سامانه آبیاری زیرسطحی در کشور ما از دیرباز مورد توجه بخش کشاورزی بوده است، مزایایی به آن نسبت داده می‌شود از جمله اینکه چون آب مستقیماً در محدوده توسعه ریشه توزیع می‌شود، کارایی ریشه گیاه در جذب محتوای آب سهل‌الوصل در خاک، بیشتر می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیار آذربایجان، تاریخ 21 فروردین 96، کد مطلب: 31539: www.diyareazarbaijan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
الان که داره از بین میره دارین به فکر احیا میافتین قبل اینکه به اینجا برسه باید فکر میکردین م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین