پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
حسن روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، برای چندمین بار از ۴ نوع رادار مختلف رونمایی کرد.

شعار سال: صبح امروز پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری با انتشار خبری اعلام کرد که حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور با حضور در نمایشگاه شرکت صنایع الکترونیک شیراز، از ۱۲ پروژه و محصول مهم دفاعی کشور در حوزه‌های راداری پدافندی و فرودگاهی رونمایی کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نامی از این ۱۲ محصول راداری و پدافندی به میان نیاورده اما تصاویر این محصولات را منتشر کرده است.

برای اینکه بدانیم رئیس جمهور چه چیزهایی را رونمایی کرده به سایت ریاست جمهوری مراجعه کردیم تا تصاویر این رونمایی‌ها را مشاهده کنیم؛ پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری تصاویر این محصولات را منتشر کرده که بررسی این محصولات نکات بسیار جالبی را روشن می‌کند.

طبق تصویر ذیل که سایت ریاست جمهوری منتشر کرده، نشان می‌دهد که ۴ نوع رادار در جریان حضور روحانی رونمایی شده است که هر ۴ رادار قبلا توسط روحانی و با وزیر دفاع رونمایی شده‌اند.

* تصاویر محصولاتی که امروز با حضور روحانی رونمایی شده را از سایت ریاست جمهوری مشاهده کنید


به ترتیب از راست به چپ: رادار معراج ۴، رادار مطلع الفجر ۱، رادار آرایه‌فازی جستجو و ردگیری باور ۳۷۳، رادار ردگیری سامانه موشکی باور ۳۷۳


روحانی در مراسم رونمایی از رادارها عکس از خبرگزاری دولت

۱- رادار معراج ۴

این رادار برای اولین بار در تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال ۹۵ با حضور حسن روحانی و وزیر دفاع رونمایی شده بود. این رادار یکی از رادارهای متعلق به سامانه موشکی باور ۳۷۳ است. غیر از این رونمایی، در ۱ آبان ماه سال ۹۵ نیز همین رادار با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد و وزارت دفاع نیز رسما رونمایی از این رادار را اعلام و تصاویر آن را نیز منتشر کرد و حالا برای سومین بار توسط رئیس‌جمهور روحانی شده است.

معراج ۴، همان رادار کنترل آتش برد بلند و آرایه فازی سامانه موشکی باور ۳۷۳ است که حالا با رونمایی امروز، برای سومین بار در دولت روحانی رونمایی می‌شود.


رادار معراج ۴ در مراسم رونمایی اول ۳۱ مرداد سال ۹۵


رادار معراج ۴ (سمت چپ اولین رادار) در مراسم رونمایی دوم ۱ آبان ۹۵


رادار معراج ۴ (رادار اول از سمت راست) در مراسم رونمایی سوم ۳۱ فروردین ۹۶

۲- رادار مطلع الفجر ۱

یکی دیگر از رادارهایی که امروز رونمایی شده است، رادار مطلع الفجر می‌باشد. این رادار که ۳ مدل مختلف دارد و هر ۳ مدل این رادار نیز در مقاطع مختلفی رونمایی شده‌اند. نوع سوم و جدیدترین مدل این رادار، "مطلع الفجر ۳نام دارد که در ۱ آبان ماه سال ۹۵ با حضور سردار دهقان وزیر دفاع رونمایی شده بود.

رادار مطلع الفجر که در سالیان گذشته رونمایی شده بود، حدود ۳۰۰ کیلومتر برد داشته و با ۱۲ آنتن یاگی، قابلیت مراقبت هوایی برای کشف و شناسایی اهداف را داراست.


رادار مطلع الفجر ۱ که در سالیان گذشته رونمایی شده بود

رادار مطلع الفجر ۱ (دومین رادار از سمت راست) در مراسم رونمایی دوم ۳۱ فروردین ۹۶

۳- رادار آرایه‌ای باور ۳۷۳

یکی دیگر از رادارهایی که امروز رونمایی شده است و در کنار رادارهای دیگر قرار دارد، یک "رادار آرایه‌ای” است که پیش از این در مراسم رونمایی از سامانه موشکی باور ۳۷۳ در تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ و با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و وزیر دفاع رونمایی شده بود.


این رادار، یک رادار آرایه‌ای برای جستجو و ردگیری است که اطلاعاتی درباره آن علی‌رغم ۲ بار رونمایی، منتشر نشده است.


رادار آرایه‌ای باور ۳۷۳ در مراسم رونمایی اول ۳۱ مرداد ۹۵


رادار آرایه‌ای باور ۳۷۳ (دومین رادار از سمت چپ) در مراسم رونمایی دوم ۳۱ فروردین ۹۶

۴- رادار ردگیری باور ۳۷۳

چهارمین راداری که امروز توسط حسن روحانی رئیس جمهور رونمایی شده است، یک رادار آرایه فازی است که پیش از این ۲ بار رونمایی شده و حالا برای سومین بار رونمایی شده است.

این رادار، برای اولین بار در جریان بازدید علی لاریجانی از نمایشگاهدستاوردهای وزارت دفاع رونمایی غیرسمی شد و شبکه خبر سیما هم فیلم بازدید رئیس مجلس از این رادار و موشک باور ۳۷۳ را پخش کرد.

دومین بار هم، همین رادار در مراسم رونمایی از سامانه موشکی باور ۳۷۳ توسط حسن روحانی رئیس جمهور در تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال ۹۵ رونمایی شد.


رادار ردگیری باور ۳۷۳۷ رونمایی اول


رادار ردگیری باور ۳۷۳ در مراسم رونمایی سوم ۳۱ فرودین ۹۶

پیشتر نیز، افتتاح دوباره برخی پروژه‌ها از سوی اعضای کابینه و حسن روحانی رئیس ۶۹ ساله دولت یازدهم، واکنش‌هایی را درپی داشته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نگاه فارس، تاریخ، کد مطلب: 1469: www.negahefars.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین