پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
پس از گذشت بیش از دو سال و نیم از وعده ی پرداخت 2/5 میلیون تومان بابت اسقاط خودروی فرسوده این مبلغ در گیر و دار اداری گم شده است و خبری از این پرداخت نیست .

شعار سال: طرح اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزین کردن آن به طور جدی از سال 1385 در دولت نهم آغاز شد و در طول گذشت ده سال از اجرا، این طرح با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است .

طرح های اسقاط و نوسازی ناوگان حمل و نقل به دو دسته ی نقدی ( بدون جایگزین ) وجایگزین تقسیم می شوند ، در طرح های نقدی دولت و مراکز اسقاط ، خودروی فرسوده ی مردم را تحویل گرفته و با توجه به ارزش لاشه خودرو وجه آن را طی روند طرح اسقاط نقدی خودروهای فرسوده به آنها تحویل می دهند .

مالکان خودروهای فرسوده از این جا رانده و از آنجا مانده شده‌اند؛ آنهایی که خودروی فرسوده خود را نگه داشته‌اند به دلیل قدیمی بودن و داشتن نقص فنی برای گرفتن برگه معاینه فنی هزار و یک دردسر دارند؛ آنهایی هم که با آغاز طرح جایگزینی مشتاقانه در آن ثبت‌نام کردند هنوز دستشان به خودروی نو و یا مبلغ لاشه ی خودرو نرسیده است.

عوضعلی کارگرفرد جهرمی یکی از افرادی است که در شهریور ماه سال 1393 خودرو فرسوده ی خود را در طرح نقدی اسقاط و نوسازی ناوگان حمل و نقل، تحویل شرکت مورد تایید مرکز جمع آوری و اسقاط خودروهای فرسوده در شهرستان جهرم می دهد .

به گفته ی وی در آن زمان مقرر شده بود مبلغ 2 میلیون و هشصدهزار تومان بابت اسقاط خودرو به او پرداخت شود که از سوی آن شرکت در همان زمان مبلغ 300 هزار تومان به وی پرداخت می شود و مابقی این مبلغ باید از سوی ناوگان نوسازی کشور پرداخت می شد .درحال حاضر پس از گذشت بیش از دو سال و نیم از آن وعده مابقی این مبلغ در گیر و دار اداری گم شده است و خبری از این پرداخت نیست .

او که با مشکلات عدیده ی اقتصادی دست و پنجه نرم می کند ، نا امید از این تدبیر دولت به تلاش ها ، نامه نگاری ها و رفت آمدهایی که برای احیای حق خود انجام داده است اشاره کرد و افزود : از مسؤولین خواهشمندم برای احیای این حق پایمال شده پس از گذشت بیش از 2/5 سال به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه نیز توجهی داشته باشند و برای رضای خداوند مساعدت های لازم را صورت دهند .

گفتنی است برای اطلاع دقیق تر از موضوع این پرونده و پیگیری علت عدم پرداخت مبلغ باقیمانده در تماسی که با شرکت متولی جمع آوری و اسقاط خودروهای فرسوده در شهرستان جهرم است داشتیم مدیر شرکت فرصتی برای پاسخگویی به این مطلب نداشت .

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری پسین جهرم، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1396، کد مطلب: 8013: www. pasinejahrom.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
چند سال دیگه ان شاالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین