پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
نیم نگاهی به مصوبات سفر گذشته روحانی به فارس در اردیبهشت ماه 94 حاکی از آن است که برخی از طرح ها نه تنها تاکنون محقق نشده بلکه مسئولان اجرایی این امر در شهرستان های استان از مصوب شدن چنین طرح هایی هم اطلاع ندارند!

شعار سال: رئیس دولت یازدهم در سفر یک روزه، شامگاه چهارشنبه 30 فروردین وارد شیراز شد. نیم نگاهی به مصوبات سفر گذشته روحانی به فارس در اردیبهشت ماه 94 حاکی از آن است که برخی از طرح ها نه تنها تاکنون محقق نشده بلکه مسئولان اجرایی این امر در شهرستان های استان از مصوب شدن چنین طرح هایی هم اطلاع ندارند!

پیگیری و رصد برخی پروژه ها نیز گویای این واقعیت است که برخی طرح هایی که قرار بود در سال 95 به بهره برداری برسند حتی به سال 96 نیز نخواهد رسید و دولتیها وعده آن را برای سال 97 داده اند.

در ادامه برخی از طرح ها که مسئولان از آن اطلاع داشتند! و توانستیم گزارشی از آن تهیه کنیم آمده است:


احداث و تجهیز بیمارستان استهبان

در سفر دولت یازدهم در سال 94 به استان فارس مصوب شد تا با تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار مصوب سال ۹۴ و تجهیز بیمارستان از محل اعتبارات متمرکز وزارت بهداشت، تا پایان سال ۹۴ بیمارستان استهبان به بهره برداری کامل برسد، اما ظاهرا، این طرح پس از گذشت دو سال از تصویب آن هم چنان در گیرو دار حصار کشی است.
همچنین به دلیل جانمایی نامناسب بیمارستان و قرار گرفتن رودخانه فصلی در فاصله بسیار نزدیک به بیمارستان این احتمال وجود دارد که در بارش های شدید حریم رودخانه دچار ریزش شود و بیمارستان در خطر قرار گیرد.


احداث باند دوم جهرم-لار- بندرعباس

با توجه به مصوبه دولت در سال 94، تصویب شد تا با تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سال ۹۴، به میزان ۴۰ کیلومتر از قطعه دوم و سوم باند دوم از محور جهرم – لار به سمت بندر عباس تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری برسد.

نماینده مردم جهرم با اشاره به مسیر جهرم به سمت بندعباس گفته است: درحال حاضر 70 درصد ازعملیات اجرایی دوبانده شدن 10 کیلومتر از این محور انجام شده است و تا پایان فروردین ماه مناقصه ی اجرای 30 کیلومتر دیگر از این مسیر نیز برگزار می شود.

هرچند مصوب شده بود تا 40 کیلومتر از این طرح تا پایان سال 94 به بهره برداری برسد اما متاسفانه تنها عملیات 10 کیلومتر از این راه انجام شده و 30 کیلومتر باقی مانده همچنان در انتظار مناقصه است.


ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر استهبان

ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر استهبان طرح دیگر مصوب شده برای این شهرستان بود که با تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سالهای ۹۴ و ۹۵ کل پروژه(هم تصفیه خانه و هم ۱۵۲ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و خط انتقال) در هفته دولت ۱۳۹۵ به بهره برداری برسد اما با توجه به سخنان مدیر آبفا شهری استهبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی؛ تصفیه خانه فاضلاب استهبان و سیستم شبکه فاضلاب استهبان، پیشرفت فیزیکی کمی داشته است با توجه به اینکه ساخت تصفیه خانه به اتمام رسیده اما هفتاد درصد از شبکه فاضلاب استهبان در این شهر تکمیل نشده و همچنین از لحاظ شبکه آبرسانی لوله های استهبان پوسیده شده اند و هدر رفت آب دارند.


احداث مرکز ناباروری حکیم سلمان جهرم(مساحت ۲۳۰۰ مترمربع)

در سال 94 مصوب شد تا با تخصیص ۱۰۰ درصد این ارقام تا پایان سال ۹۴ بیمارستان ناباروری جهرم به بهره برداری برسد.(در سال ۹۴ به مبلغ ۴۰۰۰۰ میلیون ریال از محل ماده ۱۸۰ توسط سازمان مدیریت تأمین می شود).

اما به گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، این بیمارستان تا پایان سال 96 به بهره برداری میرسد. به گزارش شیرازه، طرحی که مصوب شده است در سال 94 بهره برداری شود با سه سال تاخیر قرار است تکمیل شود.


تکمیل سالن ورزشی فیروزآباد

با توجه به مصوبه سال 94 قرار بود تا با تخصیص ۱۰۰ درصد این ارقام کلیه پروژه های این چنینی تا پایان سال مالی ۱۳۹۴ به بهرده برداری برسند.

این مصوبه از آن دسته مصوباتی است که یکی از مسئولان اجرایی آن در گفتگو با خبرنگار شیرازه نمیدانست منظور چه سالن ورزشی است!
پیگیری های شیرازه حاکی از آن است که دو سالن ورزشی در فیروزآباد وجود دارد و هر کدام مورد نظر مصوبه باشد تاکنون تکمیل نشده است.

کمر بندی سپیدان- یاسوج

احداث کمربندی سپیدان یاسوج یکی دیگر از طرح های مصوب شده در سال 94 بود که نیمه تمام ماندن این جاده که یکی از پر تردد ترین راه های استان از لحاظ گردشگری است باعث رخ دادن حوادث ناگواری شده است.

آنچه که ارائه شد، گزارشی از پیگیری فقط بخشی از مصوبات سفر اردیبهشت ماه روحانی در سال 94 به استان فارس بود، حال در آستانه دومین سفر رئیس دولت یازدهم به شیراز قرار است روحانی تعداد 411 پروژه را که مهمترین آنها با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است افتتاح کند.

آقای رئیس جمهور حتما می دانند که ممکن است مصوبات این چنینی بر روی کاغذ عملکرد دولت را فعالانه و مثبت نشان دهد اما مردم با گذر زمان متوجه مصوبات سوری و نمایشی خواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی شیرازه، تاریخ انتشار 31 فروردین 1396، کد مطلب:108795 : www.shiraze.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین