پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
پردیسان که به عنوان منطقه هشتم شهرداری شناخته شده است در جنوب غربی این شهر قرار دارد؛ این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد. همچنین در تاریخ 30 بهمن 75، به محدوده خدمات شهری قم اضافه شده است.

شعار سال: گفتنی است، این منطقه که حدود ۱۱ کیلومتر تا مرکز شهر قم فاصله دارد، طی سرشماری که در سال 1390 صورت گرفت، دارای ۴۴,۷۸۰ نفر جمعیت بوده است که به دلیل وجود مسکن مهر در این ناحیه، جمعیت آن رو به فزونی است، به طوری که پیش‌بینی می‌شود جمعیت این منطقه به زودی به 300,000 نفر برسد.

لازم به ذکر است که این منطقه به خیابان‌های کم‌عرض و کوچک خود که مشکلاتی را هم ایجاد کرده است معروف می باشد؛ به طوری که معابر و خیابان های آن به قدری پیچ در پیچ است که حتی شركت اتوبوس‌رانی قم حاضر نيست سرويس‌های خود را به آنجا بفرستد!

حتی خیابان های آن بس تنگ و باریک اند که برخی از مجتمع‌های مسکونی آن، ورودی کوچکی دارند، به طوری كه خودروهای آتش نشانی نمی توانند وارد برخی از آنها شوند!

... و در نهايت ساختمان‌هايی كه چنان نزديک به هم ساخته شده‌اند كه امكان جاگذاری نردبان ميان آن ها وجود ندارد.

در همین راستا، امام جمعه پردیسان قم گفت: پردیسان از مناطق محروم شهر قم است چرا که با مشکلات مختلف از کمبود امکانات رنج می برد و به همین دلیل مسؤولان بخش‌های مختلف استان باید در راستای رفع مشکلات مردم این منطقه تلاش کنند.

همچنین حمیدرضا دژاگام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به مشکلات شهرک پردیسان اشاره کرد و گفت: با بی‌تدبیری که در بحث ساخت و سازهای این منطقه وجود داشته، شهرک پردیسان هم اکنون با بحران فضای آموزشی مواجه است.

دژاگام ادامه داد: این منطقه نیازمند 100 مدرسه است و با توجه به 35 هزار واحدی که هم اکنون تحویل داده شده و تقریبا همین تعداد نیز که طی2 تا سه سال آینده تحویل داده می‌شود احساس خطر برای ثبت نام در این منطقه وجود دارد و در حال حاضر تنها 14 مدرسه در این منطقه احداث شده است.

از تعداد مدرسه ها که بگذریم، گویا اوضاع برخی از مدرسه های دایر در این منطقه نیز چندان جالب نیست و خانه دوم بچه ها هم از محرومیت رنج می برد! که فیلم ذیل کاملا گویای این موضوع می باشد.

خلاصه مطلب آن که، همانطور که دکتر رضا سلیقه، رئیس سازمان بهزیستی قم گفت: پردیسان به‌عنوان منطقه‌ای که 10 درصد جمعیت قم را تشکیل می‌دهد، اگر امروز آسیب‌شناسی نشود در دهه‌های بعد یکی از مراکز آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

مسئولان باید برای پیشرفت و آبادانی این منطقه تلاش کنند تا مبادا ظرفیت های موجود در آن به آسیب های فردا تبدیل گردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، تاریخ 31 فروردین 96، کد مطلب: 43748: www.karimeeh.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین