پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه 24 هزار متر از پياده‌روهاي خرم‌آباد براي معلولان مناسب سازي شد، گفت: هیچ معبر و پیاده رویی نبايد پیاده سازی شود، مگر اینکه ضوابط مربوط به مناسب سازي معلولان، در آن رعايت شده باشد

شعارسال: یحیی عیدی در جلسه رسیدگی به مسائل معلولین استان لرستان، با اشاره به بودجه محدود شهرداری های استان لرستان، افزود: کل بودجه شهرداری های استان لرستان، یک سوم بودجه شهرداری همدان است به طوری که بودجه شهرداری‌های استان لرستان 313 میلیارد تومان است ولی بودجه شهرداری‌هاي همدان، 900 میلیارد تومان است.

وي بيان كرد: در استان هايي مثل همدان، ده ها سال پيش، صنايع و كارخانجات ايجاد شده اند كه بخشي از درآمد اين صنايع به شهرداري مي رسد كه در استان لرستان اين صنايع وجود ندارد، از طرفي، ميزان مشاركت مردم در امر خودياري يا عوارض نوسازي جوششي 9 درصد است و مردم، جز در زمان ساخت وساز و يا معامله ها، در ساير موراد، تمايلي به پرداخت عوارض ندارند.

شهردار خرم آباد عنوان كرد: یکی از مسائلی که در بحث معلولین باید مورد توجه قرار بگیرد، فرهنگ سازی است، به طوريكه با انجام كارهاي تبليغي، همه مردم به رعایت حقوق معلولین در جامعه ترغيب شوند و اين مهم را يك اصل بدانند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در بحث مناسب‌سازی شهر برای معلولان، افزود: برای اولین بار این موضوع در دستور کار قرار گرفته که دیگر هیچ گاه معبر و پیاده رویی، پیاده سازی نشود، مگر اینکه ضوابط مربوط به مناسب سازي معلولان در آن رعايت شده باشد و امسال نیز 24 هزار متر پیاده رو سازی داشته ایم که در همه آنها، ضوابط مربوط به مناسب سازی رعایت شده است.

عيدي بيرانوند با بیان اینکه ساخت و سازهایی که قوانین مناسب‌سازی را رعایت نکرده باشند، از شهرداری پایان کار دریافت نمی کنند، اذعان کرد: برای اولین بار در مسجد ورودی آیت الله کمالوند، رمپ و دستشویی مخصوص معلولین ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیاده سازی خیابان شهدای خرم آباد انجام شده و در این طرح تمام ضوابط مربوط مناسب سازي رعایت شده است، دکه هایی که در مسیر پیاده روها نصب شده بود و برای معلولین سد معبر کرده بود برداشته و یا جابجا شد، حتی به بانک ها نیز این هشدار را داده ایم که باید پله‌ها ودستگاه های خودپردازی که در معابر و پیاده روها نصب شده را نیز بردارند، وگرنه تخريب مي شوند.

شهردار خرم آباد بيان كرد: معلولين بايد براي بيان مطالبات و انتظارات خود با مسئولان استان در رابطه با حقوق قانوني خود، مكاتبه كنند تا به تدريج اين خواسته‌ها به فرهنگ تبديل شوند و عموم مردم و مسئولين، خود را ملزم به رعايت حقوق معلولان بدانند.وي گفت: در بحث مناسب سازي اتوبوس هاي شهري براي معلولان، جلسه اي با معاون حمل و نقل و شوراي شهر مي گذاريم و تأكيد مي كنيم كه رمپ ها و جايگاه هاي ويژه اي را در اتوبوس‌هاي شهري و ايستگاه ها براي معلولان در نظر بگيرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 25آذر1394، کدخبر: 5178: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوشین رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
0
0
امیدوارم صحبتهای این مسئول محترم فقط در حد حرف نباشه و واقعا پیگیر موضوع باشند.
اگر هر مسئولی فقط یک لحظه خودش رو جای معلولین و مشکلات معیشتی اونها بزاره قطعا تلاش مضاعفی برای آسایش این قشر از جامعه میکنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
0
0
یعنی خرم آباد 24 کیلومتر پیاده راه داره؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین