پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
منطقه "چاه علم " شهربابک با وسعت۳۰هزار هکتار یکی از بزرگ ترین رویشگاههای گیاه آنغوزه در سطح استان کرمان می باشد که با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان از نابودی آن جلوگیری شده است.

شعار سال: کاظم شریفی رئیس اداره منابع طبیعی شهربابک در این رابطه گفت : منطقه چاه علم رویشگاه آنغوزه در شهربابک یکی از بزرگ ترین رویشگاهای این گیاه در استان کرمان می باشد .

وی افزود : به دلیل هم مرز بودن این منطقه با استان فارس عده های از سودجویان همه ساله از این استان جهت جمع آوری شیره این گیاه وارد منطقه می شدند و خسارات جبران ناپذیری به این گیاه ارزشمند وارد می کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهربابک خاطرنشان کرد : خوشبختانه از سال۱۳۹۰با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و همکاری عده ای از مردم بومی جلو برداشت غیر اصولی شیره این گیاه و نابودی آن توسط سودجویان و قاچاق آن گرفته شد .

شریفی تراکم انغوزه در این منطقه را خوب اعلام کرد و گفت : قصد داریم که در قالب طرح بهره برداری از این گیاه ارزشمند و دارویی به ذیحقان واگذار شود .

آنغوزه با بوی تندی که دارد از نظر دارویی از ارزش بالایی برخوردار است و برای درمان بیماریهایی از جمله اختلالات تنفسی ، کاهش فشار خون ، حمله های هیستری ، یبوست ، اختلالات گوارشی و هضم غذا به کار می رود . این گیاه یک انگل کش بسیار قوی است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری بابک خبر، تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1396، کد مطلب:9771:www.babakkhabar.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین