پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
اسدی گفت: گردشگری درآمد بالایی دارد و ورود هر نفر گردشگر به ایران درآمد نزدیک به 80 بشکه نفت را به همراه دارد ...
شعار سال: علی اسدی نماینده مردم شهربابک در نشست خبری با برخی اصحاب رسانه استان کرمان که در شهربابک برگزار شد؛ درامد حاصل از جذب هر گردشگر را معادل ۸۰ بشکه نفت خواند و گفت: ورود هر نفر گردشگر به ایران درآمد نزدیک به ۸۰ بشکه نفت را به همراه دارد لذا می طلبد به موضوع گردشگری به طور ویژه پرداخته شود است، وی افزود: ۲ سال است که میمند شهربابک ثبت یونسکو شده اما هنوز در جهان شناخته نشده و تغییر چشمگیری در جهت پذیرش توریست برای این منطقه گردشگری صورت نگرفته است.

نماینده شهربابک در بخشی از صحبت های خود به موضوع فیروزه شهرستان اشاره کرد و گفت: فیروزه شهربابک با کیفیت بالای خود ظرفیت اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر را دارد. اما به علت عدم کار فرهنگی و تبلیغاتی؛ فیروزه شهربابک در حال فراموش شدن است‌.

وی اظهار داشت: با همکاری شرکت مس، گروهی مامور شده‌اند تا فیروزه را استخراج و جداسازی کرده و در نهایت بین تعاونی های فیروزه شهرستان توزیع شوند.برای بهبود بازار فروش جلساتی با بانک‌ها تشکیل شده تا به ‌توان بازار فروش را به خارج از مرزها هدایت کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان شهربابک به سمت صنعتی شدن رفته که این موضوع در کنار فواید بسیار، مضرراتی هم داشته که یکی از آنها موضوع آلایندگی است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با مسئولان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه هایی برای رفع آلایندگی صنعت در این شهرستان برگزار شده است افزود: بخشی از آلایندگی مربوط به ذرات مس می باشد که از دودکش ها خارج می شود و می توانست به راحتی جلوگیری شود و بخشی نیز مربوط به گازهای مضر است.

کشاورزی بیشترین آب موجود شهرستان را مصرف می‌کند

اسدی همچنین به کشاورزی شهربابک اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی بیشترین آب موجود شهرستان را مصرف می‌کند و همه می‌دانند که در سطح جهانی و کشوری با موضوع بحران آب مواجه هستیم. لذا کشاورزی باید به سمت محصولاتی کم آب رفته و از سیستم آبدهی مکانیزه استفاده شود.

وی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه مسئله مدیریت آب به‌عنوان یک برنامه جدی در نظر گرفته شده که نمایندگان با تصویب طرح‌هایی برای مدیریت کردن آب به‌طور جدی ورود کردند.

دبیر مجمعه نمایندگان استان کرمان با تشریح ظرفیت‌های صنعتی و معدنی در شهرستان شهربابک ابراز داشت: می‌توان هزاران صنایع جنبی مس را در این منطقه ایجاد کنیم که صدها نفر مشغول به کار شوند.

وی عنوان کرد: همچنین با وجود ماده ۵۴ پیگیری می‌کنیم تا شورای عالی معادن به صورت استانی در استان‌ها و به ریاست استاندار برگزار شود، اما هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری بابک خبر، تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395، کد مطلب: 9370، www.babakkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
نفت بشکه ای چنده. حدودا فکر کنم 40 دلار باشه . یعنی هر گردشگر 3200 دلار میاره؟؟؟؟
بابا جک می گین که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین