پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت : قانونی که جامعیت دارد اما درست و کامل اجرا نشده است قانون «مبارزه با کالای قاچاق »است لذا اکنون در ایران ۸۰ درصد پرونده های مبارزه با قاچاق زیر ۱۰ میلیون تومان است واصلا پرونده ایی برای قاچاق های سازمان یافته در مجامع قضایی تشکیل نشده است.

شعار سالمجمع سالانه بسیج اصناف استان کرمان با محوریت سخنرانی محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و حضور مدیران بخش های متعدد اصناف کرمان ، مدیر کل تعزیرات و روئسای اتحادیه های کرمان برگزار شد .

در ابتدای این مراسم محمد میری مدیر کل تعزیرات استان کرمان به عدم مبارزه با کالای قاچاق اشاره کرد و گفت : واردات کالای ارزان خارجی و وفور اجناس قاچاق در بازار سبب تضعیف تولید کنند گان داخلی در امر تولید گردیده است تا جایی که برایشان تولید جنس با کیفیت صرفه و توجیح اقتصادی ندارد .

وی ادامه داد : طبقاتی شدن جامعه ، افزایش ثروت های باد اورده ،پولشویی های مفسدانه ، اخلال در تولید ثروت و د رامد های دولت ،کاهش سرمایه گذاری در بخش تولید ،از عوامل اصلی و اثرات کالای قاچاق در کشور است.

میری اذعان کرد : گسترش پدیده قاچاق ، باعث ترویج فرهنگ مصرف گرایی ، آسیب به جامعه بهداشتی ، قانون گریزی ، فساد مالی در دستگاه های دولتی ،رشوه خواری ،آسیب پذیر شدن مرزها و مهاجرت به مناطق قاچاق پذیر خواهد شد .

وی به راه های جلوگیری از قاچاق کالا اشاره کرد و گفت : تنها راه به بن بست رساندن کالای قاچاق ، حمایت از تولید داخل و بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی است ، از دیگر راهکار ها ، الکترونیک شدن گمرگات در مرزها ، بازنگری قوانین مربوط به قانون مبارزه با قاچاق ، ضعف فرهنگی و رشد این عرصه و درمان راهکارهای عرضه محصولات داخلی با استفاده از برچسب های داخلی نه اینکه تولید داخلی را با برچسب های خارجی و مارک بفروشیم .

محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیراز زحمات مدافعان حرم به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: خداوند بلای آسمانی داعش را از سر مردم ایران کوتاه کرد لذا باید قدر دان این موهبت الهی بود .

وی ادامه داد : پروژه های اقتصادی استان رونق گرفته اند مانند بوتیا که ۳ سال و نیم کا رجمع شده و اکنون منتظر حضور مسئولان کشوری برای افتتاح و بهره برداری هستند ، مجتمع فولاد وابسته هم تا کنون ۶۰ در صد پیشرفت کرده اند و بی شک اثر اقتصادی بسیار خوبی را بر شهر کرمان خواه گذاشت .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: رونق اقتصادی گرچه در برخی پروژه ها موفق بوده است اما در طول ۲ سال اخیر واحد های صنفی به علت رکود حاصله از اقتصاد بیمار از چرخه صنفی خارج شده اند و پروانه ای خود را ابطال کرده اند .

وی به دو قانون اشاره کرد که جامع هستند اما اجرای ناقص باعث ایجاد مشکلات عدیده ایی گردیده است ، گفت : قانون ارزش افزوده با زیر ساخت های خوب مالیاتی اما با اجرای ناقص این قانون ضربات سنگینی بر واحد های صنفی (مانند طلا فروشان )شده است البته در برخی واحد های صنفی این قانون شت و در برخی شدت کمتری داشته است و این ربطی به رکود ندارد .

پور ابراهیمی اذعان کرد : دیگر قانونی که جامعیت دارد اما درست و کامل اجرا نشده است همین قانون مبارزه با کالای قاچاق است لذا اکنون در ایران ۸۰ درصد پرونده ای مبارزه با قاچاق زیر ۱۰ میلیون تومان است واصلا پرونده ایی برای قاچاق های سازمان یافته در مجامع قضایی تشکیل نشده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار سالانه قاچاق کالا در ایران صورت می گیرد .اما گزارش های نادرستی در این رقم داده می شود لذا کالای قاچاق مانع رونق تولید در کشور شده است .

پور ابراهیمی ابراز کرد : از سال ۹۱ قانون مبارزه با کالای قاچاق ابلاغ شد و از سال ۹۲ عملیاتی شده است اما شخص رئیس جمهور حتی یک جلسه در این زمینه تشکیل نداده است و نماینده ویژه ایی را هم تعیین نکرده است ، چطور مصوبه های مجلس اجرا شوند ، لذا هنوز هیچ مصوبه ای اجر او حتی اعلام در این زمینه نشده است.

وی عنوان کرد : هنوز نه سامانه ملی اطلاعاتی مبارزه با کالای قاچاق یک دست شده اند و نه کد شناسه و رهگیری برای تمام کالاهای داخلی تعیین شده است لذا تنها این امر متصور مس شود که اراده ایی باری حل مشکلات اقتصادی در داخل وجود ندارد .
نماینده مردم کرمان و راور افزود : امروز در جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان با تمام توان وارد شده اند اما جناب روحانی حتی یک کلمه از اقتصاد نمی گویید و آرایش نظامی جنگ اقتصادی در وضعیت فعلی وجود ندارد و اصلا شکل نگرفته است اکنون باید ارایش جنگی ما در امر اقتصاد آغاز به کار می کرد اما همچنان همه چی رها شده است .

پور ابراهیمی ادامه داد : والله قسم بخش زیادی از مشکلات اقتصادی در داخل ایران قابل حل هستند در ابتدای سال جاری ما توانستیم که از محل کسانی که تا به حال در عمرشاان یک ریال مالیات نداده اند مالیات اخذ کنیم که مبلغی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان می شود لذا باور کنیم انقلابی که از پس تمامی مشکلات تا کنون بر آمده بی انصافی است بگوییم اکنون از پس این جنگ اقتصادی بر نمی آید . این بی انصافی بزرگی در حق انقلاب و مردم فهیم ایران است .

سرهنگ حسین بامری مسئول بسیج اصناف استان کرمان نیز ضمن تشکر از حضور مدعوین و رئسای اصناف استان و رئیس تعزیرات استان کرمان به صحبت های رهبر انقلاب در جمع بسیجیان سراسر کشور اشاره کر و گفت : قدرتی که امروز جمهوری اسلامی ایران با تفکر بسیجی دارد برگرفته از فرهنگ عاشور ایی و تفکر حزب الله است لاکن این تفکرو اقتدار امروز جهانی شده است 

وی ادامه داد : جنگ اقتصادی امروز وجود دارد و جدی است لذا دشمنان ایران ۳۸ سال است که این انقلاب و کشور اسلامی را مورد هدف قرار داده است و تمام راهها را طی کرد و به نتیجه نرسید لذا اکنون جنگ اقتصادی را آغاز کرده است و این دشمن می داند که دیگر با موشک و تسلیحات و غیره نمی تواند با ایران مقابله کند لذا اقتصاد خط مقدم ماست .

بامری افزود : جبهه اصلی ایران برای همه اقتصاد است و این اقتصاد نیازمند همه نوع سربازی از مدیر ، تولید گر، بازاری ، و کارگر نیاز دارد لذا اکنون شما بازاریان باید خط اصلی را حفظ کنید و هر واحد صنفی که جواز خود را باطل می کند یعنی در حال تلفات دادن هستیم لذا باید جلوی افزایش این تلفات و سربازان عرصه اقتصادی را سد کنیم و به دشمن اجازه پیشرفت ندهیم .

وی به منویات رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و گفت : بسیج را پدیده ایی کم نظیر گره گشا و از افتخارات امام راحل رحمه الله علیه می دانم و کسترش روحیه بسیجی به معنی ایجاد انگیزه و شوق و تلاش برا یتحقق اهداف انقلاب و سربلندی و پیشرفت ایران است ، لذا دشمن خصومت خود را از هر طرف آغاز کرده است تا مقاومت بر خواسته از تفکر انقلاب و اسلامی را د رمنطقه نابود کند اما جوانان و مردان با استقامت با دفع غده سرطانی و تکفیری داعش دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما می توانیم را باردیگر برای همگان اثبات کردند .

وی ادامه داد رهبر در جای دیگر نیز بیان می کنند :در جنگ ها ۸ روزه ۲۲ روزه و ۵۰ روزه در نوار غزه ، فلسطین و ۳۳ روزه در لبنان که پنجمین ارتش مسلح را اسرائیل داشت که حزب الله بینی آن را به خاک مالید.

وی ادامه داد : آمریکا که به عراق حمله کرد و مهره سوخته دست نشانده خودش را از آنجا بیرون کرد نیامد که عراق را تحویل ایرانی ها بدهد اما تفکر بسیجی و روحیه حزب الله آمریکا را از عراق بیرون راند و اجازه نداد که آمریکا دیگر پایگاهی برای خودش داشته باشد و البته اسرائیل دوم با بارزانی در حال شکل گیری بود که بر همگان واضح است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : رهبر انقلاب این نکته را در جمع بسیجیان بیان کردند که اکنون میلیون ها نفر در سراسر کشور عضور بسیج نیستند اما بالقوه بسیجی هستند لذا از این ظرفیت ها ی با ارزش برای کارهای مهم در عرصه های مختلف استفاده کرد زیرا این افراد فکرشان انقلابی ، روششان انقلابی ، و همتشان بسیجی است اما عضو سازمان یافته بسیج نیستند لذا این ثروت عظیمی است که در کشور وجود دارد .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:1244017، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین