پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید و با اشاره به تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان«رونق تولید» گفت: شعارهایی که رهبر معظم انقلاب انتخاب می کنند همواره راه گشا بوده است.حمزه با تأکید بر اینکه انتخاب شعار سال با عنوان «رونق تولید» مسئله بسیار مهم و کلیدی است، ابراز کرد:به ویژه در شرایطی که در تحریم قرار گرفته ایم و دشمنان سعی دارند که با اعمال فشار و ایجاد کمبودهایی در داخل کشور به خواسته های نا به حق خودشان دست پیدا کنند.

شعار سالوی ادامه داد: نامگذاری سال با عناوین مختلف راهنمایی است برای مسئولین تا بدانند که در طول سال عمده تمرکز کشور باید بر روی چه مسئله و موضوعاتی باشد که بر اساس آن بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و حرکت رو به جلو کمک کنیم.

حمزه با تأکید بر اینکه انتخاب شعار سال با عنوان «رونق تولید» مسئله بسیار مهم و کلیدی است، ابراز کرد:به ویژه در شرایطی که در تحریم قرار گرفته ایم و دشمنان سعی دارند که با اعمال فشار و ایجاد کمبودهایی در داخل کشور به خواسته های نا به حق خودشان دست پیدا کنند.

این مقام مسئول افزود: بنابراین مردم و مسئولین وظیفه دارند شرایطی را ایجاد کنند تا بتوانیم مایحتاج و نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم و برای رفع حاجت محتاج و وابسته کشورهای بیگانه نباشیم تا بخواهند بر اساس آن به ما اعمال فشار داشته باشند.

فضای نامناسب کسب و کار؛ مهمترین مانع امر تولید/رانت و رقابت ناسالم جلوی رونق تولید را گرفته است

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه تولید در کشور ما مشکل دارد، عنوان کرد: اما ما باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم مشکلات مان را کمتر کنیم؛ فضای نامناسب کسب و کار، مهمترین مسئله ای که در مسیر تولید مانع ایجاد می کند.

وی بیان کرد: متأسفانه رانت ها و رقابت های ناسالمی که در کشور وجود دارد جلوی رونق تولید را در کشور ما گرفته است؛ تولیدی که وظیفه دولتمردان ما است و کاری که آنان باید انجام دهند این است که شاخص های کسب و کار را بهبود بخشند.

حمزه با بیان اینکه اقتصادی که در آن رانت وجود داشته باشد نمی تواند به تولید کمک مناسبی داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه اقتصاد ما یک اقتصاد رانتی است؛ زمانی که نرخ ارز متفاوت باشد خواه ناخواه رانت به وجود می آید و برخی از کالاها که باید به وسیله دولت تأمین و توزیع شود حتما در آن رانت به وجود می آید.

شناسایی بنگاه های تولید؛ مهمترین وظیفه مسئولین است/ضرورت نگاه ملی و دینی مردم به تولیدات داخلی

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کارهای بزرگ اقتصادی رانت های اطلاعاتی می تواند کمک کند که در حال حاضر به این امر مشغول هستند و همچنین برخی جلوی رقابت نا سالم را در فضای کسب و کار گرفته اند که این امر به نفع کشور و تولید نیست.

این مقام مسئول گفت: وظیفه مهم مسئولین شناسایی بنگاه های تولیدی است که می تواند در اقتصاد کشور نقش کلیدی ایفا کنند و کمک به آنها این است که فضای کسب و کار را برای همه عوامل تولید به صورت یکسان و مساوی تدارک دیده شود تا همه بتوانند در یک فضای رقابتی سالم به امر تولید بپردازند و این مهمترین وظیفه است که مسئولین ما باید به آن توجه کنند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس با تأکید بر اینکه مردم و تولید کنندگان باید نگاه ملی و دینی به امر تولید داشته باشند، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن برای رسیدن به خواسته های خود به ما فشار اعمال می کند، وظیفه ملی و دینی ماست که وضعیت تولید را در داخل کشور ارتقاء و بهبود بخشیم.

نظام آموزشی نگاه ملی را در مقوله فرهنگ نهادینه کند/قابلیت تأمین بخش اعظم مواد غذایی کشور در جنوب استان کرمان

وی ادامه داد: کارگران، کارشناسان و افراد متعددی که در امر تولید فعالیت می کنند نباید اتکاء به ساعت اداری کاری خود داشته باشند و حداقل اگر در همان ساعت فعالیت می کنند بهتر است که حداکثر کار مفید را انجام دهند.

حمزه ضمن ابراز تأسف از اینکه فرهنگ کار در کشور ما خوب نیست، عنوان کرد: آحاد نیرو کاری در سطح کشور باید نگاهشان به مقوله کاری یک نگاه ملی باشد؛ اگر ما تلاش می کنیم برای کشور خودمان است؛ در این راستا چنانچه نظام آموزشی بتواند نگاه ملی را در مقوله فرهنگ کشور نهادینه کند، قدم بزرگی در این مسیر برداشته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به قطب حاصلخیز کشاورزی در جنوب کرمان ابراز کرد: با توجه به امر کشاورزی در جنوب استان می توان مواد غذایی قابل توجهی برای جمعیت کشور به مدت چندین ماه تأمین کرد چرا که بهترین منابع آب و خاک را در این منطقه داریم که اگر از این منابع بهره برداری صحیح صورت بگیرد می توانیم کمک شایانی به امر امنیت غذایی کشور داشته باشیم.

معادن غنی جنوب استان کرمان؛ پتانسیل مؤثر تولید در کشور

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس ضمن تأکید بر اینکه پتانسیل های جنوب استان کرمان بیشتر از ظرفیت کشور است، تصریح کرد: در یک مقطع زمانی می توانیم تولید انبوه را داشته باشیم و چنانچه به فکر بازاریابی بین المللی نباشیم کشاورزان ما متضرر خواهند شد.

حمزه با اشاره به پتانسیل جنوب استان کرمان در عرصه معدنی اذعان کرد: معادن غنی کرومیت، تیتانیوم، آهن، مس و سنگ های ساختمانی در منطقه جنوب استان وجود دارد که می تواند به عنوان دومین پتانسیل منطقه برای کشور مفید و موثر باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته شاهد بودیم که در زمینه اشتغال روستایی و خرد مقام معظم رهبری و دولت توجه خاصی به این مسئله داشتند و از صندوق توسعه ملی مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار هزینه شد؛ این موضوع کمک بزرگ و خوبی برای مناطق ماست که می توانیم از این ظرفیت برای توسعه منطقه جنوب کرمان و ارتقاء اقتصاد ملی کشورمان استفاده کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری آرمان کرمان تاریخ انتشار 5 فروردین 98، کد خبر:24173، www.armanekerman.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین