پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، با اشاره به تولید 108 هزار خودرو در استان کرمان در سال جاری، اظهار کرد: در حوزه رونق تولید نیز تاکنون بیش از 580 میلیارد تومان تسهیلات توزیع شده که از این حیث استان کرمان رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

شعارسال: "جعفر رودری" صبح روز دوشنبه 21 اسفندماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اقدامات استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: بحث الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سال 96 توسط رییس جمهور به سایر استان های کشور ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: با نگاهی به روند جریان حرکت دولت تدبیر و امید در استان کرمان می توان به نگرش های راهبردی استان در مدیریت آن پی برد به طوری که در این مدیریت 2 جریان «ایجاد همگرایی در بدنه حاکمیتی و بهره ورسازی ساختار اقتصادی –اجتماعی استان» و همچنین «جلب مشارکت و بهره برداری از ظرفیت بخش غیر دولتی و مردم» را می توان مشاهده کرد.

رودری با بیان اینکه ایده شهرنمونه اقتصاد مقاومتی توسط مهندس رزم حسینی در ابتدای سکانداری ایشان در استانداری کرمان مطرح شد، اظهار کرد: در گام اول اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی، ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و تمرین و رصد نتایج این الگو به کل استان در دو گام تعمیم داده شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود این الگو را تایید کردند، اظهار کرد: هم اکنون 23 معین اقتصادی در 8 منطقه اقتصادی در یک برنامه مدون 5 ساله مشغول به فعالیت هستند که در این برنامه ها پروژه های زیرساختی و مفهمومی با نگاهی دو طرفه و از طرف دیگر مشارکت در ایجاد زیرساختها و همچنین توانمندسازی جوامع محلی با الگوبرداری از تجارب قلعه گنج و ترسیب کربن را دنبال می کنیم.

رودری با تاکید بر اینکه امروز معین های اقتصادی‌، پیشران بخش اقتصادی استان هستند، تصریح کرد: نمونه این پیشران بودن در بخش اقتصادی را می توان در شرکت معدنی گل گهر مشاهده کرد به طوری که از 40 درصد سهم ارزش افزوده استان کرمان در حوزه معدنی، 35 درصد مربوط به این شرکت است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به 22 هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری صورت گرفته توسط این معین های اقتصادی در استان، اظهار کرد: تاکنون پروژه های این معین های اقتصادی برای 4865 نفر ایجاد اشتغال کرده که در صورت تحقق کامل، برای 23 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

رودری با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: تاکنون 101 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح استان تشکیل شده که در سال 96، 107 مصوبه و مجموعا 393 مصوبه را تاکنون داشته ایم که 40 درصد این جلسات در شهرستان ها، 30 درصد در تهران و 30 درصد در مرکز استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 450 پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان کرمان تصویب شده است، اظهار کرد: تاکنون 149 پروژه پیشرفت بالای 65 درصد به صورت برش استانی ملی، 152 پروژه فرا دستگاه استانی و 149 پروژه غیردولتی تعریف کرده‌ایم.

دبیرستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان اینکه برای اجرایی شدن این پروژه ها به 9 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، افزود: 15 درصد تامین مالی این پروژه ها از منابع دولتی و 85 درصد توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد که از 8 منبع مالی تامین اعتبار خواهند شد.

رودری با اینکه 67 درصد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال این پروژه در قالب 110 پروژه با اولویت کاری تعریف شده است، افزود: در صورت تحقق این 110 پروژه، 75 درصد هدف تولید و اشتغال استان در سال جاری محقق خواهد شد که برای 22 هزار 407 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد و پیش بینی می شود که برای این تحقق به 4 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبا نیاز داریم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این پروژه ها مربوط به تامین مالی و صدور مجوزها در خارج از استان کرمان است، گفت: در سال 97 و در راستای ایجاد اشتغال از 34 هزار و 500 فرصت شغلی تعهد شده توسط دولت تاکنون 38 هزار اشتغال در سطح استان ایجاد شده که بالاتر از تعهد در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، اظهار داشت: در سال گذشته، نرخ بیکاری استان11.5 درصد بوده که هم اکنون این نرخ به 10.9 درصد رسیده که از متوسط کشوری پایینتر است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمان از 37.6 درصد به 39.9 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی استان نیز 76 هزار میلیاردتومان تفاهمنامه انعقاد شد که تاکنون بیش از 34 هزارمیلیارد تومان آن اجرایی شده و 1179 پروژه به بهره برداری رسیده است که از این حیث بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان یعنی معادل 45 درصد این هدف محقق شده است.

رودری به وضعیت سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته در استان کرمان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: تا قبل از سال 92 سرمایه گذاری مستقیم خارجی صورت گرفته در استان 6 میلیون و 200 هزار دلار بود که از ابتدای دولت یازدهم تا سال 95، نزدیک به 530 میلیون دلار به صورت سرمایه گذاری مستقیم خارجی و با در نظر گرفتن فاینانس، این سرمایه گذاری به نزدیک 3 میلیارد دلار رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه در سال 96 این میزان سرمایه گذاری به 494 میلیون دلار به صورت مستقیم و در قالب 7 طرح صورت گرفته است، اظهار کرد: در حوزه برق شاهد افزایش 12 درصدی تولید برق صنعتی در استان هستیم که نشان دهنده رونق اقتصادی به ویژه در بخش صنعت استان کرمان است.

وی در پایان با اشاره به تولید 108 هزار خودرو در استان کرمان در سال جاری، اظهار کرد: در حوزه رونق تولید نیز تاکنون بیش از 580 میلیارد تومان تسهیلات توزیع شده که از این حیث استان کرمان رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت استانداری کرمان، تاریخ انتشار: 21اسفند1396 ، کدخبر: 62912: www.gov.kr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
واقعا کرمان یمی از استان های صنعتی ما در زمینه تولید خودرو به شمار میره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین