پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۱۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
استاندارد چارترد و جی پی مورگان در میان بانک‌های بزرگی بودند که هفته گذشته برنامه‌های خود برای فعالیت‌های اروپایی‌شان پس از بریگزیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا- را تشریح کردند.

شعار سال: بیانیه‌های عمومی و اطلاعات منابع آگاه نشان می‌دهد بزرگترین بانک‌های جهانی در لندن با آغاز مهاجرت مشاغل مالی، قصد دارند حدود ۹ هزار موقعیت شغلی را از لندن به سایر نقاط اروپا منتقل کنند.


استاندارد چارترد و جی پی مورگان در میان بانک‌های بزرگی بودند که هفته گذشته برنامه‌های خود برای فعالیت‌های اروپایی‌شان پس از بریگزیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا- را تشریح کردند. این بانک‌ها در میان شمار رو به رشد وام دهندگانی هستند که قصد دارند فعالیت‌هایشان را از لندن به نقطه دیگری در اروپا منتقل کنند.

لوید بلانکفاین، مدیرعامل گولدمن ساش اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است رشد لندن به عنوان یک مرکزی مالی در نتیجه بریگزیت ممکن است متوقف شود.

سیزده بانک بزرگ از جمله گولدمن ساش، یو بی اس و سیتی گروپ اعلام کرده‌اند زمانی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، چگونه فعالیت‌هایشان در اروپا را قوی‌تر خواهند کرد تا دسترسی به بازار واحد اتحادیه اروپا را تضمین کنند.

مذاکرات با مقامات مالی در اروپا چندین ماه است که در جریان است، اما بانک‌ها به میزان فزاینده‌ای برنامه‌هایشان برای جابجایی کارکنان و فعالیت‌هایشان محکم می‌کنند.

اگر چه این جابجایی معادل حدود دو درصد از مشاغل مالی لندن است، اما اگر انگلیس مالیات دهندگان ثروتمندی که در خدمات مالی کار می‌کنند را از دست دهد، ممکن است در درآمدهای مالی ضرر ‌کند.

شمار دقیق مشاغل مالی که از لندن منتقل می‌شوند، به توافقی بستگی خواهد داشت که دولت انگلیس با اتحادیه اروپا منعقد می‌کند. بعضی از سیاستمداران می‌گویند بانکداران تهدید بریگزیت برای اقتصاد را بزرگنمایی کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، برنامه بانک‌های بزرگی مانند کردیت سوییس و بانک امریکا و بسیاری از بانکهای کوچکتر هنوز مشخص نیست.

فرانکفورت و دوبلین به عنوان بزرگترین برندگان برنامه‌های جابجایی مشاغل مالی شناخته شده‌اند. شش بانک از ۱۳ بانک بزرگ برای گشایش دفتر جدید یا جابجایی فعالیت‌هایشان به فرانکفورت نظر موافق دارند. سه بانک هم بدنبال گسترش فعالیت در دوبلین هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پول نیوز، تاریخ انتشار 19 اردیبهشت 96، کد مطلب: 228500: www.poolnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
چقدر جای تاسف داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین