پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا درحالی به پایان رسید که از چهار نماینده ایران سه تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند. اتفاقی که برای نخستین بار رخ داد.

شعار سال: اتفاق خوبی که برای فوتبال ایران افتاد، صعود سه تیم از چهار تیم کشورمان از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و حضور آنها در مرحله یک هشتم این رقابت‌ها بود. استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس سه تیم کشورمان بودند که به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند و ذوب آهن تنها تیم ایرانی بود که موفق به صعود از گروه خود نشد.

* استقلال پرامتیازترین تیم
آبی‌پوشان تهران با کسب ۱۱ امتیاز از ۶ بازی خود امتیاز آورترین تیم ایرانی در این مسابقات بودند تا به همین دلیل بتوان آنها را بهترین تیم ایرانی در آسیا دانست. آبی پوشان در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها در دوبی مغلوب تیم الاهلی امارات شدند و این تنها بازی بود که آنها موفق به امتیازگیری نشدند. آبی پوشان در ادامه مسابقات خود ۳ بار پیروز شدند و دو بار هم مساوی کردند تا در مجموع ۱۱ امتیاز گرفته و از گروه خود صعود کنند.

بعد از استقلال تهران، پرسپولیس و استقلال خوزستان هم با ۹ امتیاز موفق به صعود شدند و ذوب آهن با گرفتن تنها ۷ امتیاز از صعود به مرحله بعدی رقابت ها بازماند.

* شاگردان منصوریان تهاجمی ترین تیم
آبی پوشان تهران با زدن ۱۰ گل در این بازی‌ها گلزن ترین تیم ایرانی حاضر در مسابقات بودند. همچنین دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان تنها تیم‌های ایرانی بودند که در همه مسابقات خود موفق به گل زنی شدند.

* طارمی آقای گل در آسیا
مهدی طارمی نه تنها با شش گل بهترین گلزن ایرانی حاضر در این مسابقات است، بلکه او بهترین گلزن در غرب آسیا هم محسوب می شود. بعد از طارمی کاوه رضایی با ۴ گل زده دومین گلزن برتر تیم‌های ایرانی در آسیا محسوب می‌شود. این دو مهاجم سرخابی‌ها روی هم ۱۰ بار گلزنی کردند که می‌تواند آمار جالبی برای فوتبال ایران باشد.

* ۷ کلین شیت آسیایی
چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در مجموع ۷ بار موفق به ثبت کلین شیت شدند که سه تیم استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان هر یک ۲ کلین شیت و ذوب آهن اصفهان با یک کلین شیت در این ۷ کلین شیت آسیایی نقل داشتند.

* بهترین و ضعیف ترین خط دفاعی
دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان با خوردن ۵ گل به صورت مشترک بهترین خط دفاعی ایرانی ها در آسیا را دارند و ذوب آهن با ۹ گل خورده دارای ضعیف ترین خط دفاعی ایرانی در آسیا است. تیم فوتبال پرسپولیس هم با ۸ گل خورده در این زمینه آماری نزدیک به تیم ذوب آهن دارد.

* گلزنان خارجی
تنها ۳ بازیکن خارجی برای تیم های ایرانی گلزنی کردند. جری بنگستون مهاجم ذوب آهن و آلوز نانگ مهاجم تیم ذوب آهن هر یک دو بار برای تیم های خود گلزنی کردند تا سهم هر یک از دو مهاجم خارجی ۲ گل برای تیم های خود باشند. همچنین لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی استقلال هم یکبار بار برای این تیم گلزنی کرد تا وی نیز در گلزنی بازیکنان خارجی در این مسابقات سهیم باشد.

* قاطع ترین پیروزی
تیم استقلال تهران با پیروزی ۳ بر صفر برابر التعاون در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بهترین و قاطع ترین پیروزی یک تیم ایرانی در این مرحله از رقابت‌ها را به دست آورد. ضعیف ترین نتیجه تیم های ایرانی در این مسابقات نیز به شکست ۳ بر صفر تیم ذوب آهن مقابل العین باز می گردد.

* ۷ گلزن برای استقلال
تیم استقلال که با ۱۰ گل زده تهاجمی ترین تیم ایرانی در این مسابقات بود، ۷ گل زن داشت. در این تیم تنها کاوه رضایی موفق شد بیشتر از یک گل بزند. به جز این بازیکن ۴ گله، امید ابراهیمی، محسن کریمی، لئوناردو پادوانی، علی قربانی، فرشید اسماعیلی و جابر انصاری هر کدام یک گل برای این تیم زدند تا گستردگی گلزن در این تیم نسبتا زیاد باشد.

* ۴ گلزن برای پرسپولیس
در تیم پرسپولیس هم شرایط گلزنی شبیه استقلال است. این تیم ۹ بار در این مسابقات موفق به گل زنی شد و تنها یک بازیکن توانست بیشتر از یک گل بزند. به جز طارمی که زننده ۶ گل از ۹ گل پرسپولیس بود، سروش رفیعی، محسن مسلمان و وحید امیری هر کدام یکبار برای این تیم گلزنی کردند.

* گلزنی بدون پنالتی
نکته جالب این است که سرخابی های تهران در مجموع ۱۹ بار موفق به گلزنی در این مسابقات شدند که هیچ یک از این ۱۹ گل با ضربه پنالتی نبوده است. در این میان تنها پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد که مهدی طارمی آن را به بیرون زد.

* ۲۰ بازیکن برای تیم های ایرانی گل زدند
در مجموع ۴ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا ۳۱ بار موفق به گلزنی شدند که این تعداد گل توسط ۲۰ بازیکن زده شده است. به جز طارمی و کاوه رضایی در استقلال و پرسپولیس که تنها بازیکنانی بودند که موفق شده بودند بیشتر از یک گل برای تیم های خود بزنند، جری بنگستون، مرتضی تبریزی و آلوز نانگ هم هر کدام با دو گل زده تنها بازیکنان تیم های خود بودند که بیشتر از یک گل در این بازی ها زده بودند و سایر بازیکنان هر کدام یک بار برای تیم های شان گلزنی کردند.

* تنها هت تریک
طارمی با زدن سه گل برابر الوحده امارات نه تنها اولین و تنها بازیکن تیم های ایرانی بود که موفق به هت تریک در این رقابت ها شد، بلکه تنها بازیکن از یک ایرانی بود که در یک بازی بیشتر از یک گل زد. طارمی تنها بازیکنی هم لحاظ می شود که در دو بازی موفق به گلزنی بیشتر از یکبار شده است. وی در دیدار رفت تیمش مقابل الوحده هم دو بار گلزنی کرده بود.

طارمی تنها بازیکنی بود که در بازی چهار گروه غرب آسیا موفق به انجام هت تریک شد.

* ذوب آهن خوش اخلاق ترین تیم ایرانی
تیم های ایرانی در این مسابقات ۳۰ بار از داوران اخطار گرفتند. تیم ذوب آهن اصفهان با دریافت تنها ۴ کارت زرد خوش اخلاق ترین تیم ایرانی در این مسابقات بود و استقلال تهران با ۱۱ اخطار پر کارت ترین تیم ایرانی بود. سهم تیم استقلال خوزستان ۷ و پرسپولیس نیز ۸ اخطار از مجموع کارتهای رد و بدل شده به تیم های ایرانی بود.

استقلال تهران و استقلال خوزستان هر کدام تنها در یک بازی از داوران کارت زرد نگرفتند و پرسپولیس در دو بازی. اما ذوب آهنی با نگرفتن اخطار در ۴ بازی پشت سر هم از این نظر نیز آمار جالب توجهی از خود به جای گذاشتند.

* بیشترین پنالتی سهم ذوب آهن
تیم فوتبال ذوب آهن ۳ بار این مساباقت صاحب ضربه پنالتی شد و سه بازیکن این تیم پشت این ضربات ایستادند. مهدی رجب زاده و مرتضی تبریزی دو بازیکنی بودند که پنالتی های خود را گل کردند و جری بنگستون مهاجم این تیم پنالتی‌اش را از دست داد.

استقلال خوزستان و پرسپولیس هم هر کدام یکبار صاحب ضربه پنالتی شدند که پنالتی استقلال خوزستان توسط بیت سعید گل شد و پنالتی پرسپولیس توسط طارمی از دست رفت. استقلال تهران هم که بیشترین گل زده را در این مسابقات داشت، تنها تیمی بود که ضربه پنالتی به دست نیاورد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 96، کد مطلب: 3975095: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین