پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
باشگاه ذوب آهن درحالی هنوز سرمربی فصل آینده اش را مشخص نکرده که به نظر می رسد هیات مدیره این باشگاه هم تحت تاثیر برخی لیدرهای باشگاه قرار دارد.

شعارسال: تیم فوتبال ذوب آهن که فصل شانزدهم لیگ برتر را با یحیی گل محمدی شروع کرد پس از آنکه نتوانست با این سرمربی جوان به نتایج مطلوبی دست پیدا کند به مجتبی حسینی اعتماد کرد و این مربی نیز به خوبی توانست پاسخ اعتماد باشگاه را بدهد.

مجتبی حسینی در حالی به عنوان سرمربی ذوب آهن انتخاب شد که سابقه ۷ سال بازی برای این تیم را داشت و سه سال نیز در کادر فنی سبزپوشان فعالیت کرده بود. در واقع حسینی سرمایه باشگاه ذوب آهن بود و سعید آذری هم به او اعتماد کرد و سکان هدایت تیمش را به او سپرد.

این سرمربی جوان توانست ذوب آهن را به مقام چهارم لیگ برتر برساند و هر چند در هفته های پایانی لیگ نوسان زیادی داشت اما در مجموع عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کرد و تیم اصفهانی را بالاتر از رقیب زردپوش خود قرارداد.

با این شرایطی و در حالی که به نظر می رسید ذوبی ها قرارداد مجتبی حسینی را تمدید کنند و فضا را برای این مربی جوان فراهم کنند تا تیمش را برای لیگ هفدهم ببندد، هیات مدیره این باشگاه تحت تاثیر برخی تماس ها و فشارهایی که وارد شده است به دنبال گزینه دیگری است!

سیدمحمد ناصری عضو هیات مدیره این باشگاه در تازه ترین اظهار نظرش در واکنش به این موضوع که چرا مجتبی حسینی را به عنوان سرمربی حفظ نمی کنید گفته است که وی قبل از حضور در ذوب آهن تجربه مربیگری نداشته است!

این عضو هیات مدیره که به نظر می رسد اشراف کاملی به فوتبال ندارد مشخص نیست بر چه اساسی این اظهار نظر غیرکارشناسی را انجام داده است. اگر حسینی تجربه مربیگری نداشته پس چرا سکان هدایت تیم را پس از جدایی گل محمدی به او دادید؟

نکته دیگر این است که اگر هیات مدیره باشگاه ذوب آهن از مجتبی حسینی که وصله این تیم است و در این تیم رشد کرده را حمایت نکند پس چه تیمی باید بیاید و از دست پروده باشگاه ذوب آهن حمایت کند؟

شاید اگر مجتبی حسینی هم مربی پرحاشیه ای بود و مدام در رسانه ها مصاحبه می کرد و لابی های خاص خودش را داشت حالا شرایط فرق می کرد. حسینی از آن دست مربیانی است که مدارج ترقی را به خوبی طی کرده و کلاس های مربیگری زیادی هم شرکت کرده و در اکثر تمرینات تیم ملی فوتبال ایران هم حضور پیدا می کرد تا اندوخته هایش را از طریق حضور مربی بزرگی چون کی روش افزایش دهد.

حسینی در ذوب آهن عالی عمل نکرده اما به اندازه باشگاه ذوب آهن خوب بوده و تیمش را چهارم کرده است. نکند هیات مدیره باشگاه انتظار داشته در حضور تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی، ذوب آهن قهرمان لیگ برتر شود؟

هیات مدیره باشگاه با کدام پتانسیل و با کدام حمایت مالی توقع کسب نتایج بهتر را داشته است. به نظر می رسد سعید آذری هم تحت تاثیر برخی فشارها قرار گرفته و برخلاف کارهایی که قبلا انجام می داد و تصمیمات درستی که می گرفت، این بار می خواهد وصله باشگاه را از تنش جدا کند و سراغ مربی دیگری برود.

هیات مدیره ذوب آهن باید به سرمربی جوان خود که در این باشگاه سالها بازی کرده و چند سال هم در کادر فنی بوده فرصت بدهد تا به یک مربی پخته و باتجربه تبدیل شود. حسینی نشان داده توانایی و پتانسیل بزرگ شدن را دارد به شرط آنکه هیات مدیره تحت تاثیر لیدرها و برخی تماس ها قرار نگیرد و اجازه بدهد او کارش را کند.

اگر ذوب اهن سراغ گزینه ای بزرگتر از حسینی برود ایرادی نیست اما شنیده می شود برخی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه به دنبال فردی هستند که سابقه خوبی در لیگ برتر ایران ندارد و تجربه اش هم از حسینی بیشتر نیست!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16خرداد1396، کدخبر: 3997048: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین