پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: خط دو ریلی بندر شهید رجایی پس از 30 سال تعمیر و نوسازی و وارد مدار فعالیت شد.

شعار سال: الله مراد عفیفی پور چهارشنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه اظهار کرد: این پروژه با اعتباری افزون بر 90 میلیارد ریال طی مدت 16 ماه به انجام رسید که بخش زیادی از آن به خرید و اجرای خط ریل اختصاص دارد.
وی افزود: پروژه خط ریلی شماره 2 بندر شهید رجایی به طول 2هزار و 634 متر و شامل دو سوزن است که با استفاده از آنها امکان تخلیه و بارگیری کالا از واگن به انبار و از کشتی به واگن وجود دارد.
عفیفی پور با بیان اینکه بهره برداری از این خط به منظور تسهیل جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران انجام گرفته، گفت: سالانه در بندر شهید رجایی بیش از 80 میلیون تن کالا جابجا می شود که حمل بخشی از این کالاها از طریق خطوط ریلی انجام می شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به تغییر استانداردهای حمل ریلی، فرسودگی ریل ها و گذشت بیش از سه دهه از عمر آنها، نوسازی خطوط ضرورت داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طول مجموع شبکه ریلی داخلی بندر شهید رجایی را 54 کیلومتر با احتساب ریل جرثقیل ها اعلام کرد.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: با گذشت 30 سال از عمر این خطوط و همچنین به دلیل تغییر استانداردهای جابجایی کالا، خطوط ریلی داخل بندر طی دو سال آینده و طبق برنامه زمانبندی نوسازی می شود که پیامدهای مثبتی در زمینه ارتقاء ایمنی و بهره وری حمل و نقل را به دنبال دارد.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتهای بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
اما خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان هرمزگان (ایرنا)، تاریخ انتشار 3 خرداد 96، کد مطلب: 82543777: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
واقعا برا ی سه کیلومتر اینقدر داستان درست کردن جای بحث دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین