پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به رغم وعده‌هایی که داده است در پروژه‌های ریلی آذربایجان غربی همچنان با بی‌تدبیری عمل می‌کند.

شعار سال: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر کشور و استان میزان راه‌های آسفالت، اتوبان‌ها و ریل قطار است.

آذربایجان غربی با وجود اینکه در مسیر ترانزیتی واقع شده اما علی‌رغم بودجه‌های کلانی که در طول این مدت به این حوزه تخصیص داده شده است همچنان شاهد پیشرفت چشمگیر این شاخص در سطح استان نیستیم.

لذا جهت اطلاع از وضعیت پروژه‌های ریلی آذربایجان غربی به گفت‏‌وگو با نادر قاضی‌پور یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پرداخته شد، که آن را در اینجا می‌خوانید:

روند اجرای پروژه راه آهن ارومیه - تبریز در چه مرحله‌ای است؟

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای توسعه و آبادانی کشور خدمات بسیار زیادی را ارائه کرده و می‌کند، بسیاری از پروژه‌های بزرگ و کوچک کشور را نیز با وجود بدهی‌های سنگینی که دولت به آنها دارد انجام داده است.

پروژه راه آهن ارومیه - تبریز را ما به دولت پیشنهاد دادیم ولی متاسفانه دولت به بهانه‌های واهی قصد ندارد آن را احداث کند لذا در سفری که اخیرا جانشین محترم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء به استان ما و پلدشت داشتند در آنجا خواهش کردیم که ساخت راه آهن ارومیه - تبریز از جاده شهید کلانتری را تقبل کنند و بدون اخذ وجوه اولیه این پروژه را شروع کنند خوشبختانه فرمانده محترم قرارگاه خاتم با این پروژه موافقت کردند.

اکنون باید وزارت راه و شهرسازی این پروژه را به استان ابلاغ کند و استاندار هم در قالب تک مناقصه یا مناقصه مخصوص این پروژه را به قرارگاه خاتم واگذار کند که تاکنون این کار صورت نپذیرفته است.

چرا راه آهن ارومیه - مراغه با وجود وعده‌ اتمام آن در اردیبهشت 96 به اتمام نرسیده است؟

در مورد راه آهن ارومیه - مراغه مسافت این راه آهن 181 کیلومتر است و فاقد هرگونه تونل، دره و شیب تند است و نبود این موانع مسلما در روند ساخت تاثیرگذار است و باعث تسریع ساخت می‌شود ولی متاسفانه شواهد میدانی چیز دیگری را می‌گوید، یک مقایسه کوتاه با پروژه مشابه در کشور ما را به این شواهد می‌رساند.

راه آهن اصفهان - شیراز یکی از این پروژه‌هاست که مسافت آن 524 کیلومتر بوده و در مسیر خود تونل و دره‌های تند دارد، این دو راه آهن در سال 88 ساخت آنها شروع شده و قرار بر این بود که در یک زمان هشت ساله به افتتاح برسند.

راه آهن اصفهان - شیراز با وجود مسافت طولانی و موانع متعدد بر سر راه به اتمام رسید ولی متاسفانه راه آهن ارومیه - مراغه با وجود قول مساعد مبنی بر اتمام آن در اردیبهشت 96 ولی کماکان خبری از اتمام آن نشده است، در آخرین سفری هم که رئیس جمهور به استان ما و ارومیه داشت در جلسه هیات دولت من به روحانی عرض کردم که به نوبخت بفرمایید پول استان ما را به خودمان بدهند و در شهر خود یعنی قزوین خرج نکنند.

پیرو همین حرف من یک ماه بعد نوبخت ارومیه تشریف آورد و به من گفت که آقای قاضی‌پور من بودجه این پروژه را پرداخت می‌کنم تا قبل از انتخابات 96 به اتمام برسد ولی هنوز این بودجه پرداخت نشده و این وعده توخالی نیز همچون سایر وعده‌های دولت تدبیر و امید محقق نشده است.

گریزی به سند ننگین 2030 بزنیم، عامل موثر در دفع این خطر بارز برای فرهنگ را چه می‌دانید؟

2030 از هر طرفی که بررسی شود با فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی و فرمایشات ائمه اطهار (ع) و ماده 63 برنامه ششم توسعه در تضاد است، ما در جمهوری اسلامی اعتقاد داریم که براساس نظرات ولایت فقیه کشور اداره شود ولی فقیه در طول امام معصوم (ع) است و سخن او برای همه ما از مسئولین بالای کشور گرفته تا مردم عادی حجت است.

و زمانی که ایشان نسبت به 2030 هشدار دادند، باید دولت بلافاصله روند اجرای آن را متوقف می‌کرد که چنین نکردند ولی در هر حال با هوشیاری ولی امر مسلمین بار دیگر کشورمان از فتنه‌ای دیگر رها شد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 تیر 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۴۱۳۰۰۰۲۷۳:www. farsnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین