پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
مجری طرح راه‌آهن تبریز به میانه با بیان اینکه در صورت تامین بودجه اختصاص یافته طرح در سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: با این شرایط طرح در سال ۹۸ به ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ در ایستگاه ائل‌گلی خواهد رسید.راه‌آهن تبریز یکی از طرح‌های اولویت‌دار راه‌آهن کشور است که در صورت بهره‌برداری، مسیر ۳۲۰ کیلومتری تبریز به میانه به ۲۰۵ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

شعار سال: احداث راه‌آهن تبریز به میانه از سال ۷۹ به طول ۲۰۳ کیلومتر در دو خط آغاز شده و اکنون به بستان‌آباد رسیده است. سال گذشته ۹۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۲۳۰۰ هزار تن آرماتوربندی و زیرسازی کل مسیر در فاز اول انجام گرفته است که بهبود شبکه آسیایی راه‌آهن، سریع، ایمن، کم مصرف بودن و کاهش مسیر از مزیت‌های طرح ملی راه‌آهن میانه به تبریز است.

از دیگر ویژگی‌های مسیر، کاهش ۱۹ ایستگاه به نه ایستگاه راه‌آهن است که تاکنون ۱۲۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت تخصیص بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی مصوب در نهاد ریاست‌جمهوری برای سال‌های ۹۷ و ۹۸، طرح با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

علی محمدزاده، مجری طرح خط آهن تبریز به میانه اظهار کرد: طرحی با مقیاس بزرگ راه‌آهن میانه به تبریز که دو خطه است و معادل ۴۰۸ کیلومتر راه‌آهن همسنگ بوده و در منطقه کوهستانی واقع شده است، هزینه‌های آن حداقل دو یا سه برابر هزینه‌های راه‌آهن در دشت خواهد بود. وی با تاکید به اینکه اتمام طرح نیازمند اعتبارات مناسب با حجم کاری است، توضیح داد: خوشبختانه در ۱۸ سال گذشته هر چه تخصیص داده شده به‌طور کامل جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا سال۹۹ طرح به بهره‌برداری کامل خواهد رسید، گفت: در مجموعه شرکت ساخت این توان بالا وجود دارد که بتواند تا دو سال آینده طرح را تکمیل کند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومانی برای طرح در سال‌جاری و تکمیل تا بستان‌آباد و تصویب بودجه ۴۵۰ میلیارد تومان برای دو سال در نهاد ریاست جمهوری به‌دلیل سفر استانی به آذربایجان‌شرقی قطعا می‌توان به مردم استان قول داد که در سال ۹۸ در ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ در ایستگاه ائل‌گلی خواهد رسید.

وی متذکر شد: مسوولان ارشد استانی و نایب رئیس مجلس مجدانه پیگیر تخصیص مبلغ مصوب شده در نهاد ریاست جمهوری هستند که در صورت تخصیص طرح با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 2 تیر 97، شماره: 3403666


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین