پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
بر اساس گفته های مسئولان و دولتمردان، قطار ارومیه ـ مراغه بایستی در خردادماه افتتاح می شد اما امروز و در آخرین روزهای سومین ماه سال ۹۷ بازهم شاهد خلف وعده ها و مطرح شدن تاریخ جدیدی برای افتتاح این پروژه ۱۷ ساله هستیم.

شعار سال: ماجرای افتتاح پروژه راه آهن ارومیه ـ مراغه یک قصه ادامه‌دار است که شنیدن سوت قطار آن برای مردم این دیار نه تنها جذابیتی ندارد، بلکه دیگر امیدی هم به نتیجه دادن آن ندارند.

این وعده که سال های بسیاری است بر روی میز وعده های مسئولین قرار دارد در دولت یازدهم تبدیل به یک ابزار سیاسی شده و بارها مسئولین مختلف دولتی وعده افتتاح این پروژه ۱۷ ساله در تاریخ های مختلف را داده اند.

* راه اهن ارومیه ـ مراغه؛ اسیر وعده ها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل عمومی در آذر ماه سال گذشته، در خصوص راه آهن ارومیه ـ مراغه، گفت: مردم استان به نوعی از افتتاح این پروژه مایوس شده بودند اما تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد و پس از آن راه آهن سریع السیر ارومیه ـ تبریز که در دولت آقای روحانی مصوب شد، آغاز می شود.

اما نه تنها خبری از افتتاح این طرح در سال ۹۶ به گوش نرسید بلکه با بهانه تراشی های همیشگی دولتمردان به سال بعد محول شده و بار دیگر اعضای هیئت دولت در راستای خودستایی با دبدبه و کبکبه بسیاری در ایستگاه پایانی راه آهن حاضر شده و وعده های دولتی خود را تمدید کردند.

البته معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی، پس از گذشت کمتر از چهار ماه با حضور در ایستگاه راه آهن از عملکرد پیمانکار پروژه و تاخیر در افتتاح گلایه کرده و انتقادات خود را به زبان آورد.

با این وجود پس از گذشت چند روزی از این انتقاد معاون استاندار آذربایجان غربی، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اوایل اردیبهشت سال جاری از پروژه راه آهن ارومیه ـ مراغه بازدید کرد.

نوبخت، در حاشیه این بازدید گفت: پیش بینی می شودراه آهن ارومیه ـ مراغه اواخر خردادماه به بهره برداری برسد.

در مدت حدود دوماهه گذشته، علاوه بر این وعده توخالی نوبخت، بسیاری از مسئولان استانی نیز بارها این وعده را تایید کردند.

* سوت قطار ارومیه کی به صدا در می آید؟

امروز در آخرین روزهای خرداد ماه قرار داریم و بر هخلاف وعده معاون رئیس جمهور، وزارت راه و شهرسازی، مسئولین استانی و نمایندگان مجلس، هنوز خبری از افتتاح پروژه ۱۷ ساله راه آهن ارومیه ـ مراغه نیست.

مسئله به اتمام نرسیدن قطار ارومیه ـ مراغه و دیدن ریل های راه آهن به جای قطار و شنیدن وعده ها به جای سوت قطار به موضوعی طبیعی و عادی برای شهروندان تبدیل شده و شاید دیگر حتی اگر مسئولان برای یک بار هم شده وعده محقق در خصوص قطار دهند، بسیاری از مردم این وعده را نیز باور نکنند.

* وعده جدید مسئولان؛ تیرماه ۹۷

اما طبق شنیده ها، اخبار منتشر شده و گفته های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مسیر ریل این قطار در تیرماه یعنی ماه آینده به اتمام خواهد رسید و به طور حتم سوت قطار تا یک ماه آینده در ارومیه به گوش می رسد.

همچنین سید هادی بهادری عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفته است که قطار ارومیه در تیرماه با تزریق اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد.

حال باید همچون ۱۷ سال گذشته منتظر ماند و دید آیا این بار وعده های مسئولان و گفته های آنان واقعیت خواهد داشت یا اینکه واگن های وعده در خصوص افتتاح این قطار همچنان در حال افزوده شدن بوده و مسئولین در صدد بالا بردن میزان خطرپذیری وعده هایشان هستند؟!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری اروم نیوز، تاریخ 30 خرداد 97، کد مطلب: 286919: www.uromnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
17 سال زمان کمی نیس چند تا دولت روی کار اومدن ورفتن هیچ کدوم پیگیری نکردن عادت کردن به طرح های نیمه تمام م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین