پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۳۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
استاندار خراسان جنوبی بر لزوم توجه جدی به معلولان تاکید کرد و گفت: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای حل مشکلات، اشتغال و تأمین نیازهای اولیه معلولان توجه ویژه داشته باشند.

شعار سال: وجه اله خدمتگزار در گردهمایی معلولان استان اظهار کرد: جامعه معلولان یکی از اقشار مهم جامعه هستند که باید موردتوجه و نگاه ویژه قرار گیرند.

وی، معلولان را انسان های شریف با توانمندی بسیار بالا دانست و افزود: به‌هیچ‌وجه نباید با دید ترحم به این افراد نگاه کرد چرا که این‌ها افرادی هستند که علی‌رغم داشتن برخی از نواقص توانمندی های بسیار بالایی دارند و ما باید در کنار آن‌ها باشیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس آمار جهانی در هر جامعه‌ای درصدی از افراد جامعه از معلولیت رنج می‌برند که این آمار در کشورهای جهان سوم بالاتر است.

خدمتگزار به نقش و جایگاه والای خانواده معلولان اشاره کرد و افزود: در کشور بخشی از این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند تعدادی نیز هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارد اما والدین آن‌ها با تمام وجود به فرزندانشان خدمت می‌کنند.

*کرامت و عزت معلولان حفظ شود

وی با بیان اینکه وقف تنها محدود به کمک کردن در حوزه مالی نیست، بیان داشت: بخشی از افراد جامعه دارای توانمندی های فکری و توانمندی های دیگری هستند که می‌توانند توانمندی و وقت خود را به کسانی که نیاز دارند وقف کنند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نباید رفتار ما با اقشار معلول از سر ترحم باشد بلکه باید با حفظ کرامت و عزت به آن‌ها خدمت کنیم.

خدمتگزار همچنین به نقش رسانه‌ها در تغییر نگرش افراد جامعه به اقشار معلول اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید مشکلات این افراد و توجهی که باید به آن‌ها صورت بگیرد را منعکس کرده و در کنار همه این‌ها توانمندی‌ها و قابلیت‌ها معلولان را نیز معرفی کنند.

وی بر لزوم حل مشکلات، اشتغال و تأمین نیازهای اولیه معلولان تاکید کرد و افزود: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مجاز نیستند به‌صرف داشتن برخی از نواقص در افراد معلول به آن‌ها کم توجهی کنند بلکه باید موردتوجه و نگاه ویژه قرار گیرند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: مردم متدین خراسان جنوبی در حد توان خود توجه ویژه‌ای به جامعه معلولان دارند اما این‌ها پاسخگوی نیازمندی این افراد نیست و باید همه ظرفیت های خود را بکار گیریم تا به آن‌ها خدمت کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 آذر 1394، کد مطلب: 3003703: www. mehrnews.com


نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین