پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
مدیر بخش عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس با اعلام خبر اجرای طرح نذر حجاب در بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: امسال حدود 75 هزار چادر نماز با قیمت نازل و در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عرضه خواهد شد.

شعار سال: نشست خبری «نذر حجاب - چادر نماز» در جهت ارتقای کیفیت چادر اماکن متبرکه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در محل خبرگزاری فارس با حضور علی‌اصغر زیلایی مدیر بخش عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس و امیر خناسی تولید کننده چادرهای نماز برگزار شد.

مدیر بخش عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس در ابتدای این نشست با اشاره به همزمانی برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن و اجرای بخش عفاف و حجاب در کنار این نمایشگاه در محل مصلی تهران، اظهار داشت: این نمایشگاه شامل دو بخش محتوایی و اجرایی است و امسال با حضوری پررنگ فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی درخصوص بخش تبلیغی و ترویجی بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن گفت: پیرو برنامه‌ سال گذشته که به صورت نمادین و آزمایشی به مدت سه روز طرح ملی نذر حجاب (ارتقای کیفیت چادر نماز مساجد، حسینیه‌ها و تکایا) برگزار شد، گفت: این اتفاق توسط بخش خصوصی و به صورت آزمایشی برگزارشد که با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم مواجه شد.

امکان تعویض چادرهای مستعمل نماز و مشکی در نمایشگاه قرآن با نازلترین قیمت

زیلایی در خصوص نذرحجاب تصریح کرد: روش دریافت و تعویض چادرهای مشکی و چادرهای نماز را به این صورت است که افراد می‌توانند به صورت شخصی با ارائه چادرمستعمل نماز خود و پرداخت مبلغ از حدود 12 هزار و 500 تومان و همچنین به صورت جمعی از سوی مساجد و حسینیه‌ها به همراه معرفی‌نامه چادر نمازی را تعویض کنند.

وی افزود: این کار در واقع یک حرکت نمادین است و استفاده تجاری ندارد.

مدیر بخش عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس در پاسخ به این سوال که در زمان اجرای سه روزه طرح در سال گذشته چه تعداد چادر تعویض شده است،‌گفت: سال گذشته حدود 25 هزار چادر تعویض شده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال حدود 75 هزار چادر نماز در نمایشگاه قرآن عرضه خواهد شد.

وی درخصوص سیاست‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس در حوزه عفاف و حجاب و لباس اجتماعی نیز اظهار داشت: براساس نیاز جامعه و وجود خلاء پوشش کودکان و نوجوانان تصمیم گرفتیم که با همکاری طراحان در این زمینه وارد شویم.

زیلایی ادامه داد: طراحان با استفاده از خلاقیت خود روی حوزه لباس اجتماعی کودک فعالیت کرده و محصولات خودشان را به تولید انبوه رسانده‌‌اند و در حال حاضر این تولیدات در بازار موجود است ودر نمایشگاه هم ارائه خواهد شد.

مدیر بخش عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به اینکه بر قیمت محصولات ارائه شده در نمایشگاه قرآن نظارت خواهد شد، گفت: کمیسیون نظارت و ارزشیابی در کنار کمیسیون اختصاصی قیمت‌گذاری متشکل از نمایندگان اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، کارشناسان خبره پوشاک، پارچه و چادر در این نمایشگاه فعال است.

به گفته وی پیش از شروع نمایشگاه غرفه‌داران لیست خود اظهاری‌شان را درخصوص محصولات عرضه شده و قیمت تمام شده ارائه کرد و براساس این اطلاعات اتیکت قیمت بر روی کالاها الصاق می‌شود.

زیلایی ادامه داد: ناظرین قیمت ها در طول برگزاری نمایشگاه از تاریخ 8 تا 26 خرداد ماه برگزار می‌شود به صورت محسوس و غیرمحسوس حضور خواهند داشت و چنانچه با تخلف و شکایتی مواجه شوند ضمن رسیدگی در اسرع وقت نسبت به برخورد انضباطی و آیین‌نامه‌های با غرفه‌داران اقدام خواهند کرد.

*تولیدات چادر مشکی تنها کارخانه کشور پاسخگوی نیاز بازار نیست

مدیر بخش عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه وضعیت موجود کشور در تولید چادر مشکی و نمازی متفاوت است، تصریح کرد: تولید چادرهای نماز در کشور ما صبغه طولانی دارد و کارخانه‌های متعددی تکنولوژی تولید چادر نمازی را بدست آوردند و تولیدات خود را با کیفیت بسیار خوبی عرضه می‌کنند. اما درخصوص پارچه چادر مشکی باید بگویم تمام تلاش‌های سازمان‌های دولتی و تشکل‌ها در حال حاضر تنها موجب افتتاح یک کارخانه تولید چادر مشکلی در شهرکرد شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های این کارخانه اما تولید سالیانه آن تکاپوی نیاز بازار را نمی‌دهد.

به گفته زیلایی پارچه چادرمشکی تولیدی کشورهای ژاپن، کره، چین و اندونزی هیچگونه مصرف داخلی ندارد و تنها رویکرد آنها صادرات بوده و توانسته‌اند ذائقه بازار ایران را کارشناسی کنند.

این کارشناس با اشاره به اینکه در حوزه تولید چادر مشکی ما به خارج از کشور وابسته‌ایم اظهار داشت: این وابستگی به این دلیل است که شرایط داخلی تولید برای ما فراهم نیست.

مدیر بخش عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس درخصوص حمایت‌های تشویقی برای تولید ملی چادر مشکی گفت: متولی اصلی واحدهای تولیدی وزارت صنعت و معدن است و کارگروه مد و لباس که براساس مصوب قانون قرار است حلقه‌های مربوط به پروسه تولید کشور را به هم وصل کند.

وی تاکید کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس دارای شوراهای راهبردی و اختصاصی است و مصوبات این کارگروه که براساس نص صریح قانون مشابه مصوبات هیات دولت لازم‌الاجرا است.

زیلایی خاطرنشان کرد: کارگروه مد و لباس در تمامی ادارات ارشاد استان‌ها دارای دبیرخانه است و در زمان برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس استانی نسبت به برگزاری جشنواره عفاف و حجاب هم اقدام خواهد کرد که این اتفاق می‌تواند همزمان با جشنواره فجر یا ماه مبارک رمضان باشد.

مدیر بخش عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: اما آنچه مسجل است، براساس سیاست‌های کارگروه این طرح در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

زیلایی یادآور شد: خیرین می‌توانند به صورت مستقل برای تامین نیازهای نذر خود به نمایشگاه مراجعه کنند.

وی درخصوص قیمت محصولات ارائه شده نیز اظهار داشت: کف قیمت طرح ملی تعویض چادرهای نمازی 12500 تومان و چادر مشکلی حدود 49 هزار تومان خواهد بود.

*اشتغال 50 زن بدسرپرست و بی‌سرپرست شده با اجرای طرح نذر حجاب

امیر خناسی تولید کننده چادرهای نماز ارائه شده در نمایشگاه عفاف و حجاب اظهار داشت: این طرح در قالب حمایت از تولید ملی و قطع دست واسطه در تولید اجرا می‌شود از آنجایی که در واردات پارچه نماز شاهد قاچاق بسیاری هستیم، تصمیم گرفتیم براساس این طرح از نخ، بافت، چاپ و دوخت این چادرها را از منابع داخلی تامین کرده و به کلی تولید ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح نذر حجاب موجب اشتغال بالغ بر 50 زن بدسرپرست و بی‌سرپرست شده و باید توجه داشته باشیم که قیمت این محصولات که از صفر تا صد آن تولید داخلی است قابل مقایسه با محصولات ارائه شده در بازار نیست. از همین رو به فکر گسترش این طرح در کل کشور هستیم.

این تولیدکننده که درخصوص میزان مصرف چادرهای نماز در کشور نیز اظهار داشت: اگر هر خانمی هر سال یک چادر نماز احتیاج داشت باشد به صورت سالیانه 25 میلیون چادر نماز احتیاج داریم که این حجم در توان تولیدکننده معمولی نیست.

وی ادامه داد: ما با داشتن سرمایه کنونی می‌توانیم روزانه 3 تا 4 هزار چادر تولید کنیم و این در حالی است که در طرح نذر حجاب سود هر کار برای ما حدود 500 تومان است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1396، کد مطلب: 13960308000637:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
دیر متوجه شدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین