پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: با هماهنگی‌های لازم و برگزاری جلسات امدادی با حضور هلال احمر و آتش نشانی و اورژانس و بهداری سپاه در قم، خودروهای امدادی در مسیر حرکت اتوبوس زائران به سمت مرقد امام(ره) مستقر می‌شود.

شعار سال: محسن اوروجی در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، عنوان کرد: با هماهنگی های لازم و برگزاری جلسات امدادی با حضور هلال احمر و آتش نشانی و اورژانس و بهداری سپاه در قم، خودروهای امدادی در مسیر حرکت اتوبوس زائران به سمت مرقد امام(ره) مستقر خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم افزود: همچنین امسال در روز 14 خرداد 16 دستگاه آمبولانس در آزاد راه قم - تهران مستقر می‌شود. در این راستا 2 دستگاه ماشین آتش نشانی و 2 دستگاه جرثقیل سنگین نیز در عوارضی و کیلومتر 50 محور قم و تهران استقرار می یابد.

اوروجی اظهار کرد:در جهت ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از بروز مشکلات جهت امداد با هماهنگی های لازم خودروهای سیار در این محور مستقر می شود.

وی تصریح کرد:در طول مسیر نیز 3 دستگاه ماشین نجات هلال احمر و 2 دستگاه آمبولانس کاروان را همراهی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم بیان کرد: با توجه به تعدد اتوبوس ها و بازگشت کاروان ها از مرقد در شب هنگام باید تدابیری اتخاذ شود که از تجمع و تمرکز این اتوبوس ها در یک نقطه جلوگیری شودتا دچار مشکلات ترافیکی نشویم. در این زمینه اتوبوس ها باید به طور محدودی از جوار مرقد مطهر خارج شوند و در این باره برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

اوروجی خاطرنشان کرد: امداد رسانی در شب با دشواری‌هایی همراه است و امداد هوایی در شب هنگام نیز منتفی است که در این باره توجه به قوانین برای داشتن سفری ایمن مورد تاکید است.

وی گفت: خوشبختانه هماهنگی های لازم با پلیس راه صورت گرفته است اما یکی از دغدغه های موجود سرازیری علی آباد و خطر برخورد اتوبوس استکه این امر به تدابیر مناسب نیاز دارد تا شاهد بروز حوادث نباشیم. توصیه می شود افرادی در اتوبوس ها رانندگان را در داشتن سرعت مطمئن توجیه کنند تا ضمن کنترل سرعت از سبقت در مسیر نیز جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: 7 استان کشور امسال به اعزام زائر می پردازند که به واسطه مجاورت با این استان ها هماهنگی های خوبی به ویژه با کاشان و اراک و ساوه انجام شده است.

اوروجی گفت: هر 20 کیلومتر یک دستگاه آمبولانس در مسیر مستقر خواهد شد و به خدمت می پردازد و در حوزه جغرافیایی قم و تهران نیز تدابیر امنیتی و امدادی به خوبی اندیشیده شده است.

مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم نیز گفت:برای اعزام زائران قمی به مرقد امام راحل(ره) 350 اتوبوس از قم و 300 اتوبوس از استان های دیگر تامین می شود.

ابوالفضل جمالی در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)که به ریاست استاندار در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد:یکی از دغدغه های جدی در تامین به موقع اتوبوس ها مشکل نقدینگی است به ویژه اتوبوس هایی که از استان های دیگر تامین می شود نیاز به بیش از 500 میلیون تومان نقدینگی در جهت حمل زائران دارد.

وی اظهار کرد: از سال گذشته در حدود 251 میلیون تومان بدهی برای رانندگان اتوبوس باقی مانده بود که فرماندار قم قول تصفیه آن را تا روز سه شنبه داده اند و امیدواریم برای حضور به موقع رانندگان اعتبار لازم تامین شود.

رضا سیار، فرمانده انتظامی قم نیز در این جلسه بیان کرد: با تدابیر لازم اعتبارات لازم در بدهی سال گذشته تامین شده که به موقع پرداخت می شود و در تلاشیم در راستای اعزام اتوبوس ها در 14 خرداد نیز اعتبارات کافی در اختیار رانندگان قرار بگیرد. نیروی انتظامی و سپاه و نیروهای امدادی در جهت تدابیر امنیتی در تلاش هستند تا شاهد برگزاری مراسم باشکوهی در مرقد امام خمینی(ره) باشیم.

فرماندار قم عنوان کرد:به غیر از حضور با شکوه مردم قم در مراسم سالگرد ارتحال باید مسئولان در قم نیز در جهت برگزاری مراسم های مختلف ویژه ارتحال تلاش کنند.

همچنین در این جلسه، وحید مقدم، دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک استان قم خاطرنشان کرد: تدابیر لازم در کنترل ترافیک در دست اقدام است و با توجه به تعدد اتوبوس ها در جهت ساماندهی پارکینگ ها و پارکسوار ها تلاش شده است.

در این جلسه سید ابراهیم صحفی عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم عنوان کرد:63 اتحادیه تحت پوشش اتاق اصناف در جلسات توجیهی حضور یافته‌اند تا بتوان خدماتی را برای زائران در نظر گرفت. در این راستا گشت های مشترک بازرسی به منظور نظارت بر همه واحدهای صنفیبه صورت شبانه روزی فعال هستند تا علاوه بر ارائه خدمات به مردم در ایام ماه رمضان، دراندیشیدن تمهیدات در جهت تامین نیازها در سفر معنوی مردم قم در 14 خرداد سهیم باشیم.

علی مسکری نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد:در حدود 25 هزار نسخه از وصیت نامه امام (ره) با هدف برگزاری مسابقه در میان زائران و همچنین مردم در راهپیمایی 15 خردا توزیع می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 8 خرداد 1396، کد مطلب:96030804541 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
خداوند حفظ شان کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین