پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
سمفونی «روح الله» برای نخستین‌بار توسط ارکستر سمفونیک تهران و در آستانه بیست و هشتمین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی شامگاه 8 خرداد ماه در تالار وحدت نواخته شد.

شعار سال: معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در این مراسم بیان کرد: در آستانه بیست و هشتمین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب شاهد رونمایی سمفونی روح الله هستیم که برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ساخته و در کنار آثار حوزه‌های مذهبی و دفاع مقدس خلق شده است.

حجت الاسلام علی کمساری ادامه داد: متاسفانه تاکنون سمفونی‌ای به نام روح الله خلق نشده بود که ما در مجموعه تنظیم و نشر آثار و با همت شورای موسیقی تصمیم گرفتیم این سمفونی ساخته شود. در بین افراد، قرعه به نام شاهین فرهت افتاد که سابقه طولانی و درخشانی در خلق آثار سمفونی دارد. او بعد از مطالعه پیرامون زندگی امام (ره) و ماه‌ها تلاش، سرانجام این سمفونی را در چهار بخش خلق کرد.

او اضافه کرد: بخش اول این سمفونی به تولد حضرت امام (ره)، بخش دوم به بلوغ علمی و بالندگی آن حضرت در دست یافتن به قله‌های علم و معرفت در عرفان، بخش سوم این سمفونی به جریان مبارزه امام (ره) و دوران خروش و فعالیت‌های سیاسی که به پیروزی می‌رسد و در نهایت بخش چهارم به عروج ملکوتی آن حضرت اختصاص دارد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) اظهار امیدواری کرد: این اثر ارزشمند بتواند در جهت معرفی امام (ره) به زبان زمینی و نه سرزمینی و جغرافیایی موسیقی موفق باشد و امام (ره) را به جهانیان بهتر معرفی کند. ما شاهد سمفونی‌های بسیاری برای رهبران دنیا هستیم اما این اثر برای نخستین بار ساخته شده است و افراد بسیاری در خلق آن دخیل بوده‌اند.

حجت الاسلام کمساری اعلام کرد: این کار با مساعدت مالی مجموعه بانک گردشگری به سرانجام رسید و زمانی که این مسئله را با آقای جهانگیری مطرح کردم، آن را با کمال میل پذیرفت و مساعدت ویژه کرد. آقای مرادخانی هم یاور و مشاور ما بود و برنامه امشب به یاری او و تالار وحدت انجام شد.

در ادامه با حضور فاطمه طباطبایی- عروس امام ، معصومه ابتکار- رئیس سازمان محیط زیست از مهدی جهانگیری- رئیس گروه مالی بانک گردشگری، علی مرادخانی- معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهراب کاشف- رهبر افتخاری ارکستر، بهروز رضوی و شاهین فرهت- سازنده سمفونی با اهدای لوح تقدیر و سردیس حضرت امام (ره) تقدیر شد؛ البته شاهین فرهت به دلیل سفر در این مراسم حضور نداشت.

سپس با دعوت مجری در ساعت 22 و 45 دقیقه گروه ارکستر به صحنه آمدند و بهروز رضوی قطعاتی از غزلیات دیوان امام(ره) را خواند.

اجرای چهار بخش قطعات سمفونی با پخش تصاویری از امام (ره) متناسب با هر قطعه همراه بود. بخش اول اجرا که مربوط به تولد امام خمینی (ره) می‌شد، ریتم تندتری نسبت به بخش های دیگر داشت.

سهراب هادی- نقاش پرتره امام، علی اکبر صفی پور، فخرالدین صدیق شریف نیز از جمله مهمانان دیگر این اجرا بودند. همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از عکس‌های امام خمینی (ره) در فرانسه و انقلاب در تالار وحدت نمایش داده شد.

قرار بود «سمفونی روح الله» در دو شب هشتم و نهم خرداد ماه اجرا شود که اجرای دوم آن به سالگرد تولد امام خمینی(ره) مصادف با ولادت حضرت فاطمه کبری (س)، موکول شده است.

شاهین فرهت به تازگی در گفت‌وگویی اعلام کرد که «دوست داشتم برای اجرای «روح‌الله» در ایران باشم.»

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396، کد مطلب: 96030905242:www. isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
در حوزه ساخت سمفونی برای حضرت امام، جا داره بیشتر کار صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین