پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که ۱۵ خرداد جریانی در تاریخ انقلاب اسلامی و لطف الهی است عنوان کرد: اعتقاد به اسلام عامل اصلی یکدلی ملت ایران در قیام پانزده خرداد بود.

شعار سال: آیت‌الله سیدعلی شفیعی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد با اشاره به عبارات امام درباره این روز اظهار داشت: امام جملات «این واقعه قلب من را به درد آورد» و «15 خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام می‌کنم» را بر زبان آوردند که بیانگر اهمیت چنین قیامی در ایجاد انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که 15 خرداد جریانی در تاریخ انقلاب اسلامی و لطف الهی استیادآور شد: امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه و سخنرانی معروف خود، خطاب به شاه ملعون فرمودند کاری مکن که ملت گوش‌ات را بگیرد و بیرونت کنند و رفتنت را جشن بگیرد که پس از 15 سال دقیقا چنین سخنی به واقعیت پیوست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیش‌بینی امام خمینی(ره) مبنی بر سرنگونی و فرار شاه را کرامت الهی عنوان کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) در کربلا سر رشته و سرآغاز انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در جای جای فرمایشات خود و به شکل‌های مختلف به قیام امام حسین(ع) و سرآغازگر انقلاب اسلامی اشاره می‌کردند.

شفیعی گفت: امام راحل فرمودند که امام حسین(ع) تکلیف ما را مشخص کردند و همچون ایشان باید وارد میدان جنگ شد و خارج شویم؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی بیان کردند که هر چه داریم از محرم و صفر است و در سخنی دیگر فرمودند که محرم و صفر اسلام را زنده نگه‌ داشته‌ اند و در نتیجه قیام امام حسین(ع) آغاز کننده انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خروش مردم قم بعداز دستگیری امام خمینی(ره) توسط ماموران ساواک، اظهار داشت: مردم قم با وجود هشدار و تهدید نیروهای نظامی عقب‌نشینی نکردند و در صحن حضرت معصومه (س) تجمع کردند و شعار «یا مرگ یا خمینی» سر می‌دادند؛ زنان در نخستین جرقه انقلاب اسلامی دوشادوش مردان حضور داشتند.

وی ادامه داد: رژیم ستم‌شاهی به دنبال این بود تا اعتراض‌ها را کم اهمیت نشان دهد و معترضان را کم‌شمار و قریب به 200 نفر اعلام کند؛ در این روز 15 هزار نفر شهید شدند که 14 هزار و 400 نفر از تهران، قم و دیگر شهرها بودند.

شفیعی با اشاره به این‌که تاریخ نگاران 15 خرداد را آغاز انقلاب اسلامی ایران معرفی کرده‌اند، افزود: شعارهای «خمینی بت شکن» و «مرگ بر شاه» برای نخستین بار در این روز سر داده شد و با این شعارها مبارزه با رژیم ستم‌شاهی به مبارزه علیه شاه تغییر مسیر داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که عناصر دین و اسلام، عامل اصلی یک‌دلی و یکپارچگی مردم در قیام 15 خرداد بود، افزود: در صورت نبود چنین عناصر و حمایت‌های مردمی چه بسا امام خمینی(ره) اعدام شده بود اما مراجع تقلید آن دوران نامه‌ای آماده کردند و در آن بر مرجعیت و فقیه بودن امام تأکید کردند و با این اقدام مصونیت امام راحل را تضمین کردند.

وی با بیان این‌که عنصر دین در شکل‌گیری نهضت‌ها و قیام فعال است و تجربه نشان داده که نه ملیت‌گرایی و قوم‌گرایی بلکه اسلام مردم را به هیجان در می‌آورد، ادامه داد: امام خمینی(ره) در سخنان خود از دین، اسلام، قرآن و شریعت سخن به بیان می‌آوردندایشان انقلاب اسلامی ایران را متعلق به تمامی مستضعفان جهانی می‌دانستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سلیت خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1396، کدخبر: 1428191 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین