پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: بیشترین کالای صادراتی استان قم مواد غذایی است که حجم صادراتی بالایی دارد.

شعار سالابوالفضل خاکی با اشاره به ضرورت افزایش صادرات استان قم به امارات اظهار کرد: این کشور بازار خوبی برای صادرات کالا بوده و محصولات غذایی، بازار خوبی در کشور امارات دارد.

وی ادامه داد: بیشترین کالای صادراتی استان قم مواد غذایی است که حجم صادراتی بالا و خوبی دارد.

وی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر شاهد حضور هیأت‌های تجاری از کشورهای مختلف جهان در استان قم و نیز اعزام هیأت‌های تجاری از این استان به کشورهای دیگر بودیم و گام‌های بزرگی را در این زمینه برداشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: برای ورود هیأت‌های تجاری از کشورهای مختلف همچون عراق، افغانستان، هندوستان، مجارستان و کشورهای اروپایی به استان تلاش کردیم تا با آن‌ها مرتبط شویم و آن‌ها در زمینه محصولات موردنیاز منطقه در استان قم سرمایه گذاری کنند.

خاکی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی در استان قم اظهار کرد: وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در استان این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند تا آن‌ها بدون پرداخت حقوق گمرکی ماشین ‌آلات خودشان را به این منطقه ویژه اقتصادی در استان قم بیاورند و تولید داشته باشند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران می‌توانند با ایجاد واحدهای تولیدی استان قم، علاوه بر تامین کالاهای موردنیاز کشور و ایجاد اشتغال در این استان، کالاهای خود را به بازارهای هدف در خارج از کشور صادر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: اخیرا چندین سرمایه گذار از کشور هندوستان به استان آمدند و در بخش فولاد در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان سرمایه گذاری کردند، همچنین شاهد سرمایه گذاری توسط فعالان اقتصادی کشور چین در بخش مواد غذایی در استان قم بودیم.

خاکی در پایان خاطرنشان کرد: با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف در ارتباط هستیم تا سرمایه گذاری خارجی را در استان قم توسعه دهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 16 خرداد 96، کدمطلب:۶۱۱۶۸۵۲، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین